Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526076
    henkebenke wrote:
    Vadå? Vill du bli uppäten?

    Vill du att jag ska äta upp dig? Är du söt? ;)

    Att bli lite smakad på är ju sällan fel…

    Men näe, är inte så söt, mer bitter å skitful.. Fet oxå.. Huvvaligen…

    :ph34r:

    #526077
    vildkatta wrote:
    Att bli lite smakad på är ju sällan fel…

    Men näe, är inte så söt, mer bitter å skitful.. Fet oxå.. Huvvaligen…

    :ph34r:

    Jag är också bitter. Fet och ful är jag sannerligen – varför tror du annars att jag är den enda i dagboksträsket här på forumet som efter fyra sidor inte har postat en enda bild på sig själv?

    **********

    Var helt sanslöst trött när jag kom hem efter jobbet. Försökte vila mig pigg inför kvällens bänkpresspass, men då det inte fungerade bytte jag strategi och började dricka kaffe med socker i stället. Nu har jag druckit fyra dubbla koppar och kanske fjorton sockerbitar, och ser med glädje fram emot ett väl genomfört träningspass följt av akut diarré och några dyns sömnlöshet. Sitter samtidigt och laddar genom att lyssna på goa låtar på Youtube men tänker inte berätta vilka, för min musiksmak är så pinsamt usel.

    Anyway, stay tune och fortsätt klicka på Nya inlägg, för snart kommer det bästa bänkpasset den här journalen har sett.

    Pöss.

    #526078

    (Testar en ny struktur för att nedteckna passet.)

    BÄNKPRESS

    Uppvärmning
    Sedvanligt vevande på lederna
    100 reps utan vikt
    6 kg 20 reps
    16 kg 20 reps
    38 kg 10 reps
    50 kg 4 reps

    Arbetsset
    70 kg 11 reps (kan ha varit 10)
    Prövade en rep till, men den kom inte upp! Fick dra stången över magen. Vem behöver en passare, hehe. Klämde inte ihop skulderbladen i dag, tyckte att det blev tyngre då. Hoppas det är ok… Det sättet som man lyfter tyngst av måste väl ändå vara det bästa… Eller? :

    Sen kom jag på någon jävligt vitsig kommentar jag skulle skriva, men jag glömde.

    #526079
    henkebenke wrote:
    Jag är också bitter. Fet och ful är jag sannerligen – varför tror du annars att jag är den enda i dagboksträsket här på forumet som efter fyra sidor inte har postat en enda bild på sig själv?

    Haha, det tror jag inte på efter alla dom dära sockerbitarna att du skulle va bitter… Akta så jag inte slickar på dej för å ta reda på vad som e sant….

    #526080
    vildkatta wrote:
    Haha, det tror jag inte på efter alla dom dära sockerbitarna att du skulle va bitter… Akta så jag inte slickar på dej för å ta reda på vad som e sant….

    Jaha, du menar inte humöret utan den faktiska smaken? Ja, då har jag ingen aning om hur jag smakar… Slutade bita på naglarna för 10 år sedan och är inte vig nog för att komma någon annanstans :|

    #526081

    Nu har jag varit inne i en hälsokostaffär köpt kosttillskott: en burk fiskolja från Biomega. Misstänker att jag blev snuvad lite på konfekten, då en snabb googlning visade att det fanns billigare alternativ.

    Sen sitter jag och letar kurser man kan plugga till hösten om man kommer in som reserv. Nåt måste man ju göra sen när sommarjobbet är över. Biologi kanske? Gillar ju djur… Men vi får se.

    #526082

    Nu har jag varit igång och tränat igen.

    Knäböj blev det i dag.

    Först: uppvärmning.

    6 kilo 30 reps (och när jag säger 6 kilo i den här journalen betyder det att jag bara tränar med stången).
    16 kilo, ca 10 reps.

    Sedan arbetssetet.

    40 kilo. Ett märkligt set. Började med att köra rest-pause, men efter sju reps plötsligt började jag känna mig starkare, så jag körde två vanliga reps. Jag kände att fler vanliga reps förmodligen inte skulle gå, så jag körde rest pause igen, och sen fick jag för mig att köra ”vanliga” och rest pause om vartannat. Det blev nog runt en tolv reps i slutändan.

    Jobbigt med rest pause på knäböj förresten, att stå så länge med en vikt på axlarna. Gjorde lite ont i min övre rygg, vilken jag har problem med. Speciellt nu, när jag har ett fysiskt jobb.

    ********

    Jag har fått ett beställningsjobb. I går la jag upp ett par av mina teckningar på ett annat forum, och efter fem minuter fick jag ett PM av en grek som ville att jag skulle måla en viss teckning. Vi kom överens att jag skulle få 20 Euro för att måla den, scanna in den och skicka en kopia till honom. Jag sätter igång med den i morrn, för i kväll vill sommarflirten kela och hon bor tio mil bort, så det blir inte tid för annat än res+kel.

    Det är en och en halv månad till jag fyller år och jag har redan börjat fundera på vad jag vill ha. En laptop är given. Sen en MP3. Och så tänker jag önska mig gainerdryck, men morsan och farsan är övertygade om att de är skadliga, så det får jag nog be syrran, brorsan eller polarna om. Lite nya vikter till hemmagymmet vore bra, även om det inte är realistiskt att jag har användning för med än de nuvarande 103 kilona under de närmsta månaderna. Till sist önskar jag mig ordentliga penslar, och gärna fina papper och fler färger, nu när jag plötsligt efter tio års uppehåll har kommit igång med att rita och måla igen.

    Har sett en massa gulliga djurungar på jobbet. I dag när jag gick och la gödningsmedel ibland knähögt ogräs såg jag något gråbrunt som skuttade till i ögonvrån, och en närmare titt avslöjade en halvvuxen harunge som låg och tryckte en meter ifrån mig, halvt dold under bladen. Har även sett fågelungar, tillhörande någon art som ser ut att heta något med ”tofs” och ”snäppa”.

    Nu är det dags för mitt post-workout meal, bestående av någon slags lyxig kötträtt som min mamma stog och slog ihop när jag var på väg mot datorn.

    #526083

    Vad jobbar du med eg? Jag har oxå sett en massa djurungar.. Helt underbara å så har jag koll på rävlyan, dom borde ju va ute å leka vid det här laget – kullen med ungar.. Borde ta mej en titt där :)

    Ha det bäst!!

    #526084

    vissa saker skall man inte köra rest pause i, om man kör dc. T.ex knäböj är en sådan. Fick jag iaf lära mig när jag körde DC och hade en mycket duktig byggare som hjälpte mig. Har väl med att man är så pass trött o kan lätt göra misstag o då panga ryggen. Stor skaderisk med det i böj iaf. Men gör som du vill :)

    Alltid skoj att läsa ditt chatande med vildkatten, ni borde få det där samlaget överstökat snart, aldrig sett på maken på flörtande :S

    #526085
    Richard B wrote:
    Alltid skoj att läsa ditt chatande med vildkatten, ni borde få det där samlaget överstökat snart, aldrig sett på maken på flörtande :S

    ;) Har du inte sett, han har ju en SOMMARFLIRT : är fan kört för mej på liggfronten i denna tråd, lägger nog ner nu.. :(

    Fast jag vart nästan upphånglad på bussen i dag av en målare… Alltid nått när man nu får nobben här lixom :nod

    #526086
    vildkatta wrote:
    Vad jobbar du med eg?

    Jag sommarjobbar på ett byggföretag som håller på att utöka en kyrkogård med nya gräsmattor, minneslundar och annat smått. Den tekniska termen på mitt arbete är ”övrig arbetare”, vilket i dagligt tal kallas för ”gubbe”. Men de flesta på bygget tror att jag är ”praktikant”, vilka har 30 kr lägre timlön än gubbar. Jag låter dem tro att jag är det, eftersom stället kryllar av praktikanter som egentligen är duktigare än jag, och jag vill inte att de ska bli förbannade och spetsa mitt kaffe när jag inte är i fikaboden.

    Min huvusakliga arbetsuppgift är att flytta på vattenspridare, men ofta får jag göra annat såsom att måla plank, gräva gropar eller lyfta tunga saker. Huruvida de sistnämda påverkar min träning negativt eller positivt vet jag inte.

    Richard B wrote:
    vissa saker skall man inte köra rest pause i, om man kör dc. T.ex knäböj är en sådan. Fick jag iaf lära mig när jag körde DC och hade en mycket duktig byggare som hjälpte mig. Har väl med att man är så pass trött o kan lätt göra misstag o då panga ryggen. Stor skaderisk med det i böj iaf. Men gör som du vill :)

    Tack för tipset! Det verkar logiskt, man får ju aldrig vila mellan repsen i knäböj, på samma sätt som i t ex marklyft. Ska nog inte köra rest pause med den mer.

    Richard B wrote:
    Alltid skoj att läsa ditt chatande med vildkatten, ni borde få det där samlaget överstökat snart, aldrig sett på maken på flörtande

    Jag kan inte hjälpa det… Det är min djuriska magnetism antar jag :whistle:

    vildkatta wrote:
    Har du inte sett, han har ju en SOMMARFLIRT : är fan kört för mej på liggfronten i denna tråd, lägger nog ner nu..

    Fast jag vart nästan upphånglad på bussen i dag av en målare… Alltid nått när man nu får nobben här lixom

    Hang in there, jag kanske kan styra upp en trekant? Inte med målaren, utan med sommarflirten :up:

    #526087
    henkebenke wrote:
    Hang in there, jag kanske kan styra upp en trekant? Inte med målaren, utan med sommarflirten :up:

    Count me in!!! :P

    #526088

    Nu har jag ritat klart den där teckningen som jag skulle sälja för 20 Euro till en snubbe i Grekland. Så här blev den:

    Och den är tänkt att sitta på en leksakspansarvagn av den här typen:

    Och ni som känner till ert Warhammer 40,000 vet att fordonet i fråga är en Space Wolf Land Raider Crusader…[/b]

    Så vi får se, antingen dimper det ner några utländska sedlar i brevlådan, eller så säger han ”pfft” och skiter i det.

    En skön dag i övrigt, prövade på att ro en runda med den nya jaktkanoten, vilket var en trevlig upplevelse. Bättre än kajaken, som jag vanligtvis paddlar mig fram i på somrarna. Och lättare än en vanlig roddbåt. Lite lagom helt enkelt.

    Nu ska jag käka två ägg, sen ska jag förbereda mig för att i morgon vakna utsövd för första gången på hela veckan :sleepy:

    #526089

    Kan bjuda på en morgonvikt: vägde 80,3 kg i dag, vilket betyder att jag har gått upp 3 hekto sedan trådens start. Och jag räknar naturligtvis med att det inte är fett, utan hardore lean quality muscle mass :bb:

    #526090

    ”hardore lean quality muscle mass ”. Jag kan inte tänka mig att det är något annat än a whole bunch of new pure body building muscles :D

    och nu lämnar jag tråden igen med en hälsning från Arnold
    I’ll be back och ett GEEEEEHHH OUUUTAAAHHH HEEEREEE

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.