Facit på vad en pizza innehåller

Home Forums Kost och Näringslära Facit på vad en pizza innehåller

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 55 total)
  • Author
    Posts
  • #377165

    Bra att bulka på då……………för vi som har svårt att gå upp i vikt;)!

    #377166
    bffen669 wrote:
    Bra att bulka på då……………för vi som har svårt att gå upp i vikt;)!

    Ja, stackars er.

    #377167
    JakobMinell wrote:
    Ja, stackars er.

    haha, plus 1 på den. Bättre för oss som blir feta bara vi tänker på mat… :)

    #377168

    Japp, därav att jag inte ätit pizza sen i januari. Det går alltid snabbare att fixa till något att äta hemma än att gå ut och äta.

    På resande fot, däremot…

    #377169
    Flessa wrote:
    Måste nog säga +1. En Pizza med Bearnaisesås, bacon, extra ost på o.s.v så stiger det nog med nååågra hundra Kcal till ;)

    Känner du dig verkligen tvärsäker på det? Jag menar, oavsett vad vår kära löpare häver ur sig – blir det verkligen mer energi i något om man lägger på fler ingredienser? Låter helt befängt. Något som bara ni genier kan komma på med gemensam kraft… ”:emo-thumb”

    #377170
    Marcus Syvertsen wrote:
    Något som bara ni genier kan komma på med gemensam kraft… ”:emo-thumb”

    Ja det är tur att det finns någon som i alla lägen kan öka på sin postcount genom att skriva samma sak som någon innan redan har skrivit.

    Alternativt direkt upprepa vad andra skrivit tidigare. Flessa borde byta namn till Bull (efter Bull i Pelle Svanslös). De verkar ha liknande förmåga till eget tänkande.

    #377171
    Eddie Vedder wrote:
    Ja det är tur att det finns någon som i alla lägen kan öka på sin postcount genom att skriva samma sak som någon innan redan har skrivit.

    Alternativt direkt upprepa vad andra skrivit tidigare. Flessa borde byta namn till Bull (efter Bull i Pelle Svanslös). De verkar ha liknande förmåga till eget tänkande.

    Jepp. Flessa kommer att få postförbud om han fortsätter plusetta allting för att försöka hinna upp i 3000 poster före 1 Juli. :D

    Nej då, jag skojar bara – men värre posthunter har vi nog aldrig skådat på det här forumet.;)

    #377172

    Vad är vitsen med att ha många posts??? Vinner man nått eller?

    #377173
    Gitarristen wrote:
    Vad är vitsen med att ha många posts??? Vinner man nått eller?

    Inte ett dugg. Såvitt jag vet finns det ingen poäng.

    #377174
    Gitarristen wrote:
    Vad är vitsen med att ha många posts??? Vinner man nått eller?

    Man får ju alla brudar med ett högt postcount :emo-thumb

    Ja käka kebabpizza idag och tycker det känns ganska bra när man vill lägga på sig lite extra :D Ingen som skulle kunna räkna ungefärliga värden på en sån pizza eftersom den är bland de vanligaste? Eller kanske på en pizza med bara ost och tomatsås så man vet grunden.

    Nu ska jag ha efterätt, ostmilkshake med smörsås 8)

    #377175
    Lofarn wrote:
    Man får ju alla brudar med ett högt postcount :emo-thumb

    Ja käka kebabpizza idag och tycker det känns ganska bra när man vill lägga på sig lite extra :D Ingen som skulle kunna räkna ungefärliga värden på en sån pizza eftersom den är bland de vanligaste? Eller kanske på en pizza med bara ost och tomatsås så man vet grunden.

    Nu ska jag ha efterätt, ostmilkshake med smörsås 8)

    Ta Andreaz värde på en hawaii pizza + x antal gram från kebaben [http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV] .

    Hur många gram kött samt andra såser det är på din pizza är omöjligt för oss att veta.

    #377176

    Precis som nible skriver, så har jag ju räknat ut basen. Har dock inte räknat med tomatsåsen, men ger inte många kalorier. Tror det jämnar ut sig rätt bra, då de här pizzorna har väldigt mycket ost.

    Här har jag ju spesat upp exakt vad ingredienserna väger + näringsinehåll, så det är ju bara klippa och klistra. -> [http://www.andreazengstrom.se/2009/06/hur-mycket-innehaller-en-pizza.html]

    Sen får du använda slv’s databas för uppskattningar. Orkade inte riktigt lista kalori innehållet på 30 pizzor. Finns roligare saker att göra, i alla fall när det är fint väder. Men jag ville i alla fall ge en bas att stå på, då det värkar vara en stor fråga då man snackar ätardagar :D

    #377177

    När jag går till pizzerian beställer jag ofta en kycklingsallad med curry dressing.
    Försöker att skippa brödet som kommer med salladen men säg att jag äter brödet också. Hur mycket kcal tror ni en kycklingsallad + dressing och bröd innehåller?

    #377178
    Yossi wrote:
    När jag går till pizzerian beställer jag ofta en kycklingsallad med curry dressing.
    Försöker att skippa brödet som kommer med salladen men säg att jag äter brödet också. Hur mycket kcal tror ni en kycklingsallad + dressing och bröd innehåller?

    Det är ju bara sortera upp och väga. Fråga pizza bagaren hur han gör sin dressing. Svårare än så är det inte.

    #377179

    Mycket bra initiativ. Har väntat på något sånt här. Däremot tror jag inte min pizzeria är lika hälsomedvetna som denna. Jag ser fram emot den dagen det är ett allmänt krav att få se energiinnehåll på snabbmat som pizza (som inte är köpt i affär). Hur nu detta skulle kontrolleras har jag ingen aning om.

    Min favoritpizza innehåller förutom det Vesuvion gör;

    pommes frites
    kebab
    kebabsås

    Tror säkert den ligger på över 2000kcal.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.