Vilket proteinpulver föredrar ni? Jag ska byta, och vill ha tips!

Home Forums Kosttillskott Vilket proteinpulver föredrar ni? Jag ska byta, och vill ha tips!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 59 total)
  • Author
    Posts
  • #483785

    whey-80från star nutritions choklad smakar okey och är bland det billigaste.

    #483786

    Mina favoriter just nu (bland de rena vassletillskotten) är:

    Whey FX – Banan/Choklad (Den här smakade verkligen skumbanan och var sjukt god)
    Whey FX – Mintchoklad
    Body Science Whey 100% – Jordgubb

    Tycker att Double Pro Banan/Peanut är bland det godaste jag druckit men då är det ju inte ett rent vassletillskott längre utan ett blandprotein!

    #483787
    Flessa wrote:
    Har du en smakat något annat?

    Det spelar väl ingen roll? Gillar man det så gillar man det och det lär man göra även om man i framtiden testar godare. Jag har bara druckit ett proteinpulver med vaniljsmak t.ex. Och utan att ha testat fler vaniljsmakande anser jag att det är sjukt gott.

    #483788
    Eddie Vedder wrote:
    Det spelar väl ingen roll? Gillar man det så gillar man det och det lär man göra även om man i framtiden testar godare. Jag har bara druckit ett proteinpulver med vaniljsmak t.ex. Och utan att ha testat fler vaniljsmakande anser jag att det är sjukt gott.

    Du har rätt, Faring Sloow vanilj är sjukt gott:P

    #483789
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Du har rätt, Faring Sloow vanilj är sjukt gott:P

    Tillsammans med standardyoghurt i gröt är det så sjukt gott så det finns inte. Samma sak med DoublePro Banana Peanut som jag har för närvarande.:P

    Allt mitt proteinpulver används i gröt numera, aldrig vid träning.

    #483790
    Flessa wrote:
    Har du en smakat något annat?

    topic: Har du en fet plånbok: Optimum Nutrition 100% Whey gold standard, alla smaker är snuskigt goda.

    Annars är Body Science Whey 100% grymt gott och prisvärt. Samma vad gäller Whey FX.

    nae men det är okey smak och det är bland det billigare, ett bar alternativ om man inte vill lägga allt för mkt pengar på protein.

    #483791

    ok men jag säger bara mina erfarenheter och vad jag tycker.

    #483792
    Flessa wrote:
    Star nutritions whey-80 går inte att jämföra smakmässigt med BS WHey 100% etc och där snackar vi samma prisklass.

    Kan säga samma då om jämför BS whey med All the whey, BS whey ör ok men All the whey är mycket godare imo!

    Men så kan man fortsätta i evighet, om han gillar whey 80 så gör han…

    Smaken är olika helt enkelt, och man borde få uttala sig utan ha testat alla sorter som finns eller?

    Peace out!

    ps: förresten tycker jag inte BS whey är så mycket bättre en whey 80 från GG.

    #483793

    kmr förmodligen köpa bs whey nästa gång eftersom många säger att den är så smaskens! plus att den blir nog lite billigare i längden än whey-80:P

    #483794

    BS Whey choklad är riktigt god om den får stå 10 min efter man blandat den.

    #483795
    ralle12 wrote:
    kmr förmodligen köpa bs whey nästa gång eftersom många säger att den är så smaskens! plus att den blir nog lite billigare i längden än whey-80:P

    Både BS Whey100 (MM) och Whey FX (GV) är riktigt goda. Dock kan jag efter några drinkar starkt råda dig att prova Whey FX Banan/Choklad… Sjukt god! ;)

    Men du väljer givetvis vilken du vill men båda dessa märken är billiga och riktigt goda!

    #483796
    Tommy Ivarsson wrote:
    Både BS Whey100 (MM) och Whey FX (GV) är riktigt goda. Dock kan jag efter några drinkar starkt råda dig att prova Whey FX Banan/Choklad… Sjukt god! ;)

    Men du väljer givetvis vilken du vill men båda dessa märken är billiga och riktigt goda!

    Det få väll bli o prova båda då! det kan ju va bra o ha hemma två smaker faktiskt då man kan variera mellan dem så man inte blir less på dem! :)

    #483797
    ralle12 wrote:
    Det få väll bli o prova båda då! det kan ju va bra o ha hemma två smaker faktiskt då man kan variera mellan dem så man inte blir less på dem! :)

    Amen! :up:

    Jag varierar mellan 6 smaker just nu… ;)

    #483798
    Flessa wrote:
    Star nutritions whey-80 går inte att jämföra smakmässigt med BS WHey 100% etc och där snackar vi samma prisklass.

    Har du smakat alla whey-80 smakerna? finns typ 12st.

    Deras choklad är den värsta smaken av alla tiotal pulver jag smakat(så om jag hade bara smakat den hade jag kunnat ha samma åsikt), men deras hallon smakar god hallonmilkshake/smält hallonglass när man blandar den ordentligt med mjölk (enligt mig och alla kompisar jag låtit smaka).

    Min top5lista (oftast 1dl pulver blandat i 2-4dl mjölk, och rejält omskakat i shakern, sedan låta stå i kyl/frys 10-20min:

    1.Whey FX Delicious Strawberry (smakar minst lika gott som jordgubbsmilkshake man köper på resturanger)
    2. Whey80-Hallon
    3. Doublepro choklad, sedan låta stå i frys 20min (chokladpudding)
    4. Body Science Vanilj
    5. ON Double Rich Chocolate

    Alla på den listan tycker jag är riktigt goda, även om Mintchoklad från FX och deras banan/choklad är mumsiga också.

    Sämsta jag smakat: Choklad Whey80 samt wheyFX & BS choklad var heller ingen höjdare. Älskar vanligtvis riktiga chokladsmaker, tex Gainomax choklad, Oboy, Pucko etc.

    Och en kompis som älskar choklad blev riktigt besviken på ON’s extreme milk chocolate, tyckte tom Whey-80 banan var mycket godare.

    Så det bästa är nog att prova sig fram (:

    Ett bra tips är ju att köpa sample förpackningar.

    #483799

    oj det var många smaker! jag har inte direkt ekonomi till 6 smaker:P

    Namen det får bli dem bs whey och whey fx! vart väldigt intresserad av dem nu när så många pratar om det!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.