Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #70378
    #526047

    Hej!

    Detta är den tredje träningsdagbok jag startar här. Först började jag med en Träningsjournal. Den skrev jag fyra sidor i innan jag lade ner. Lite senare började jag på en Seriös träningsjournal. Den skrev jag fyra inlägg i. Nu är det alltså dags för en Dagbok. Jag har full förståelse om moderatorerna tar bort tråden och ger mig några femtedelars warn för min velighets skull.

    Just nu brukar jag skriva ner mina träningsresultat i ett Wordpaddokument på min dator, samtidigt som jag skriver en blogg på Aftonbladet, samtidigt som jag hänger ganska mycket på detta forum. Lika bra slå tre flugor i en smäll, strunta i Aftonbladet och Wordpad och skriva allt här i stället. Det blir om inte annat för jobbigt för min stackars gamla dator om jag ska öppna tre fönster på en och samma kväll…

    Träningsbakgrund
    Har jojotränat i åratal. Brukar träna några månader och sedan ha uppehåll några månader. Oftast brukar jag sluta när jag skadar mig. Ett dåligt skäl att sluta, eftersom man inte kan vila sig frisk. Dessutom tappar jag ofta motivationen efter ett tag – speciellt om jag har skadat mig. Den tråkiga följden av detta är att jag är nästan exakt lika stark nu som när jag var 15.

    Nu senast har jag haft ett halvårs uppehåll på grund av backpacking. Under mina sex eller så veckor hemma har jag tränat rätt så seriöst, och de senaste tre veckorna har jag kört på följande vis:

    Träningsschemat
    Måndag: marklyft och chins
    Onsdag: bänkpress
    Fredag: knäböj

    Ett set till failure per övning. Varje vecka ökar jag vikten med 2,5 kilo, förutom på chins.

    1-3 gånger i veckan, på vilodagarna, joggar jag 20-40 minuter om jag har tid och ork.

    Jag vill just nu bli större, starkare och uthålligare, men har inga konkreta träningsmål. Det viktigaste är att komma igång och inte tappa lusten.

    Nu har jag lite saker jag måste fixa. Ses sen,
    Henrik

    #526048

    Jag vill oxå ha sex…! :

    #526049
    vildkatta wrote:
    Jag vill oxå ha sex…! :

    Lågoddsarn!

    Skriv all annan skit du kan tänka på också i dagboken Henkebenke, att bara skriva om träning blir tröttsamt i längden. Vi lever ju faktiskt andra liv också.

    #526050

    Hej Henrik! Hur är livet på Aspö? Om du nu fortfarande bor där.

    Kör hårt och nå dina mål! :)

    #526051
    vildkatta wrote:
    Jag vill oxå ha sex…! :

    Då får du nog visa vad du har, annars är vi internet killar inte intresserade

    #526052
    vildkatta wrote:
    Jag vill oxå ha sex…! :

    Du smickrar mig, men jag vill helst lära känna dig lite bättre först!

    Marcus Syvertsen wrote:
    Skriv all annan skit du kan tänka på också i dagboken Henkebenke, att bara skriva om träning blir tröttsamt i längden. Vi lever ju faktiskt andra liv också.

    Exakt vad jag tänkte! :up:

    Richard B wrote:
    Hej Henrik! Hur är livet på Aspö? Om du nu fortfarande bor där.

    Kör hårt och nå dina mål! :)

    Tjena! Japp, bor hemma hos föräldrarna på Aspö. Trivs rätt bra där så jag har inga omedelbara planer på att fly föräldrahemmet just nu. Dessutom så passar det bra rent praktiskt. Jag jobbar heltid som byggjobbare på Skanska nu över sommaren, och då är det klockrent att ha en bil att låna, gratis mat och gratis boende!

    Tack det samma! :)

    Lite mer om mig

    Några kroppssmått
    Längd: 181 cm
    Vikt: 80 kg
    Fettprocent: Gissar på ca 20 enligt en tidigare tråd här där man kunde jämföra sig med bilder.

    Några maxlyft
    Marklyft: En trea på 103 kg.
    Chins: 14 strikta med en kroppsvikt på något under 70 kg.
    Bänkpress: En etta med urdålig teknik på 98 kg, en etta med bra teknik på 95.
    Knäböj: Vet ej, men jag minns att jag reppade på 72 kg.

    Dagens pass: knäböj

    Mina knäböj har på sistone blivit jättesvaga – klart svagare än de var när jag började träna för första gången. Jag vet inte varför, men åtgärdas ska det!

    Förra veckan körde jag 60 kilo, men då var jag tvungen att böja fram överkroppen rätt mycket, klarade bara typ fyra reps och så gjorde det lite ont i ryggen. I dag kör jag lättare.

    Uppvärmning, okänt antal reps:
    6 kg
    16 kg
    28 kg
    38 kg

    Arbetssetet: 40 kg tio reps.

    Inga monstervikter, men det är bara att svälja stoltheten och skriva ner resultatet. Avrundar det föga imponerande träningspasset på ett poetiskt vis med en knäböjshaiku:

    Stången mot nacken
    blicken fästad i fjärran
    och så upp och ner.

    #526053
    Richard B wrote:
    Då får du nog visa vad du har, annars är vi internet killar inte intresserade

    What do you want to see beatch 8)

    henkebenke wrote:
    Du smickrar mig, men jag vill helst lära känna dig lite bättre först!

    Ohh you dont want that!! I´m dangerus….

    —-

    Meen hörrni, Ni är lite för otjejiga för mej faktiskt
    *trött på karslokar för tillfället*
    Fast ligger ni i lite så KANSKE jag ändrar mej…

    :|

    #526054
    vildkatta;549804 wrote:
    What do you want to see beatch 8)

    Girl, u aint got shit to show :whistle:

    #526055
    Richard B wrote:
    vildkatta;549804 wrote:
    What do you want to see beatch 8)

    Girl, u aint got shit to show :whistle:

    Tack för den… :

    #526056

    Gillar ditt upplägg, Henke. Low volume ftw!

    Jag förutsätter att du framledes kommer att sparka rent hiskeliga mängder stjärt vad gäller styrkeökningar och massa.

    Go! Go! Go!

    :buttrock:

    #526057
    vildkatta wrote:
    Ohh you dont want that!! I´m dangerus….

    Äsch, du blir säkert jättesnäll sen när du blir kär i mig!

    ReNeGaDe wrote:
    Kul att du har slängt upp en journal henke! lycka till med denna!:emo-thumb

    Tack så mycket mannen! Förhoppningsvis blir den nästan lika mysig som din! :emo-thumb

    Jon Larsson wrote:
    Gillar ditt upplägg, Henke. Low volume ftw!

    Jag förutsätter att du framledes kommer att sparka rent hiskeliga mängder stjärt vad gäller styrkeökningar och massa.

    Go! Go! Go!

    :buttrock:

    Tack så mycket! Du och din journal är en av inspirationskällorna vad gäller lågvolymandet :up:

    Kul med kommentarer, jag blir ju ännu mer motiverad!

    #526058

    I morse låg jag i sängen och njöt av sovmorgonen, när jag plötsligt hörde ett råmande utanför fönstret. Jag evaluerade situationen och kom på att det kunde bero på tre saker:

    1. Bonden Birgers kor har slitit sig och står och äter i rabatten
    2. Det står en skitunge utanför och skryter med sin nya funtone
    3. Min allt mer utdragna abstinens från nötkött börjar ge mig hallucinationer

    I vilket fall var det läge att gå upp och titta ut genom rutan, och där fick jag se ett rådjur ligga och sola sig. Jag visste inte ens att de kunde råma. Dräktig var hon också.

    Väl uppe fortskred jag genom att sleva i mig en jätteportion gröt, och kom sedan på mig själv med att för en gångs skull vilja gå ut i solen och vara hurtig, i stället för att på bästa vampyrmanér rådissa solen och sega sig genom dagen framför datorn eller med en bok i knät. Det blev till att ägna sig åt några timmars kardio/styrka/koordinationsträning i form av gammal hederlig vedhuggning, och lantidyllen var komplett.

    På kvällen sen vad det tydligen en fotbollsmatch på teven, vilken jag raskt bojkottade av två skäl: dels tycker jag det är tråkigt, dels så förlorar alltid Sverige när jag kollar, så det vore rent oansvarigt av mig att se den. I stället målade jag en dinosaurie.

    Vaderna blev mycket bra, och den har bra massa på låren och svansen, men resten släpar visst lite.

    #526059
    vildkatta wrote:
    Richard B;549927 wrote:
    Tack för den… :

    förlåt… du kan få min msn som ursäkt :|
    :D

    #526060
    Richard B wrote:
    förlåt… du kan få min msn som ursäkt

    Vafan ska jag med din msn till när jag har en egen??

    *Innerst och djupt sårad*
    :aggresiv:

    **************

    henkebenke wrote:
    Äsch, du blir säkert jättesnäll sen när du blir kär i mig!

    Jag brukar vara snäll när jag är kär, men tyvärr brukar jag inte va kär mer än högst två veckor sen blir jag mitt gamla jag fullifan å odräglig as usual…

    Fast jag vill fan bli lite kär nu, är på tiden tycker jag :|

    **************

    Hahaha, najs rådjur, fan dom kan ju både skälla råma och låta som en SKRÄCKslagen brud… Min ”polare” vaknade en gång av att det råmade, när han kollade ut stog en liten kalv fastbunden i hans flaggstång……

    (Skälet va dock inte LIKA skoj, eftersom han gick på anfetamin så gjorde han sånt – snodde en kalv från en hage, släpade upp folks båtar på sin tomt å sånt….) Hehe, han fick skamset köra tillbax den när han tänt av lite…

    **************

    [youtube=]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.