Levaxin

Home Forums Kost och Näringslära Levaxin

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 52 total)
  • Author
    Posts
  • #698658

    Om inga muskler alls, då måste jag ha slavat förgäves i gymet. :(

    #698659

    varför ska du ha slavat förgäves i gymet?

    #698660
    Alcon wrote:
    varför ska du ha slavat förgäves i gymet?

    Hur skulle det ha gått om jag sluppit flera års pillerintag, struma och operation? Kanske jag hade blivit bättre än vad jag är nu men det får jag aldrig veta. Gjort är gjort.

    #698661

    men så du menar att du inte har fått ut nånting av träning under hur lång tid?
    och vilka ökningar/minskningar gjorde du på gymet under denna tiden..?

    #698662
    Alcon wrote:
    men så du menar att du inte har fått ut nånting av träning under hur lång tid?
    och vilka ökningar/minskningar gjorde du på gymet under denna tiden..?

    Visst har jag gjort ökningar under mina träningsår men jag vet inte om det beror på Levaxin som jag tagit. Kanske det var andra saker som påverkat. Ingen idé att hänga upp sig på det nu.

    #698663
    Sunnebris wrote:
    Ojdå! Jag, som också använder Levaxin sedan många år, har opererat bort en stor del av struman att jag är tvungen att fortsätta med medicinen resten av livet. Efter operationen fick jag först veta att jag kan sluta med medicinen men av en annan läkare fick jag beskedet att jag måste fortsätta. Vad skulle det göra skillnad med en bortopererad struma?

    Om du har opererat bort en del av din sköldkörtel så innebär det att den inte tillverkar ett livsnödvänligt hormon i rätt mängd,då måste du tillföra det syntetiskt via ex levaxin!
    Det hormonet sköter hela metabolismen,cellförnyelsen osv.
    Direkt efter en operation brukar man få äta ngt annat ngn månad tror jag men sen måste du äta levaxin hör med läkaren som sa att du var tvungen att äta levaxin eller ngn kunnig läkare!
    Lycka till!:)

    #698664

    Jag har en fråga!

    snackade med en tant på mitt jobb om levaxin… hon sa att hon visste flera överviktiga som tog pillren för att bli smalare. har inte en aning om det var läkare som skrivit ut det till dom (vilket skulle verka lite konstigt) eller om de köpt på svarta marknaden.

    hur påverkas kroppen om man inte har underskott av sköldkörtelhormon men tar pillrena ändå? Någon som vet?

    #698665
    Quote:
    snackade med en tant på mitt jobb om levaxin… hon sa att hon visste flera överviktiga som tog pillren för att bli smalare. har inte en aning om det var läkare som skrivit ut det till dom (vilket skulle verka lite konstigt) eller om de köpt på svarta marknaden.

    hur påverkas kroppen om man inte har underskott av sköldkörtelhormon men tar pillrena ändå? Någon som vet?

    Det är idiotiskt att som frisk ta Levaxin. Det höjer ju ämnesomsättningen och det är skadligt att gå omkring med för hög sådan under längre tid. I värsta fall kan hjärtat ta skada av det.

    #698666

    Äsch.

    #698667
    Brumme wrote:
    Jag har en fråga!

    snackade med en tant på mitt jobb om levaxin… hon sa att hon visste flera överviktiga som tog pillren för att bli smalare. har inte en aning om det var läkare som skrivit ut det till dom (vilket skulle verka lite konstigt) eller om de köpt på svarta marknaden.

    hur påverkas kroppen om man inte har underskott av sköldkörtelhormon men tar pillrena ändå? Någon som vet?

    I stort kan man säga att allt i kroppen går på högvarv som ex hjärtat som Mio skrev. Andra effekter är ex att man kan börja svettas abnormt mkt och få ändrad dygnsrytm dvs det blir svårt att sova (vilket senare kan leda till psykiska åkommer) Även exofthalmus alltså utåtstående ögonglober, är väl en fullt inte så trevlig bisak också, då detta har svårt att gå tillbaka när man slutar med medicineringen.

    Förövrigt så verkar det som att folk här inne både pratar om hypotyreos och hypertyreos.. Man kanske bör påpeka vad man menar för att inte förvirra mer än behövligt.

    #698668

    okej… levaxin låter ju som något man skulle ta under deffen. undrar varför folk inte tar det istället för efedrin. aja, vill inte uppmana till något ohälsosamt.

    ha det gött gubbar

    #698669
    Quote:
    okej… levaxin låter ju som något man skulle ta under deffen. undrar varför folk inte tar det istället för efedrin. aja, vill inte uppmana till något ohälsosamt.

    Ursäkta om jag är otrevlig nu, men är du korkad? :P Flera personer har just skrivit om att det är skadligt och då kommer du och skriver att låter som något ”man skulle ta”. Eh…

    En sådan dos av Levaxin som krävs för att få någon märkbar viktnedgång relativt snabbt skulle få en att må riktigt jävla dåligt. Ökad förbränning är bara en liten del av det som händer – att stoppa i sig ämnesomsättningshormoner påverkar i stort sett allt i kroppen. Och psyket. Men visst, om du tycker att hjärtklappning, diarré, håravfall, panikångest osv. låter som ett bra komplement till deffen så varsågod. :P

    #698670
    Mio wrote:
    Ursäkta om jag är otrevlig nu, men är du korkad? :P Flera personer har just skrivit om att det är skadligt och då kommer du och skriver att låter som något ”man skulle ta”. Eh…

    En sådan dos av Levaxin som krävs för att få någon märkbar viktnedgång relativt snabbt skulle få en att må riktigt jävla dåligt. Ökad förbränning är bara en liten del av det som händer – att stoppa i sig ämnesomsättningshormoner påverkar i stort sett allt i kroppen. Och psyket. Men visst, om du tycker att hjärtklappning, diarré, håravfall, panikångest osv. låter som ett bra komplement till deffen så varsågod. :P

    Bra skrivet, vi kan väl hoppas att vi avrått honom.

    #698671

    Tack, Charlotte. :)

    Möjliga effekter som är extra intressanta för tränande människor är ju också minskad ork att träna, svagare muskler, sämre kondition… Plus ökad hunger, vilket knappast är bra när man deffar. ;)

    #698672

    Har inte sj provat men känner några som kört T3 i deff el. bantningssyfte.
    De flesta mådde riktigt dåligt på det.
    Än mer tydligt blir det för ngn som redan har ett lite skört psyke.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.