Daniel & Cathi tränar och grejar :).

Home Forums Dagböcker Daniel & Cathi tränar och grejar :).

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • Author
    Posts
  • #78609
    #691793
    BIGBOSS wrote:
    Lite information om oss då.

    Jag heter Daniel Dehn och är snart färdigutbildad Personlig tränare.
    Arbetar även som lagbas på ett företag som bygger betongpontoner.

    Jag är 22 år gammal och har tränat i 4 år, strongman och styrkelyft sen tidigare men numera är det hälsa fitness och att må bra som står i främsta rummet.
    Jag älskar att vara tillsammans med min Cathi och tillbringar mycket vaken tid med henne, tränar ihop äter och bara är ihop.

    Jag är just nu uppe i en 5 månader lång diet som nu börjar se sitt slut.
    Vägde vid dietstart 96 kg och vägde i fredags morgon 75kg.
    Är väl en aning till kvar att ta bort, mycket vätska men lite fett också.
    Kommer väl se bra ut runt 72-73 kg antar jag.
    Kommer bilder efterhand sedan när jag är färdig, fram till den dagen är det civila bilder som gäller :).

    Cathi får skriva sin egen information sedan :).

    Det här är i alla fall vi!!
    Och ni kommer att kunna läsa om det mesta vi hittar på och om vår träning och hur den utvecklas.

    Lev väl och må gott!

    :pop:
    Kan bli intressant…….om man hinner (har ju inte alltid tiden med mig).
    PT har jobbat i över sju år, kul men slitsamt för den egna träningen.

    #691794

    Ser att Daniel redan gått in och skrivit :) Då blir det väl min tur då.

    Jag heter Catherine och pluggar just nu första året på gymnasiet, naturvetenskap..
    Har ett jobb på JYSK vid sidan om men nu under studierna så får jag prioritera viktigare saker, som t.ex skolan, Daniel och träning. Saknar dock att ha pengar, man klarar sig inte alls långt med bara ett studiebidrag. Där pengar även försvinner pga. mobilabonnemang och busskort. Bara två och ett halvt år kvar tills studenten :P

    Började träna förra vintern, då Daniel presenterade mig för just gymmet och visade hur roligt det kan vara. Tycker det är riktigt roligt att träna med honom, ”pushar” en och man orkar så himla mycket mer när han är bredvid.

    Träffade han imorse, han behövde köpa ett busskort och det var billigare om jag köpte det eftersom jag fortfarande är en ungdom:|
    Blev bio med mina föräldrar framåt kvällen, Twilight.. RIKTIGT BRA film, fin kärlekshistoria. Den är verkligen värd att se :up:
    Tror jag grät mer än halva filmen haha :D

    Imorgon bär det av till skolan, sedan till gymmet för att träna rygg.

    Good night and sleep tight !

    #691795

    er känner jag allt igen från gymmet :D

    #691796
    _Toobbe wrote:
    er känner jag allt igen från gymmet :D

    Haha, om jag bara kunde säga detsamma :)

    #691797

    Detta verkar skoj, kommer kika in här ofta :)

    #691798
    Gustaf Lindberg wrote:
    Detta verkar skoj, kommer kika in här ofta :)

    Alltid välkommen, så gör gärna det :)
    Kommer bli allt mellan himmel och jord, träning, matbilder, allt allt allt :D
    Kom att tänka på nu att jag har bilder från i helgen, en god efterätt Daniel fick för sig att göra:)
    Den innehöll:

    Vaniljglass
    Nersmulad mjuk pepparkaka
    Vaniljkesella
    Bananbitar
    Stekta nötter med honung
    Smält blockchoklad

    Jag hade även ananas i min, men Daniel vågade inte :D

    #691799
    BIGBOSS wrote:
    Jag vågade däremot ta kardemumma :D

    Jag tog det i min cappuccino efteråt, sååå:P .. IN YOUR FACE !!

    #691800
    BIGBOSS wrote:
    Detta var dock det sista helgcheatmålet.
    Stryper helt den nu, och om 3-4 veckor stryper jag nästan helt kolhydraterna också så får vi se var vi ligger viktmässigt och formmässigt då.

    Tycker helt klart det varit riktigt bra att strypa bort sakerna månad för månad eller när man kommit till den punkt man känner att nu beghöver jag plocka bort något liksom.

    Och nu har jag tyvärr kommit till den punkt på det älskade helgcheatmålet skall bort :( haha.

    Kommer bli riktigt bra sedan när allt är klart :)
    Har blivit fantastiska resultat sedan du började, stolt över dig.

    #691801
    BIGBOSS wrote:
    Ja, det känns redan absolut BRA!
    MEN, det finns ju alltid alltid alltid rum för förbättring.

    Jag gör vad jag kan och jag gör det med så mycket fokus man kan lägga.
    Imorgon blir det morgon tränings klockan 06.30, Bröst på schemat.
    Sedan blir det skolbänken och lite mat fram till klockan 12.00 då det är Rygg på schemat, latsdag imorgon.
    Sedan lite mat och mera skolbänk.

    För att åka hem och steka massa kött.
    fläskfile på menyn, gör en 15 påsar och fryser in det sedan.

    Extrem gott tillsammans med kesosalladen och hot chunky salsa :)

    Nu blir det fotboll på tv4.

    iHALA REAL MADRID!

    MVH Daniel Dehn!

    Klart det alltid finns rum för förbättring. Tycker du gjort riktigt bra ifrån dig ändå, många kg som försvunnit.
    Ser fram emot att höra om skolan och förhoppningsvis sjuka saker du ser under dagen imorgon :) Blir ju skola för min del med så vi är i samma sits :), bara att jag redan är trött och du har inte ens börjat haha.

    Och bara så alla vet, Real Madrid son los campeones !!!!:up::up:

    #691802
    BIGBOSS wrote:
    Och filmen som Catherine tidigare talade om är alltså ”TWILIGHT” baserad på boken ”Midnight Sun” som är orginal titeln om jag inte är felinformerad.

    [img=http://www.firstshowing.net/img/twilight-groupshot-big.jpg][http://www.imdb.com/title/tt1099212/ http://www.imdb.com/title/tt1099212/%5D

    Jag har ännu inte sett den själv men den har ju hypats upp till tusen av min kära flickvän, så jag väntar ändå ganska spänt på att få se den.
    Väntar dock till det att 720p versionen finns tillgänglig så att säga .

    Nu sitter jag i skolan, omringad av två ”TWILIGHT” fans, och enligt dom är filmen INTE baserad av boken ”midnight sun”. Midnight sun är den femte boken gjord av Stephenie Meyer, som inte är färdigskriven än. Dom har läst alla böcker, vissa böcker två gånger till och med.

    Midnight sun är småbaserad på första boken, jag tror att dom elva första kapitlena går att läsa på Internet. Stephenie Meyer skulle skriva femte boken, men verkar ha ångrat sig när hon sett sina kapitel som hon gett ut till nära och kära för kritik, på internet.. Synd faktiskt.

    Filmen TWILIGHT är baserad på första boken, TWILIGHT, även ”Om jag kunde drömma” som den heter på svenska.
    Skulle låna boken i skolan, men alla tre exemplaren var utlånade. Får väl gå till biblioteket på torget efter skolan, måste läsa boken också. Många detaljer som inte kommer med i filmen.

    Käkade precis korvstroganoff, Daniels favoriträtt haha :p
    Blir matte om 20 minuter och sedan datorkunskap :)
    Ingen träning för mig idag heller, typiskt att när man har lust att träna och träningen går bra så ska man ska bli förkyld.. Halsen gör småont och huvudvärken tar kål på mig, riktigt förjävligt :(

    Hoppas ni mår mycket bättre än mig, och att ni har en bra dag :)
    Take care!

    #691803

    Ojoj det där såg farligt gott ut;)

    #691804
    snuttan347 wrote:
    Ojoj det där såg farligt gott ut;)

    Det ÄR farligt gott :)

    #691805
    BIGBOSS wrote:
    Träning idag blev som följer:

    RYGG

    Extensions
    4×15

    Chins
    1×10
    1×10
    1×8
    1×8
    1×6

    Latsdrag med v-handtag
    5×8

    Straight arm pulldowns

    8×8

    Det var alltså dragpasset, får se om det blir rodd pass på onsdag kväll eller torsdag förmiddag.

    Kör bara på optimal kontakt numera och det är verkligen skillnad muskelmässigt och träning känns mer optimerad nu för tiden.

    Senare följde bröst passet.

    BRÖST

    Bänkpress

    5×5

    Blir 10×10 hedanefter, kände bara på det, söker ändå mer kontakt dock.

    Snedbänk

    6×8


    Plan hantelpress

    5×15


    Sittande bröstpress

    8×8

    Helt OK pass, ska sänka lite vikter och köra långsammare för kontakt och konstant arbete för musklerna jag tränar.

    Ska sluta låsa ur så mycket i pressövningar osv.

    Vikten ligger idag på 77kg kvällsvikt.
    Är väl helt OK, tre kg ner från igår kväll.

    Men nu är det ju slut på alla helgcheatmål så det kommer att ligga på en stadig nedåtgång nu.

    Nu ska jag steka en djävla massa kött och frysa in.

    Take care and be well everybody!

    Love you Cathi ;)

    Roligt att någon fick någon träning i alla fall medan andra ligger hemma och fryser med små feber och en dator som har virus. Känns inte bra alltså..
    JAG ska med sluta med ”helgcheatmålet”, får skärpa mig rejält nu alltså..

    Love you too Dani:o

    #691806

    Fan vad go du är kompis.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.