Sm Athletic Fitness 2011?

Home Forums Fitness Sm Athletic Fitness 2011?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • Author
    Posts
  • #368572
    Jorgen wrote:
    Jag skickade en fråga till styrelsen idag om just detta och fick svaret 13 augusti i Karlstad (kanske Säffle igen).
    Så det är förmodligen det datumet som gäller.

    Kanon att det finns ett datum i god tid att rikta in sig mot för oss som har många kilon att tappa :)

    #368573

    AF är ju en publiksport varför då lägga den i lilla Säffle den här grenen kommer dö :(

    #368574
    crille81 wrote:
    AF är ju en publiksport varför då lägga den i lilla Säffle den här grenen kommer dö :(

    Vem har sagt att SM kommer att gå i Säffle?

    Frågan är om AF inte dör oavsett var man lägger tävlingen. På SM 2010 var där totalt 22 tävlande, i tre klasser (damklasserna fick slås ihop pga för lågt deltagarantal) och inte ens 100 pers kom och tittade.

    Vill ni ha kvar AF som tävlingsgren så är det på tiden att göra något åt saken.
    Upp på scen och tävla och skall ni inte det så se för tusan till att åka och titta.

    #368575
    Jorgen wrote:
    Vill ni ha kvar AF som tävlingsgren så är det på tiden att göra något åt saken.
    Upp på scen och tävla och skall ni inte det så se för tusan till att åka och titta.

    :emo-thumb

    #368576

    Behöver man fortfarande ha deltagit på DC innan man kör AF? Annars kan jag ju alltid ställa upp, komma sist och sen kunna skriva på facebook att jag är 22a bäst i Sverige på AF!

    #368577
    Gustaf Lindberg wrote:
    Behöver man fortfarande ha deltagit på DC innan man kör AF? Annars kan jag ju alltid ställa upp, komma sist och sen kunna skriva på facebook att jag är 22a bäst i Sverige på AF!

    Du måste gjort minst en tävling i AF för att få köra SM ja.

    #368578
    Jorgen wrote:
    Du måste gjort minst en tävling i AF för att få köra SM ja.

    Då kan jag tyvärr inte hjälpa till i år eftersom SM går först. Jag måste alltså förödmjuka mig på DC en gång innan jag får slåss på SM.

    Men om deltagarantalet och publiken sviker, varför lägger man det då i år igen i en sådan liten stad?

    #368579
    Gustaf Lindberg wrote:
    Då kan jag tyvärr inte hjälpa till i år eftersom SM går först. Jag måste alltså förödmjuka mig på DC en gång innan jag får slåss på SM.

    Men om deltagarantalet och publiken sviker, varför lägger man det då i år igen i en sådan liten stad?

    Är Karlstad så litet?

    Det handlar naturligtvis om ekonomin. Aros kostar tex 130 000:- per dag att hyra (plus ljud och ljus).
    22 tävlande som betalar 500:- i startavgift och (högt räknat) 100 personer i publiken som betalar 100:- per biljett ger en total intäkt på 21 000:-.
    Lite mer inkomster på dom få montrar som säljs, vet inte hur mycket, men det rör sig inte om många tusenlappar.
    Detta skall täcka domararvode för nio domare och en huvuddomare (700:- styck), resa och hotell. Hyra för lokal och ev ljud och ljus. Priser och övriga utgifter som finns, funktionärer osv.

    Det är ingen lätt ekvation att få ihop. Tävlingen måste minst gå ihop för att det skall vara lönt att arrangera den.

    Fler tävlande ger mer publik ger fler utställare ger mer pengar ger bättre tävlingar ger fler tävlande ger mer publik ger fler utställare osv osv osv.

    #368580

    Okej trodde det pratades om Säffle, förlåt jag var ouppmärksam. Då förstår jag absolut. Det är lite konstigt dock eftersom det känns som att AF är en gren som borde ha stor potential att växa. Men just nu känns det som att det läggs mer krut på F5 och att den växer om och tar över.

    #368581
    Gustaf Lindberg wrote:
    Okej trodde det pratades om Säffle, förlåt jag var ouppmärksam. Då förstår jag absolut. Det är lite konstigt dock eftersom det känns som att AF är en gren som borde ha stor potential att växa. Men just nu känns det som att det läggs mer krut på F5 och att den växer om och tar över.

    ”Jag skickade en fråga till styrelsen idag om just detta och fick svaret 13 augusti i Karlstad (kanske Säffle igen).” :)

    Ja, jag ser mer än gärna att AF återigen växer sig stort. Men av någon anledning verkar inte verkligheten se ut så. Kanske är det för jobbigt att tävla i AF? Folk är för lata helt enkelt, jag vet inte.

    #368582

    Jag kan tänka att tävla i år igen men skulle tycka det var 1000 ggr bättre o köra i Karlstad än i Säffle:p .

    Finns det ingenstans i Sthlms området där man kan hyra nåt ställe att vara på :D

    #368583
    crille81 wrote:
    Jag kan tänka att tävla i år igen men skulle tycka det var 1000 ggr bättre o köra i Karlstad än i Säffle:p .

    Finns det ingenstans i Sthlms området där man kan hyra nåt ställe att vara på :D

    Förklara skillnaden mellan Karlstad och Säffle?

    Du är varmt välkommen att leta upp en lokal som fungerar för AF i Sthlm. Tänk på att det inte direkt finns några pengar att röra sig med.

    #368584

    Två tankar:
    Regeln med att man måste ha tävlat i AF för att få ställa upp på sm, är den med tanke på deltagarantalet de senaste åren verkligen bra? Jag förstår att den finns för att hålla en hyffsad nivå på deltagarna när det är nationellt mästerskap men den inbjuder ju inte till breddning av sporten.

    I augusti skulle det ju gå att hålla tävlingarna utomhus (vet inte om det finns några regler som begränsar detta dock) och det tror jag skulle vara positivt både ekonomiskt och ur pubilsynpunkt. Vet att många tävlande skulle se positivt på detta. Men det är ju iofs en chansning med det svenska sommarvädret.

    Jag förstår inte varför alla är så negativa till Karlstad/Säffle. Freddan som ordnat tävlingarna de senaste åren har gjort ett kanonjobb och kommer säkerligen få till det även i år (gissar att han är iblandad även i år?). Vist hade det varit roligt med andra orter också men det kräver ju att det finns de som är någon som är beredd att ordna arrangemanget med allt vad det innebär.

    @Gustaf Lindberg: Det finns de som fått dispens förr (du kan ju prova söka hos SKKF och se om det är möjligt). Det exemplet jag tänker på har dock tävlat i SKKFs andra grenar och var riktigt bra men det skadar ju inte att kolla upp om du är sugen att köra :)

    #368585

    Jag tror helt klart det finns saker att göra för att få sporten att växa. Jag vet själv för två år sen då jag var jättesugen på att komma igång och tävla och träna inför AF så skapade jag en tråd här på forumet. Jag tror jag fick två eller tre svar som alla bara sa åt mig att träna på chins. Det måste finnas eldsjälar som får sporten att växa som delar med sig av sina kunskaper.

    Sen tror jag också att det finns mycket att göra rent marknadsföringsmässigt. AF är en gren som jag vet att många vill prova på eftersom du faktiskt inte behöver vara världens största kille.

    Jag säger inte att det är enkelt eller att jag sitter på någon lösning men det vore kul om det fanns något jag kunde göra. I sådana fall får någon jättegärna höra av sig!

    #368586
    Jorgen wrote:

    Kanske är det för jobbigt att tävla i AF? Folk är för lata helt enkelt, jag vet inte.

    AF är väl den grenen som kräver mest; man ska vara både stark, uthållig och ha en snygg fysik. Vad jag har förstått så är det många BF-tjejer som inte kan göra chins och dips, så ja, den grenen är förstås ”lättare”.

    För F5 behöver man inte deffa. Klart man vill vara så lätt som möjligt, men man behöver inte svälta sig själv. På så vis är det också ”lättare”.

    Att folk är lata för att de inte ställer upp i AF är väl att ta i lite, men dom få som kör AF är verkligen inte lata om man säger så.

    Kanske är det så enkelt att det finns för många grenar. :what:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.