Facit på vad en pizza innehåller

Home Forums Kost och Näringslära Facit på vad en pizza innehåller

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 55 total)
  • Author
    Posts
  • #377180
    Guzze wrote:
    räknade alltid min kebabpizza som 1500cal under deffen, så jag tror nog att jag prickade rätt bra ändå

    Det var en endå en god deff ;) Vart i frölunda köper du pizzan då? =)

    #377181
    Flessa wrote:
    Då är det ju mycket bättre/mer ekonomiskt att göra en sådan ”röra” hemma och äta på proslinstallriken :D

    Vi som inte har någon proslintallrik hemma då? :P

    #377182
    JakobMinell wrote:
    Vi som inte har någon proslintallrik hemma då? :P

    Då går det lika bra med porslinstallrik.

    #377183
    henkebenke wrote:
    Då går det lika bra med porslinstallrik.

    Ah, tackar så mycket Bengt :)

    #377184

    En hel del kalorier i pizza och jag som alltid äter 2 på en gång :D

    #377185
    S.I86 wrote:
    Det var en endå en god deff ;) Vart i frölunda köper du pizzan då? =)

    blivit vid frölunda torg senast tiden , nya butiken dom öppnat där…helt ok pizzor :)

    #377186

    Massvis med reps till Andreaz! Om du nu bara kunde göra samma breakdown på en falafelrulle så skulle du bli min nya idol :)

    #377187
    Maod wrote:
    Massvis med reps till Andreaz! Om du nu bara kunde göra samma breakdown på en falafelrulle så skulle du bli min nya idol :)

    Va fan?! Det är väl inge baddybilder som äter falafelrulle?!

    Men falafel innehåller (enl slv) per 100g:
    P: 7,3
    K:24,2
    F: 11,2

    Kcal: 241

    Om du nu ska hålla nere på kalorierna skulle jag personligen istället tagit en kycklingrulle med ägg, sallad och en tomatsås :nerd:

    #377188
    Andreaz Engström wrote:
    Va fan?! Det är väl inge baddybilder som äter falafelrulle?!

    Men falafel innehåller (enl slv) per 100g:
    P: 7,3
    K:24,2
    F: 11,2

    Kcal: 241

    Om du nu ska hålla nere på kalorierna skulle jag personligen istället tagit en kycklingrulle med ägg, sallad och en tomatsås :nerd:

    Jag är ingen bodybuilder, bara livsnjutare :) En varm falafelrulle och en kall vassledrink sitter som en smäck. Tack för infon.

    #377189
    Maod wrote:
    Jag är ingen bodybuilder, bara livsnjutare :) En varm falafelrulle och en kall vassledrink sitter som en smäck. Tack för infon.

    Det räckte inte för att bli din idol va? :

    Livsnjutare låter som ett sunt val!

    #377190
    Andreaz Engström wrote:
    Det räckte inte för att bli din idol va? :

    Livsnjutare låter som ett sunt val!

    Tyvärr måste du nog bege dig till ett sunkigt falafelhak med din våg för att de ska ske. Men du ligger bra till med ditt fluffrecept och pizzafacit.

    Men om vi säger 120 gram falafel i en rulle gjord på libabröd får vi ungefär

    P: 15
    K: 90
    F: 13

    Kcal: ca 480 exklusive sås och grönsaker.

    #377191

    vad tror ni en vesuvio på en halvtaskig arabpizzeria utan ost har för kcal? alltså bara deg, tomatsås, skinka?

    #377192
    Kolehmainen22 wrote:
    vad tror ni en vesuvio på en halvtaskig arabpizzeria utan ost har för kcal? alltså bara deg, tomatsås, skinka?

    Har du ätit en enda sak utan att fråga om kaloriinnehåll både här och på Kolo senaste veckorna?

    Som svar på frågan: Jag gissar på strax under 1000 kcal om osten är borta.

    #377193
    Andreaz Engström wrote:
    Va fan?! Det är väl inge baddybilder som äter falafelrulle?!

    Men falafel innehåller (enl slv) per 100g:
    P: 7,3
    K:24,2
    F: 11,2

    Kcal: 241

    Om du nu ska hålla nere på kalorierna skulle jag personligen istället tagit en kycklingrulle med ägg, sallad och en tomatsås :nerd:

    Kycklingrulle är en favorit! Brukar jag svarva i mig efter träning tillsammans med lite mer protein iaf 2-3ggr i veckan :)

    Jag brukar räkna med att en kycklingrulle med mild sås ligger på typ 1000kcal. Borde vara mindre…

    Eftersom jag kör periodisk fasta så kan jag med gott samvete äta en varje dag om det skulle vara så eftersom jag ofta får kämpa med att få i mig mina ca 3000 kcal på 2 måltider :P (och då ligger jag ändå på 500kcal underskott!)

    #377194
    Eddie Vedder wrote:
    Har du ätit en enda sak utan att fråga om kaloriinnehåll både här och på Kolo senaste veckorna?

    Som svar på frågan: Jag gissar på strax under 1000 kcal om osten är borta.

    inte mindre? andreas pizza med ost var ju dryga 1,1 med ost? nu e osten helt borta.. pizzan är 32cm i diameter dessutom..

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.