Äta BACON varje dag, är det farligt?

Home Forums Matlagning och Recept Äta BACON varje dag, är det farligt?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • #513022

    Hej! Jag ätar bacon varje dag sen jag har börjat med LCHF deff. Jag älskar bacon, perfekt måltid, det är ju fett och protein. Visst så finns det nått E med i det, men är det så himla farligt att äta det varje dag? Visst kan man ju få sjöbjugg eller va det nu heter, har aldrig hört om nån som fått det. Kanske bara nått man säger? Vad tror ni om att äta bacon varje dag? :p

    #70092
    #513023

    Jag äter ägg varje dag och ibland börjar jag undra om det verkligen är bra. Samma sak med fiberberikande havregrynsgröt. Jag tror nämligen variation är bäst i längden, men man dör väl inte riktigt än iaf .. :)

    #513024

    jag äter kanske 2 paket bacon om dagen. Över konsumtion? vad sa du L.R om E ämnena? Canser risk?

    #513025
    J.v.K wrote:
    verkligen inget fel på ägg. jag äter 12 ägg om dagen och inte mår jag dåligt.

    variation är för mig sjukt överskattat sålänge man får i sig alla vitaminer & mineraler samt fett & protein

    Ägg. ;)
    Finns det studier som säger att ägg inte på något sätt skadar en om man nu äter ägg varje dag (låt säga 2-3 st) under en längre tid?

    Variation för mig är viktigt eftersom jag inte äter kyckling eller rött kött, men håller med dig, det viktigaste är att få i sig det man behöver

    #513026
    Vanilla wrote:
    Ägg. ;)
    Finns det studier som säger att ägg inte på något sätt skadar en om man nu äter ägg varje dag (låt säga 2-3 st) under en längre tid?

    Variation för mig är viktigt eftersom jag inte äter kyckling eller rött kött, men håller med dig, det viktigaste är att få i sig det man behöver

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=6433]

    #513027
    grekelito wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=6433]

    :yikes:
    Jag är lagom snurrig dessa dagar. Kom på att jag redan läst det där haha.

    #513028
    J.v.K wrote:
    kanske är lite mycket, jag skulle hållt mig till ett. och ätit grädde eller något istället för det andra paketet

    Varför?

    #513029

    har du några tips på bra mellanmål? brukar ju ta 2 ägg lite bacon och grädde i matlådan som snack. Men skulle va kul med lite andra saker, och kykclingfilé äter man ju till vanssine. Några mellanmål tips? LCHF

    #513030
    Omen wrote:
    har du några tips på bra mellanmål? brukar ju ta 2 ägg lite bacon och grädde i matlådan som snack. Men skulle va kul med lite andra saker, och kykclingfilé äter man ju till vanssine. Några mellanmål tips? LCHF

    1% Kesellaröra (med fun light typ strawberry etc) med nötter/frön? :D Eller kanske ½ Avocado med någon röra?

    #513031
    J.v.K wrote:
    ingen aning, bara magkänslan

    Okej, jag har precis samma känsla med något jag äter varje dag i en evighet. Eller om jag äter något mer än 3 gånger per dag. :| Skumt faktiskt.

    #513032

    sweet kokos flingor? vilken typ? tänkte dem flesta sånna där e ju skit mycket socker o kolisar i?

    #513033

    Nej, det är inte skitmycket ”socker o kollisar” (det är 2-6g kolhydrater per 100g). Om du inte strävar efter ketos (känner du i början på lukten på andedräkten/svett/urin alt. Ketostix) finns det ingen anledning att jaga kolhydrater i kokosflingor.

    Utöver E250 får du nog i dig för lite kalium till allt natrium du får i dig från baconet. Det kan vara bra att balansera.

    #513034
    Vanilla wrote:
    Varför?

    E250…

    Dessutom har gris värdelös fettsyraprofil, för mycket omega-6.

    Läs [http://paleonu.com/get-started] för lite vettig info om hur man Bör äta.

    #513035

    ok tack, vad var det du sa om andedräkten? jag känner ju att på den senaste tiden har det smakat skit äckligt i munnen, typ andedräkten med. ketos (känner du i början på lukten på andedräkten/svett/urin alt. Ketostix)…vad innebär det?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.