Freddan The hobbybuilder.

Home Forums Dagböcker Freddan The hobbybuilder.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 247 total)
  • Author
    Posts
  • #659014
    LILLD wrote:
    Kul att du startat journal :up: Du är starkare än jag trodde också.
    Vilket gym kör du på i Boden?

    Tjenare, jag kör på Step in. Dom har tillfälliga kort som man kan köpa över sommaren. 420 kr för 4 veckor. Det är ju inte så farligt……om man tänker på vad dom tar för en gång;) sist var det 110 kr har jag för mej.

    #659015
    Exhale Freddan wrote:
    Hehe ja vet inte om det är så mycket att visa:
    När man väl har tagit kort så tänker man ju alltid när man lägger in dom på datorn ”nämen va fan hur ser jag ut”:p
    Men något kort kan jag ju försöka få upp.

    hehe! Ja iofs är de väll så, man är väll aldrig nöjd. Sett nått gammal kort på dig faktiskt tyckte det såg bra ut då, både off/on om ja inte missminner mig. Så tror detta kommer bli grymt! :emo-thumb

    Ska kika in ofta!

    #659016

    I dag körde jag en morgonpromenad på 90 min tillsamans med 3 Burnex och 8g BCAA. Efteråt blev det havregrynsgröt på 2 dl med keso i, har hört en del som brukar ha det i så jag var sugen på att testa. Helt ok + en proteindrink (Vanilj) över allt ihopa + CLA.
    Sen var det brottom till gymmet för att hinna köra. Hade planerat ben idag, men körde triceps och biceps i stället för den knappa tiden. Körde på rätt så höga repps och högre tempo än vad jag normalt brukar göra, men det är alltid kul att göra lite anorlunda ibland.

    Tyngsta blev 130 kg på smalpressen. Hade tänkte mej 10 repps på det…….då blir det 9 i stället, då blir man ju förbannad:p 1 ynka till kunde man väl få göra.
    På fren..(fransk)press:p blev det 10: or på 70 kg, kändes okej i armbågarna så det var kul. sen blev det lite fler övningar och triceps + en del för biceps…….snipp snapp snut så var denna dag slut!

    #659017

    Dagens träning så ut såhär.
    Före morgonpromenaden, 3st Burnex 8g BCAA. Sen 50 min morgonprmenad. Efter blev det frukost på 2 dl havregrynsgröt och protte drink + CLA.

    Sen på kvällen blev det framsida ben + vader.
    Fick lite tips av Fredrik carlsson som jag tänkte prova. Kom inte riktigt ihåg exat hur han skrev men det blev så här, får skriva upp det på en lapp så det blir rätt tills nästa ben pass.

    1:a svängen.
    Benpress 150kg och 30 reps
    Benböj till bänk 100kg 15 reps
    Benspark 55kg 15 reps

    2:a svängen
    Benpress 150kg och 30 reps
    Benböj till bänk 100kg 15 reps
    Benspark 55kg 15 reps

    3:e svängen
    Benpress 150kg och 25 reps
    Benböj till bänk 100kg 15 reps
    Benspark 50kg 15 reps

    Första svängen var jag tvungen att vila efter för jag höll fan på att flåsa ihjäl mej. Andra svängen….då började jag titta vart sophinkarna stod i gymmet, för då började jag fan må illa. När tredej svängen var klar så mådde jag skit illa och hade lust att skrika som killen i filmen Den tunna röda linjen ”MY ASS IS BURNING” för fy fan så ont jag hade i arslet och låren.
    Det blev bara 4 set vader, hade ont i skallen och mådde illa.

    Så det blev nästan så som Fredrik skrev ”prova ben passet och spy”

    Nu är det ju inga mäster vikter jag körde på, men det räckte gott och väl till mej. Kanske att man kan öka något kilo på benböjen, men benpressen och bensparken blir det inte ett gram mer.

    #659018

    deffar du nu ?

    #659019
    Vanessa Frykman wrote:
    deffar du nu ?

    Nja deffar och deffar, försöker väl gå ner lite i vikt. Men inget jätte seriöst.
    Inte lika jävligt som dej:p
    Lite sommar form kan man väl kalla det för.
    Förut låg vikten på 106 kg och nu 98 kg.

    #659020

    hur längesedan låg ”sommarformen” på 106?
    ser ju bra ut frenchpress på 70 e ju brutalt jämfört med mina stackars 34, snacka om att ligga i lä :D. skönt att du inte har känningar i armbågen, det har man ju provat…… fortsatt lycka till o kör hårt! :emo-thumb

    #659021
    Esios wrote:
    hur längesedan låg ”sommarformen” på 106?
    ser ju bra ut frenchpress på 70 e ju brutalt jämfört med mina stackars 34, snacka om att ligga i lä :D. skönt att du inte har känningar i armbågen, det har man ju provat…… fortsatt lycka till o kör hårt! :emo-thumb

    Tjenare, det var nog i april som jag vägde 106 kg bilring:p
    Så det går sakta men säkert:)
    Jo det är lite konstigt, jag har aldrig haft några problem med armbågarna när jag kör triceps tidigare. Men nu har jag fasen jämt ont efter dom träningspassen, även fast jag ”värmer” med snälla övningar först med mer repps.

    #659022

    Dagens pass blev bara morgonpromenad på 50 min. Drog i mej 3 st Burnex och 8g BCAA innan och fiberhavregrynsgröt efter med protte över. Men fiberhavregryn var ingen höjdare.

    Sen är det fredag så det blir lite gottigott gott till kvälls mat + lite glass;)

    #659023

    jag hade rätt extrema problem med min ena armbåge. hade jag varit dig hade jag försökt hitta vilken övning som ligger bakom, för min del handlade det om vilken vinkel jag hade på hande typ.. inte alltid så lätt kanske.
    ha en trevlig helg!

    #659024
    Esios wrote:
    jag hade rätt extrema problem med min ena armbåge. hade jag varit dig hade jag försökt hitta vilken övning som ligger bakom, för min del handlade det om vilken vinkel jag hade på hande typ.. inte alltid så lätt kanske.
    ha en trevlig helg!

    Jo frenchpress är väl den övningen som gör mest ont och man har mest ont efter just den övningen. Förut gick jag alltid ner med stången mot pannan, men om man går ner bakom huvudet i stället gör det mindre ont.

    #659025

    I dag blev det bara morgonpromenad 50 min före frukosten(gymmet är stängt på lördagar). Före åkte det ner 2 st Burnex och 8g BCAA sen efter prommisen blev det 2 dl havregrynsgröt och prottedrink till frukost.

    Fy fan vilken träningsvärk jag har i låren;)….INTE kul!

    #659026

    tjo på dig, inte meningen att det ska vara kul, bara skönt när det är över :emo-thumb. Jo jag drog faktiskt sönder armbågen i bröstövningar i cabelcross och frenchpress, var inte rädd att låta armbågarna flyta sig lite i frenchpress, samt att du siktar mer bkaom huvvet, det hjälpte mig mycket!
    kör hårt!! (men smart :D)

    #659027

    Jahapp då körde man igång lite lungt igen då med 50 min morgonpromenad efter ett par dagar med hals ont. 3st Burnex och 8g BCAA före prommisen och 2dl havregrynsgröt med protte över.

    #659028

    Hoppas att du blir helt återställd från halsonten FORT…..

    Ha det bra för övrigt……

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 247 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.