Tråden för oss som Bulkar

Home Forums Kost och Näringslära Tråden för oss som Bulkar

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 48 total)
  • Author
    Posts
  • #536975

    Mmm klassiska bulkingredienser (används iofs även under deff) inhandlades idag!

    Naturgodis och jordnötssmör och feta såser.

    Imorgon ska jag iväg och shoppa grädde, olja, bacon, mer ägg och lax.

    Jordnötssmör är guld värt! Nog för att aminosyrasammansättingen i det är så gott som värdelös och oljan som jordnötterna mixas ihop med är solrosolja med skitkass fettsyrasammansättning men oj vad gott det är. :P

    #536976
    Tommy Ivarsson wrote:
    Mmm klassiska bulkingredienser (används iofs även under deff) inhandlades idag!

    Naturgodis och jordnötssmör och feta såser.

    Imorgon ska jag iväg och shoppa grädde, olja, bacon, mer ägg och lax.

    Jordnötssmör är guld värt! Nog för att aminosyrasammansättingen i det är så gott som värdelös och oljan som jordnötterna mixas ihop med är solrosolja med skitkass fettsyrasammansättning men oj vad gott det är. :P

    High five! :up::pop:

    #536977
    malawiglenn wrote:
    vi snackade om EAA inte om ”protein”

    okej,missade det!:emo-thumb

    För flessa´s del, jag menade om du till exempel äter sojaprotein eller mjölkprotein,vad jag har lärt mej(kan vara fel dock)så tar ju inte kroppen upp den exakta mängden du stoppar i dej därav brukar jag då höja intaget när det inte är fullvärdigt…för att trygga upp dom där 10 grammen per timme:pop:

    #536978
    Flessa wrote:
    Om du dricker äter sojabönor till maten etc och käkar pasta eller något annat i din måltid som innehåller protein så kompletterar durumvetemjölets protein & Sojaproteinet varandra och blir tillsammans fullvärdigt.

    Sojaprotein räknas som fullvärdigt och att större andel kväve kan ses i avföringen då soja konsumeras stämmer. Trolitgtvis en väldig variation beroende på hur den behandlats dessutom.

    Upptaget är aldrig 100% av någonting men det är heller aldrig mängder något att direkt räkna med. Och mer än att upptaget inte är 100% har ju Galten heller inte påstått.

    #536979

    I dag vart det en riktigt bulkfrukost

    500 g risgrynsgröt, lite kanel på samt 0,5 dl sirap, pluss 2,5 dl mjölk.Närmare 1000 kalorier bara till frukost:D

    #536980

    195 cm lång – 80 kg. Nu är det superduperbulk som gäller, 90 kg är målet till sommaren.

    Älskar skolan – gratis mat vilket gör att man kan ta gårdagens middag och äta tre riktiga måltider om dagen.

    #536981
    Blobas wrote:
    I dag vart det en riktigt bulkfrukost

    500 g risgrynsgröt, lite kanel på samt 0,5 dl sirap, pluss 2,5 dl mjölk.Närmare 1000 kalorier bara till frukost:D

    500g rusgryngsröt e inte mkt, iaf tycker inte jag.
    Antingen äter jag de och två såna här grova trehörningsmackor som du kan köpa på affären eller så blir de 1kg risgrynsgröt med en amssa keso och saftsoppa =)

    #536982

    Fan nu börjar jag känna mig lite tjock…… Det om något gillar jag inte! Men deffen får vänta minst en månad till.

    #536983
    kyliee wrote:
    Jag har lagat middag och har skrivit upp hur mkt kalorier varje sak i innehållet har.

    Quorn 300 Kcal
    Margarin 750Kcal
    Matgrädde 150Kcal
    Rapsolja 750Kcal
    Ris 700Kcal

    Mkt fett i eftersom jag behöver det men om jag räknar ihop så blir det 2710kcal, alltså är min måltid så många kalorier?? Låter skumt när jag ska ungefär inta 3400kcal per dag :P

    vet inte om jag är ute och cyklar!

    Men snälla nån.
    Lagar du middag med 0.8 dl olja och 100 g margarin?
    Plus grädde?
    Då blir det mycket kalorier.
    Väger/mäter du verkligen rätt då?

    #536984

    De dagar då det är bra/god mat i skolan är bra dagar. Då äts det utav bara helvete. Mattanterna springer efter som svansar och ropar ”Men sådär mycket äter man väl inte!!?” Då svarar jag glatt, ”Joofifan, det är bulk.”

    #536985
    Niclas Holgersson wrote:
    De dagar då det är bra/god mat i skolan är bra dagar. Då äts det utav bara helvete. Mattanterna springer efter som svansar och ropar ”Men sådär mycket äter man väl inte!!?” Då svarar jag glatt, ”Joofifan, det är bulk.”

    Orättvist! Vi får inte ta mer än exempelvis två kycklingklubbor. Tanterna står och vaktar i kö och står bakom en medan dom kollar hur mycket man tar, idioter. Men lite mat är bättre än ingen mat iallafall.

    Bulken rullar på, röd mjölk är min bästa vän. :P

    #536986

    Då jag bulkade och tränade som mest låg prioritet på ~50-60g protein/måltid och jag åt ca 3 måltider/dag. Såg till att få i mig mycket fett och lagom med kolisar. Nu ligger jag lågt med matintaget och vilar med tränigen = Antibulk. Torskat 5-6kg kanske. Fast ägg måste vara den optimala födan!

    #536987
    Niclas Holgersson wrote:
    De dagar då det är bra/god mat i skolan är bra dagar. Då äts det utav bara helvete. Mattanterna springer efter som svansar och ropar ”Men sådär mycket äter man väl inte!!?” Då svarar jag glatt, ”Joofifan, det är bulk.”

    :emo-thumb

    Fan så ska man säga när alla glor på lunchbuffen på resturangerna, åt på thai förra veckan. En liten flicka som mig å lassade 3 över fulla tallrikar och åt, morsan fick nästan be mig sluta för alla glodde. Ja jag mådde väl lite sådär efter åt ;)

    På våran skola får vi äta hur mkt vi vill, dock brukar maten ta slut… :yikes:

    #536988
    LyftarBruden wrote:
    :emo-thumb

    Fan så ska man säga när alla glor på lunchbuffen på resturangerna, åt på thai förra veckan. En liten flicka som mig å lassade 3 över fulla tallrikar och åt, morsan fick nästan be mig sluta för alla glodde. Ja jag mådde väl lite sådär efter åt ;)

    På våran skola får vi äta hur mkt vi vill, dock brukar maten ta slut… :yikes:

    En kvinna som uppskattar thaimat e en kvinna med smak:emo-thumb!

    #536989
    biffen669 wrote:
    En kvinna som uppskattar thaimat e en kvinna med smak:emo-thumb!

    hehe, thai mat e sjukt gott. skulle kunna leva på det :( älskar smakerna å allting 😮

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.