Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526061
    vildkatta wrote:
    Fast jag vill fan bli lite kär nu, är på tiden tycker jag :|

    Då tycker jag du ska adda Richard på MSN :)

    vildkatta wrote:
    Hahaha, najs rådjur, fan dom kan ju både skälla råma och låta som en SKRÄCKslagen brud…

    Rådjur är ganska gemytliga varelser. Vi har två som brukar gå runt på tomten, ett med horn och ett utan, så jag antar att de är ett par. Förut försökte jag göra dem lite tama genom att gå ut och ge dem mat, men de sprang bara iväg. Då prövade jag att kasta mat på dem, men då blev de ännu räddare.

    Tack för videon förresten, fick mig dagens första skratt när jag kollade på den i morse! :D

    Blev en lugn dag i dag. Hjälpte farsan att sjösätta en jaktkanot, vilket för övrigt inte är en extra snabb och manöverbar kanot som namnet antyder, utan en vanlig roddbåt typ. Kände mig lite för seg för att pröva den, så jag har spenderat resten av dagen med att sitta och kolla på Youtubevideor

    #526062
    henkebenke wrote:
    Då tycker jag du ska adda Richard på MSN :)

    Tack för videon förresten, fick mig dagens första skratt när jag kollade på den i morse! :D

    Oh NO!! My god, han e ju värsta lammköttet jöh!! :yikes:

    Visst är den skön! Älskar ungen ”WAAAAAHHH!!!” hahaha, har skrattat åt den sen jag hittade den för typ två veckor sen :D

    #526063
    vildkatta wrote:
    Oh NO!! My god, han e ju värsta lammköttet jöh!! :yikes:

    Du borde inte förkasta yngre killar… Du vet väl vad de säger, det går inte att lära en gammal hund sitta ;)

    #526064
    henkebenke wrote:
    Du borde inte förkasta yngre killar… Du vet väl vad de säger, det går inte att lära en gammal hund sitta ;)

    Jag vill att min hane ska sitta när han själv vill å inte på mitt kommando, vill ha en levande, älskande, kännande, otämjbar, vildsint och ödmjuk livskamrat… Inte nått stackars försöksdjur alá toffel…. :happy:

    #526065

    Sverige förlorade fast du inte kollade, dåligt!

    #526066
    vildkatta wrote:
    Jag vill att min hane ska sitta när han själv vill å inte på mitt kommando, vill ha en levande, älskande, kännande, otämjbar, vildsint och ödmjuk livskamrat… Inte nått stackars försöksdjur alá toffel…. :happy:

    I så fall kommer du nog vara kär i mig längre än två veckor…

    Entin wrote:
    Sverige förlorade fast du inte kollade, dåligt!

    Jag tar på mig skulden. Jag kollade nämligen i två minuter mitt i ungefär. Trodde det skulle vara lugnt, men det räckte tydligen för att förbannelsen skulle få fäste.

    Dagens pass

    Faktorer som kan ha spelat in negativt på dagens pass: Sov ca två timmar för lite i natt. Kunde inte äta på McDonalds efter jobbet som jag hade tänkt, eftersom jag glömt plånboken. Kände mig trött innan passet. Tränade med jobbarskorna i stället för sneakersen.
    Och möjliga positiva faktorer: En lugn dag på jobbet med krattning, vattning och målning. Åt bättre mat än McDonalds hemma två timmar innan passet. Tränade med jobbarskorna i stället för sneakersen.

    Marklyft

    Uppvärming
    16 kg 20 reps
    38 kg 20 reps

    Arbetsset
    90 kg 12 reps

    Inte ont nånstans, trots halvkass teknik. Tror jag kutade lite på några reps och t o m inte gick ända ner i marken på en av repetitionerna.
    Greppet var den svaga länken.

    Chins

    6 reps, bjälken till bröstet. Gick bra.

    #526067
    henkebenke wrote:
    I så fall kommer du nog vara kär i mig längre än två veckor…

    coolt!!

    Faaast, skulle jag mot förmodan någonsin bli verkligt kär i nån
    så lär det bli såhär typ som nedan, fast tvärtom då :(
    (mellan 1:22 & 2:19)..

    [youtube=]

    #526068
    vildkatta wrote:
    coolt!!

    Faaast, skulle jag mot förmodan någonsin bli verkligt kär i nån
    så lär det bli såhär typ som nedan, fast tvärtom då :(
    (mellan 1:22 & 2:19)..

    Smooooth… :D

    I går gick jag och la mig helt sinnessjukt tidigt, typ sju eller nåt. Vaknade i o f s flera gånger under natten, men tror ändå att jag i dag kan klassas som fullt utsövd. Med tanke på min myckna fritid känns det inte alls som en dum idé att göra detta till en vana. Det är trots allt ingen idé att bara sova ut på helgerna.

    Har haft lite ont i ryggen i dagarna. Är man så dum i huvudet att man slarvar i marklyftstekniken så kan man inte räkna med mindre. Härmed lovar jag mig själv på heder och samvete att ta tekniken i högsta beaktande. Nästa gång ska jag fan svanka som en påfågeltupp.

    I DAG: BÄNKPRESS, och såhär laddade jag upp: Två mackor mer ost och skinka, en skål fil och ett äpple ca 15 minuter innan passet. Uppvärmningen inleddes med en stunds viftande av alla involverade lemmar, varpå jag tog en trasa och torkade bort den värsta fågelspillningen från bänken, lade upp stången och fortsatte värma upp.

    Uppvärmning
    rörelsen utan stång 100 reps
    6 kilo
    16 kilo
    38 kilo
    50 kilo en rep

    Arbetsset: 68 kilo 10 reps. Fyra reps mer än jag hade räknat med.

    I dag drog jag för ovanlighetens skull ihop och bak skulderbladen när jag lyfte. Det kändes bättre än mitt vanliga sätt, så det ska jag fortsätta med.

    #526069

    Jag är bjuden till två stora suparfester i dag. I normala fall brukar jag tacka ja och gå dit med inställningen att jag kommer ha jättekul och träffa min framtida fru, men väl där slutar det alltid med att jag sitter i ett hörn och har ångest över hur socialt inkompetent jag är. I år har jag beslutat mig för att vara lite realistisk och gå på ett stilla släktkalas tillsammans med människor som jag känner att jag inte har någonting att bevisa för.

    Jag ritade en teckning i dag. En full dvärg.

    Dagens knäböjspass

    Uppvärmning:
    50 benlyft, stående
    10 reps KV
    10 reps 6 kg
    10 reps 16 kg
    10 reps 28 kg
    1 rep 38 kg

    Arbetsset:
    12 reps 43 kg, lite slarviga, rest pause på sista två.
    4 reps 43 kilo, superstrikta. Var tvungen att kolla hur många jag klarade. Blir ju inte trött, det tar bara stopp! :frust:

    Nästa gång sänker jag vikten ännu mer och kör strikta reps med rest pause hela vägen.

    #526070

    Det börjar märkas att jag har dragit ner på spriten; i morse lyckades jag nämligen lösa både två korsord OCH den svåra sudokun i Expressen. Sedan hörde min sommarflört av sig och ville bedriva älskog och gå på bio, men jag avböjde då jag var mer sugen på att stanna hemma och rita/måla.

    Teckningen/målningen föreställer en ogre, vilken är en vedervärdig varelse som bor i skogen och livnär sig på ungmör.

    #526071

    Dagens pass

    Marklyft

    Uppvärming
    22 kilo
    50 kilo
    72 kilo

    Arbetsset
    93 kilo 14 reps

    Chins

    Uppvärmning
    Vevade lite på lederna.

    Arbetsset
    Sju reps.

    #526072

    Fan va fin Ogre! Det är ju sånna jag slåss mot i skogen jöh!!

    #526073
    vildkatta wrote:
    Fan va fin Ogre! Det är ju sånna jag slåss mot i skogen jöh!!

    Åh, tack!

    Vad bra att du håller dem i schack! Tänk på att de bara äter ungmör så de kommer inte äta dig! :p

    #526074
    henkebenke wrote:
    Åh, tack!

    Vad bra att du håller dem i schack! Tänk på att de bara äter ungmör så de kommer inte äta dig! :p

    HAHAHAHAHAHA!! Näe det lär dom ju definift inte göra, det var nog bara lite önsketänkande från min sida…. :|

    #526075
    vildkatta wrote:
    HAHAHAHAHAHA!! Näe det lär dom ju definift inte göra, det var nog bara lite önsketänkande från min sida…. :|

    Vadå? Vill du bli uppäten?

    Vill du att jag ska äta upp dig? Är du söt? ;)

    *********

    Dagens pass: en halvtimmes joggingrunda.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.