Enkät om Gainers gröt på naturligaråvaror!

Home Forums Kosttillskott Enkät om Gainers gröt på naturligaråvaror!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 39 total)
  • Author
    Posts
  • #538886
    malawiglenn wrote:
    Sen är mina matlådor betydligt prisvärdare än gröten här

    Du kanske skulle räkna på det? Det springer snabbt iväg kronor om man räknar alla ingredienser. För två år sen räkna jag på mina matlådor med de absolut billigaste ingredienserna, såsom korngryn, gula ärtor, vitkål, morot, lök, samt lite champinjon och mjölk och då hamna jag på runt 10:an och då är det 25 minuters jobb för två portioner, dessutom.

    Sen kan du inte jämföra en matlåda som du själv gör från grunden med en färdigblandad produkt.

    #538887

    Kan nämna att det finns en färdigblandad kruskagröt på marknaden redan, som heter Alf Spångbergs Hälsogröt vill jag minnas, inte lika fina ingredienser och inte portions förpackad och den kosta en bra slant den med.

    #538888
    YTS wrote:
    Jag tror på produkten, men jag behöver veta om andra också gillar den.

    Fint,bara att köra på, men tror tyvärr att du är på fel forum, då allt här handlar om proteiner och inte så mycket av vitaminer osv….tror mer att rätt forum för dig är mera träna-ät rätt-må bra forum

    Lycka till btw

    #538889
    YTS wrote:
    Hur jobbigt kan det vara att öppna en påse hälla i lite vatten och ställa in i mikron i 5 minuter. Ingen disk förutom en sked och ett glas. En shaker skall också diskas.

    Många med mig packar träningsväskan på morgonen för att träna efter skola/jobb. Då blir det mer omständigt med en gröt som ska värmas. Tror att vi är många som följer minsta motståndets princip, därav fenomenet med just ”shakes”.

    #538890
    Henrik Lindh wrote:
    Fint,bara att köra på, men tror tyvärr att du är på fel forum, då allt här handlar om proteiner och inte så mycket av vitaminer osv….tror mer att rätt forum för dig är mera träna-ät rätt-må bra forum

    Lycka till btw

    Gäller det bara proteiner, så får ni titta här:

    [http://www.nyttgrepp.se/posttrainingmeals.html]

    #538891
    umpas wrote:
    Många med mig packar träningsväskan på morgonen för att träna efter skola/jobb. Då blir det mer omständigt med en gröt som ska värmas. Tror att vi är många som följer minsta motståndets princip, därav fenomenet med just ”shakes”.

    Då kanske en müsli variant skulle passa bättre, kan ju lägga en kylklamp och en Yalla, Yalla flaska i gymhandduken

    #538892

    Tror att många är beredda att betala en slant för en bra müsli, medan gröt förknippas med något väldigt billigt, iaf i mina öron. Så mitt råd är att jobba vidare på en müsli. Lycka till.

    #538893

    Skulle köpa varken müsli, gröt eller gainers för det priset. Jag tycker att uttrycket ”Kill Your Darlings” är något som är applicerbart här.

    #538894
    malawiglenn wrote:
    Koka ägg, ett par brödskivor… tar någon minut att göra och är i princip färdigblandad.

    Skall man göra två näringsbalanserade äggmackor i klass med min gainersgröt, så skall man ha följande:

    pumpernickelbröd
    ägg
    huvudsallad
    röd paprika
    solroskärnor
    linfröolja
    mjölk

    och när jag kollade priset 2006 så kostade detta 7:18 om man bakade sitt pumpernickel själv – säkert högre nu.

    #538895
    malawiglenn wrote:
    Det är bara optimala personer som hejsvejs55 som bryr sig om sånt…

    Min gainersgröt gör det lätt att bry sig och med optimalt näringsintag kommer förmodligen resultaten snabbare.

    #538896

    Skulle nog inte vara sugen att äta gröt på gymet, men äter ju inte heller gainer. Portionsklar, god och snabbtillagad gröt för 16 kr när jag kommer hem från träningen skulle jag säkert kunna köra ibland. Bra att ha om man är trött eller har bråttom

    #538897

    En bra produkt säljer sig självt och du ska inte behöva övetyga alla om dess excellens.

    #538898
    Sid wrote:
    En bra produkt säljer sig självt och du ska inte behöva övetyga alla om dess excellens.

    Jasså… när i världshistorien hände detta för en produkt?

    #538899
    Mats E. wrote:
    Jasså… när i världshistorien hände detta för en produkt?

    Du missförstår, självklart måste man göra produkten känd via exempelvis reklam för att ge information av att varan överhuvud taget finns.

    Visst en bra vara säljer sig självt men ingen vara säljs utan någon form av reklam eller dylikt utom möjligen cancer- och hivvaccin.

    Annars blir det lite ”Jag har världens bästa produkt hemma. Den ligger i en låda. Varför ringer ingen och vill köpa den? Det är ju världens bästa produkt.”

    Hur som helst om i princip alla är kritiska till en produkt man vill sälja är man antagligen i fel marknad eller har en dålig produkt. Jag gissar på det första.

    Lycka till!

    #538900

    Jag bakar just nu muffins på ingredienserna och det går väldigt bra. Gissar att man kan få ner priset till kanske 12 kr/st, då man slipper att stå och väga upp påse för påse. Vad tycker ni om det?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.