Sm Athletic Fitness 2011?

Home Forums Fitness Sm Athletic Fitness 2011?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 46 through 57 (of 57 total)
  • Author
    Posts
  • #368602

    Varför kan inte SM hållas i Malmö??? Det borde vara vartannat år där uppe och vartannat här nere i Skåne!

    #368603
    Kamush wrote:
    Varför kan inte SM hållas i Malmö??? Det borde vara vartannat år där uppe och vartannat här nere i Skåne!

    Karlstad är inte direkt norrland, för oss skåningar är det inte långt dit.

    Är du villig att arrangera SM i AF nästa år i Skåne? Hör av dig till styrelsen i SKKF så går det säkert att ordna. :)

    #368604
    Jorgen wrote:
    Karlstad är inte direkt norrland, för oss skåningar är det inte långt dit.

    Är du villig att arrangera SM i AF nästa år i Skåne? Hör av dig till styrelsen i SKKF så går det säkert att ordna. :)

    :up:

    ne men karlstad måste ju vara så centralt som det bara går? 3 tim till sthlm och 3 tim till gbg och till skaune tar det väl ca 5,5-6 tim?

    #368605
    Jorgen wrote:
    Priser och övriga utgifter som finns, funktionärer osv.

    På vilket sätt är det en utgift menar du? Jag har varit funktionär på SM i AF sedan 2008, något som jag gladeligen gjort helt ideellt. Såvitt jag vet gäller detsamma för alla andra jag jobbat med.

    #368606
    Morriz wrote:
    På vilket sätt är det en utgift menar du? Jag har varit funktionär på SM i AF sedan 2008, något som jag gladeligen gjort helt ideellt. Såvitt jag vet gäller detsamma för alla andra jag jobbat med.

    Och det är hedervärt, men det betyder inte att alla gör det när man arrangerar en tävling. :)

    #368607
    Jorgen wrote:
    Och det är hedervärt, men det betyder inte att alla gör det när man arrangerar en tävling. :)

    Plus att även ideelt arbetande ska ha någon typ av förtäring och kläder med mera. I och för sig är den kostnaden en mycket liten del i budgeten. Det finns avsevärt större kostnadsposter än kostnader för funktionärer, vilket bör betonas. Hyra och liknande är nästan alltid riktigt dryga kostnader.

    #368608
    Janpeter Sangborn wrote:
    Plus att även ideelt arbetande ska ha någon typ av förtäring och kläder med mera. I och för sig är den kostnaden en mycket liten del i budgeten. Det finns avsevärt större kostnadsposter än kostnader för funktionärer, vilket bör betonas. Hyra och liknande är nästan alltid riktigt dryga kostnader.

    Nej, det är klart. En låda Swebars och 10 st reklamtshirtar spräcker väl budgeten ordentligt… :D

    Nejdå, men jag köper resonemanget. Problemet är inte att hyran är dyr utan att vi arrangerar ett evenemang som ingen vill se.

    #368609
    Morriz wrote:
    Problemet är inte att hyran är dyr utan att vi arrangerar ett evenemang som ingen vill se.

    Och hur skall man ändra på detta då? Är det arrangemanget som är dåligt eller är AF dött?

    #368610

    Jag tror inte att AF är död, frågan är hur vi når ut till den breda massan (publik), får vi tag i publik så underlättar det att rekrytera fler atleter? Spånar på här.. Om vi kan köra en tävling med mässa och hela baletten (kom igen alla företag här nu!) utomhus på sommaren med fokus på hälsa och det som gemene man anser vara ”fitnessutseende”.. Kanske ha ”prova på” tävling för publiken, där de kör chins och dips mot varandra.. Låta tävlande atleter ha frågehörnor eller liknande. Inbillar mig här att ha en tävling på sommaren kan betyda mindre kostnader i hyra, en halvt som halvt nedlagd utomhusarena? Inbillar mig också att om tävlingen körs i en medelstor stad så kan lokal-tv och tidningar vara intresserade av att täcka.. kanske till och med regions-tv, vilket brukar kunna tas upp av de större kanalernas rapportering.. spånar,spånar och spånar.. För det är ju enormt tråkigt att folk inte vet vad vi gör utan tror alltid det värsta om alla atleter, kan vara kul att motbevisa och kanske till och med inspirera.

    #368611

    Typ ”Fitness For Fun” som är riktigt roligt att titta på! :)

    #368612
    Jorgen wrote:
    Och hur skall man ändra på detta då? Är det arrangemanget som är dåligt eller är AF dött?

    Göra det mer folkligt kanske? Det finns ju ingen brist på gymråttor, gäller nog att få dem intresserade av att tävla. AF är ju en ganska ”snäll” och rolig nybörjartävling. En svår balansgång det där. Nivån får inte vara så hög att den avskräcker nybörjare, men inte heller så låg att sporten tappar tyngd,

    Överlag tror jag inte vanligt folk vill betala för att bli påminda om hur dålig form de själva är i. Jag kan verkligen förstå att man inte tycker tävlingsformen är intressant om man inte är insatt i tävlingsmomenten eller känner personerna som tävlar.

    #368613

    Jag tror att AF skulle bli populärare om det fanns ännu lite fler prestationsmoment i sporten. Personligen tycker jag i alla fall det hade varit roligare så och har en känsla av att fler tycker likadant. Kanske?

    För övrigt tycker jag att det låter spännande att arbeta ideellt med AF om det behövs mer arbetskraft. Hur ser villkoren ut och hur gör man om man vill anmäla intresse?

Viewing 12 posts - 46 through 57 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.