Behövs verkligen inte kolhydrater under deff?

Home Forums Kost och Näringslära Behövs verkligen inte kolhydrater under deff?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • Author
    Posts
  • #680838

    Tack för att du finns Marco91, du har förgyllt en annars ganska seg dag.

    #680839

    Jag vet själv inte riktigt varför jag svarar här, det är väl av ren tristess och hopp om att du mot all förmodan ändå tar åt dig av nått man skriver här. Jag vill även förtydliga att jag inte vill hoppa på dig eller reta dig på något sätt med det jag skriver.

    Nån nämnde det redan tidigare men jag tar det igen, det är kaloribalansen som är den största faktorn när det gäller viktuppgång eller nedgång. Att utesluta kolhydrater från en BULK ser jag som ett vansinne. Tror du verkligen att du kommer lägga på dig mindre fett om du utesluter kolhydrater men ändå har samma kaloriöverskott?

    Något som Eddie kanske kunde förklarat för dig om han hade tagit dig på allvar och du inte hade uppfört dig som du gör är att kroppen inte kommer må bra av enbart omättat fett, som du skrev att du äter 70g/dag av.(eller om det nu var ännu mer)

    Att du inte visste om att kroppen kan omvandla protein och fett till användbar energi för hjärnan är ju ett tecken på att du just INTE kan allt. Så svälj egot och lyssna på folket här.

    Så du menar att du kan lägga på 4 kg på alla dina övningar VARJE vecka? Det skulle betyda att om du bänkar t.ex. 80kg nu så kommer du bänka 388kg om ett år, och det anser du är rimligt?

    Jag tittade även på din tråd om Max-OT. Om du tycker att det är så orimligt med 2-3 minuters vila mellan seten varför tycker du det att det är rimligt med en hel veckas vila mellan passen? Om du kan ”bryta ner” din muskler flera gånger i veckan så borde de ju kunna växa ännu bättre, enligt din teori.

    Du måste förstå att det där med att bryta ner och superkompensera är en väldigt förenklad modell av alla processer som äger rum vid muskeluppbyggnaden. Det handlar inte om att bryta ner sina muskler så mycket som möjligt utan om att sända rätt signaler till dem.

    #680840

    Nu är ni farligt nära en mobbingsnivå. Killen vill bli nästa arnold. Visst fine! Alla som gillar byggning och träning hade velat bli nästa storlöfte. Driva med honom för han har missuppfattat och missförstått det mesta vad det gäller träning och kost är inte så snällt. Han får gå den hårda vägen. Prova och fela gång på gång tills det blir rätt. Visst är det irriterande att han ber om hjälp och missuppfattar allt men ge fan i att svara på hans väldigt provocerande svammel. Jag kan slå vad om att han vaknar ganska snabbt ur sina drömmar.

    Mvh

    #680841
    Flessa wrote:
    Kan kanske förgylla tråden med ännu ett citat av allas underbara Marco

    1. Så jävla dumt att man nästan skrattar
    2. Har någon nånsin lyckats med att bygga muskelmassa i katabolt tillstånd?
    3. Marco har rätt, han kan allt, och lite till :D

    Behöver inte klanka ner ännu mer. Alla har varit nybörjare, även du.
    Du kunde säkert inte så mycket från början heller, så därför frågar man.
    Sedan att killen har en dålig attityd mot er andra ger er fortfarande inte rätten att trycka ner han. Han får helt enkelt finna sig i den hårda sanningen, sen om han vill använda massa fula ord eller så är upp till han.

    #680842
    Flessa wrote:
    Kan kanske förgylla tråden med ännu ett citat av allas underbara Marco

    1. Så jävla dumt att man nästan skrattar
    2. Har någon nånsin lyckats med att bygga muskelmassa i katabolt tillstånd?
    3. Marco har rätt, han kan allt, och lite till :D

    Alltid meningsfulla inlägg från din sida Flessa….

    #680843

    Sisådärja. Då tar vi alla och tänker oss för innan vi trycker på tangenterna, vissa slutar trolla och vissa försöker ställa relevanta frågor på ett begripligt sätt och vissa svarar respektfullt om det nödvändigtvis måste svaras. Annars blir det den tråkiga visan med borttagna inlägg, varningar, banningar och trådlåsningar.

    #680844
    Marco91 wrote:
    Nej seriöst nu. Satsar på bli arnold, jag respekterar äldre, yngre och alla ni kunniga på forumet. Men många pratar ren BS och är typ avundsjuka (OAVSETT om jag är mig själv och smajlar mycket och ber tacksammt om hjälp) så skriver tex nutz som verkar vara i min ålder att han är överlägsen mig. Det är ju ren skitsnack. Han kan ju komma o möta mig om han vågar.

    Jag sitter här med ett gäng varma mackor och bara myser.. :D

Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.