Tråden för oss som Bulkar

Home Forums Kost och Näringslära Tråden för oss som Bulkar

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 48 total)
  • Author
    Posts
  • #536946

    Ja här kan vi som håller på att bulkar skriva lite:)… vad vi har ätit och hur det går mer viktuppgång och om hur vi maffar på oss=)=)

    #70422
    #536947

    Denna tråd kanske skulle ligga i Kost och Näringslära? :)

    #536948
    Kebbie wrote:
    Denna tråd kanske skulle ligga i Kost och Näringslära? :)

    Haha, ja hur tänkte du nu Blobas?:D Hursomhelst är den rapporterad nu och lär snart flyttas.

    Som svar på topic äter jag inte ett dugg annorlunda bara för att jag i nuläget vill upp något kg. Möjligtvis att jag äter lite mindre eftersom konditionsträningen nedprioriterats en aning.

    Kan man hålla vikten utan att ha aptitbekymmer ska inte lite extra käk vara ett problem. En person utan aptitproblem har inga problem att överäta lite. Och har man de problemen är det i regel snarare en kamp att INTE GÅ NER.

    Vad jag försöker göra är att hålla en något annorlunda kost men det är ur ren hälsosynpunkt. Mer fett, massor av ägg, oftare kött samt att jag försöker äta mindre havregrynsgröt och utesluter i stort sett mjölmat.

    #536949

    Min tillfälliga vinterbulk går stadigt framåt! Har en viktuppgång på ca 3hg/vecka. Har hållit på sedan slutet på november / början på december och ökat 2-2,5kg i vikt under dessa 2 månader.

    Har ökat mina fettkällor, smöret är 75% istället för 40%, fetare ostar, nedsmält ost i massa maträtter, blir jag godissugen eller sugen på nötter köper jag sånt.
    Portionerna har växt en hel del och jag blandar ner 15gr malto med mitt EAA innan träningen och 15gr malto till proteindrinken efter träning. :)

    #536950

    Jag äter det som jag e sugen på för det mesta med fokus på högintag av protte och lite lägre på kolisar. Fett ligger jag rätt högt på också. Inget märkvärdigt kostupplägg, men jag äter för det mesta bra näringsrik mat. Men det slinke ner lite ”skräpmat” då och då. Men det bekommer mig inte det minsta. Ska se över kcal-intaget nu när jag drar ner på styrketräningen och har mera vilodagar. När jag kör på högrepp försöker jag lägga in något kardiopass också. Men ingen idé gå på någon deff då man får nog av den varan inför tävling! Annars hela mitt mitt liv en ständig bulksäsong då jag älskar mat i alla dess former (näst intill).

    #536951

    Jag går framåt, sakta men säkert.
    Vet inte kaloriintaget e men runt 3500-4000kcal när jag äter på bra.
    Har lagt till en hel extra måltid på kvällen bestående av mackor / gröt eller både och beroende på hur hungrig jag e. Dricker mer mjölk under dagen oxå och e inte rädd för att ta flera portioner mat,¨speciellt inte kolhydrater eftersom de e va jag behöver mest =)

    #536952

    Flyttad tråd.

    #536953
    LyftarBruden wrote:
    Jag går framåt, sakta men säkert.
    Vet inte kaloriintaget e men runt 3500-4000kcal när jag äter på bra.
    Har lagt till en hel extra måltid på kvällen bestående av mackor / gröt eller både och beroende på hur hungrig jag e. Dricker mer mjölk under dagen oxå och e inte rädd för att ta flera portioner mat,¨speciellt inte kolhydrater eftersom de e va jag behöver mest =)

    3500-4000kcal per dag är mycket för en tjej :up: Då måste du öka rätt fort i vikt du! :P

    Själv ligger jag på 5000kcal per dag, och ökar sakta men säkert vikten, tränar dock 8pass hockey och 3-4gym pass så det behövs egentligen mer. Har kanske ökat 3kg på 7månader.
    Funderar på dra igång en rejäl bulk snart.

    #536954
    Joasim wrote:
    3500-4000kcal per dag är mycket för en tjej :up: Då måste du öka rätt fort i vikt du! :P

    Själv ligger jag på 5000kcal per dag, och ökar sakta men säkert vikten, tränar dock 8pass hockey och 3-4gym pass så det behövs egentligen mer. Har kanske ökat 3kg på 7månader.
    Funderar på dra igång en rejäl bulk snart.

    de konstiga e, att jag inte gör de. med detta skulle de säkert va 0,5-1kg i veckan.
    Men min kropp e sliten och stressad, sen e jag tvungen ut å hjälpa till med hundpromenader hemma, gymmet 3-4ggr i veckan och skol-helvetet.
    Bussar å tåg hit å dit, gå dit och hit.
    Så jag w tvungen att äta tills jag stroknar annars går jag inte upp :P MEN jag går upp iaf.

    #536955
    LyftarBruden wrote:
    de konstiga e, att jag inte gör de. med detta skulle de säkert va 0,5-1kg i veckan.
    Men min kropp e sliten och stressad, sen e jag tvungen ut å hjälpa till med hundpromenader hemma, gymmet 3-4ggr i veckan och skol-helvetet.
    Bussar å tåg hit å dit, gå dit och hit.
    Så jag w tvungen att äta tills jag stroknar annars går jag inte upp :P MEN jag går upp iaf.

    e d zå??111+1

    #536956
    Snake wrote:
    e d zå??111+1

    ja? och vf skulle de inte va de? tror du man har gått upp 10kg gratis eller?

    #536957

    Oj råkade lägga denna tråd helt fel:o tur att den flyttades..Får skylla på att jag var trött=)

    Jag själv äter samma som jag gjorde förr men skillnanden är bara att jag inte längre äter light saker, lättmjölk osv, utan nu kör jag på ett lager smör på mackan, jag dricker röd mjölk och jag har lagt till med en måltid extra om dagen pluss att jag dricker gainerdrinkar.

    Jag ligger också på mellan 3500 och 4000 kalorier om dagen när jag äter på riktigt bra.

    Jag har gått upp från 64 kilo till nu 72 kilo på 2 månaders bulkperiod och denna gång ser man knappt kilona förutom att jag har breddat mig 2 cm om armar och ben pluss liiiite kärlekstag om magen men inte alls så mkt som jag trode jag skulle få=)

    Jag har tänkt bulka fram tills 1 Maj om jag inte redan inan har uppnått mina 80 kilon

    #536958
    Blobas wrote:
    Oj råkade lägga denna tråd helt fel:o tur att den flyttades..Får skylla på att jag var trött=)

    Jag själv äter samma som jag gjorde förr men skillnanden är bara att jag inte längre äter light saker, lättmjölk osv, utan nu kör jag på ett lager smör på mackan, jag dricker röd mjölk och jag har lagt till med en måltid extra om dagen pluss att jag dricker gainerdrinkar.

    Jag ligger också på mellan 3500 och 4000 kalorier om dagen när jag äter på riktigt bra.

    Jag har gått upp från 64 kilo till nu 72 kilo på 2 månaders bulkperiod och denna gång ser man knappt kilona förutom att jag har breddat mig 2 cm om armar och ben pluss liiiite kärlekstag om magen men inte alls så mkt som jag trode jag skulle få=)

    Jag har tänkt bulka fram tills 1 Maj om jag inte redan inan har uppnått mina 80 kilon

    hur lång ÄR du?

    #536959
    LyftarBruden wrote:
    hur lång ÄR du?

    175 cm över havet är jag..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.