Vilket proteinpulver föredrar ni? Jag ska byta, och vill ha tips!

Home Forums Kosttillskott Vilket proteinpulver föredrar ni? Jag ska byta, och vill ha tips!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 46 through 59 (of 59 total)
  • Author
    Posts
  • #483815
    muskelbyggarn wrote:
    Har du provat MyoFusion – Banana Perfection?
    Helt sanslöst god smak, även om man inte gillar banan så måste man prova denna smak för den smakar verkligen 99,99% Banan.

    Jag bestämde att vi skulle köra denna smak som prov nu på Fibo i helgen. Det slog aldrig fel, det kom fram personer som fick en ”avsky” min i ansiktet när fick svar på frågan – vilken smak det var prov på.

    Efter trugande så provade alla och ALLA fick en förvånad min i ansiktet, kände mig lika nöjd varje gång :-)

    Vänl,,,
    Tobbe

    Tack för tipset! Ska kolla upp den! :up:

    #483816

    Det här är förvisso inget färdigt pulver men det blev fruktansvärt gott. :)

    ½ dl Double Pro Jordgubb
    ½ dl Double Pro Vanilj
    1 tsk vaniljpulver
    1msk kakao
    2dl mjölk

    Vispade (som vanligt), in i kylen 20min, ta ut och rörde runt sedan in i frysen i 15min och det blev en perfekt puddingkonsistens.

    Sjukt nöjd med smakmixen faktiskt. :up:

    #483817
    Tommy Ivarsson wrote:
    Det här är förvisso inget färdigt pulver men det blev fruktansvärt gott. :)

    ½ dl Double Pro Jordgubb
    ½ dl Double Pro Vanilj
    1 tsk vaniljpulver
    1msk kakao
    2dl mjölk

    Vispade (som vanligt), in i kylen 20min, ta ut och rörde runt sedan in i frysen i 15min och det blev en perfekt puddingkonsistens.

    Sjukt nöjd med smakmixen faktiskt. :up:

    Det blir många smaker på en gång.

    Jordgubb, vanilj, och choklad ..

    Påminner om en kulglass.. (: )

    #483818
    Olle Sparringsjö wrote:
    Det blir många smaker på en gång.

    Jordgubb, vanilj, och choklad ..

    Påminner om en kulglass.. (: )

    Hehe, ja faktiskt. Fruktansvärt gott blev det iaf. :emo-thumb

    #483819

    Känns som jag återupprepar mig, men All the Whey´s protein är totalt oslagbart och då har jag testat en hel uppsjö olika sorter och märken varenda beställning sista åren.
    Nu har jag funnit min favorit som dessutom går att blanda ut med rejält med vatten och fortfarande behålla underbart god smak på.

    #483820

    Jag kör med Star nutritions Whey 80, billigt o bra.

    #483821
    scenic wrote:
    Jag kör med Star nutritions Whey 80, billigt o bra.

    Finns betydligt billigare och bättre… Eller ja, det enda som skiljer nämnvärt är väl smakerna men både FX-serien och Body Science-serien har fruktansvärt mycket godare protein till bättre pris.

    Men det är ju individuellt som allt annat när det gäller smaker och vad man gillar.

    #483822

    Vet inte om detta passar in men iaf, har kört på rage x2 ett tag nu och funderar på att skaffa nåt proteinpulver, lutar åt BS whey 100% då folk verkar rekomendera det :) jag tränar 3 ggr i veckan och undrar om det räcker att ta proteinpulver bara efter dessa passen eller om man ska det varje dag ?
    mvh

    #483823

    Jag gillar att blanda lite olika sorter. Använder endast Body Science 100% men brukar blanda jordgubb, choklad och vanilj. Blir trevligare om man använder under längre perioder att variera smakerna.

    #483824
    denada wrote:
    Vet inte om detta passar in men iaf, har kört på rage x2 ett tag nu och funderar på att skaffa nåt proteinpulver, lutar åt BS whey 100% då folk verkar rekomendera det :) jag tränar 3 ggr i veckan och undrar om det räcker att ta proteinpulver bara efter dessa passen eller om man ska det varje dag ?
    mvh

    Det låter inte riktigt som du är medveten om varför man kompletterar med protein, att du kört med rage ett tag är i sammanhanget ganska ointressant.

    Kort sagt: Proteinpulver är föda, i vissa fall ett smidigt sätt och substitut till vanlig mat och i andra fall lite mer optimalt än mat att få i sig snabbt efter träning exempelvis.

    #483825
    Albin wrote:
    Det låter inte riktigt som du är medveten om varför man kompletterar med protein, att du kört med rage ett tag är i sammanhanget ganska ointressant.

    Kort sagt: Proteinpulver är föda, i vissa fall ett smidigt sätt och substitut till vanlig mat och i andra fall lite mer optimalt än mat att få i sig snabbt efter träning exempelvis.

    Äter bra frukost och middag varje dag, lunchen slarvas det med då det är skolmat :( tänkte mest ha det för snabbare återhämtning då jag tränar även tränar fotboll och det blir mycket träningar. En kompis som sa att det är bra att kompletera med proteinpulver.

    #483826
    Flessa wrote:
    Om du ändå äter tillräckligt med protein, men vill lägga dig på ett litet, hälsosamt överskott, för att långsamt öka din vikt (läs:muskelmassa/kvalitativ), så kan det mycket väl vara smart

    MVH. :)

    Precis vad jag ville veta, tackar :)

    #1082963
    Hagbald wrote:
    fenyletylamin wrote:
    Jag har hört att All the whey ska vara väldigt gott. ’

    Är det någon som har testat det?

    Skapade ett konto bara för och svara :) Allthewhey är sanslöst gott, har testat alla smaker utom vanilj men blir det vid nästa order.

    Till TS: Jag har provat följande
    -FX från Gymvaruhuset, de flesta smakerna är ok samt mycket bra pris.
    -Twinlabs dyrt och otäckt.
    -Dahlblads gott men dyrt.
    -Strength Milk and Whey God smak och känns bra i kroppen :o, men dyrt.
    – MM sports Whey som fx prisvärt, men ingen direkt aha upplevelse.

    Men smaken är som baken! ryktas att DP från Eiselt ska vara fin med så den ska testas.

    Varifrån köper ni alla de här proteinpulvrena?

    #1083347

    Protalyn Protein skulle jag rekommendera dig. Detta protein tas upp dubbelt så snabbt som vassleprotein. Dessutom är en portion 15 g motsvarande 45 g standard vassleprotein. Fördelarna är många fler,

Viewing 14 posts - 46 through 59 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.