Äta BACON varje dag, är det farligt?

Home Forums Matlagning och Recept Äta BACON varje dag, är det farligt?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 31 through 42 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • #513051
    Omen wrote:
    Hej! Jag ätar bacon varje dag sen jag har börjat med LCHF deff. Jag älskar bacon, perfekt måltid, det är ju fett och protein. Visst så finns det nått E med i det, men är det så himla farligt att äta det varje dag? Visst kan man ju få sjöbjugg eller va det nu heter, har aldrig hört om nån som fått det. Kanske bara nått man säger? Vad tror ni om att äta bacon varje dag? :p

    sjöbjugg :D

    [http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B6rbjugg]

    #513052
    Eddie Vedder wrote:
    Kolla mit och King Grubs inlägg en bit bakåt i texten.:)

    Nä gjorde inte det… Men det ni skrivit talar ju för att nitrit inte är det hälsosammaste precis.

    #513053
    King Grub wrote:
    Rött kött och charkprodukter i synnerhet (dit bacon hör) är klassat som cancerframkallande och har ett rekommenderat intag på 0 gram (dvs ingenting) enligt senaste rapporterna från Världscancerfonden:

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103956&highlight=r%F6tt+k%F6tt]

    Bah! För en övertygad LCHF-troende finns inga cancerrisker med bacon et. al nyttigheter. Bara att köra på mao!:up:

    #513054

    härligt… f.. arne jag kollade mycket på dig förut när jag höll på med armbrytning..såg den där videon när du körde underarmar med en 15 kilosvikt på youtube,,helt sjukt alltså..har provar själv…omöjligt…the point is…att jag tränade sönder mitt finger med en gripper…skulle gärna vilja träna underarmar igen…få iron gripp hehe….men jag ska ta 2 kortison sprutor i mitt finger nästa vecka =( så man får väl vila lite…och börja köra väldigt lätt sen….men hoppas en dag vara närheten av din 15 kilos vikt….ha det bra arne

    #513055

    Det har gjorts studier om ägg och dem senaste säger att det är inte skadligt att äta många ägg om dagen. Bara käka :)

    #513056

    Vill rekommendera korv från taylors på hantverkargatan om ni vill käka nitritfri korv! Riktigt gott.

    #513057
    Arne Persson wrote:
    Bah! För en övertygad LCHF-troende finns inga cancerrisker med bacon et. al nyttigheter. Bara att köra på mao!:up:

    Det gör det visst det, ekologiska produkter och produkter med så lite tillsatser som möjligt prioriteras alltid av den som tar dieten på allvar samt har lite vettigt tänk. Akta dig för att smutskasta koncept du ej testat eller inte är speciellt insatt i…

    #513058
    Perra_mja wrote:
    Det gör det visst det, ekologiska produkter och produkter med så lite tillsatser som möjligt prioriteras alltid av den som tar dieten på allvar samt har lite vettigt tänk. Akta dig för att smutskasta koncept du ej testat eller inte är speciellt insatt i…

    Ta inte Arne på allvar. Han trollar i ALLA trådar som handlar om lågkolhydratkost. Dock plockas hans försök till att skapa offtopictjafs bort av moderatorerna eftersom jag alltid rapporterar hans larvande.

    #513059
    J.v.K wrote:
    svindyr då eller?

    Nejdå. 150-200 kr/kg.

    #513060
    J.v.K wrote:
    hans trollande borde inte accepteras. det kan skapa förvirring hos de som inte är kunniga & söker kunskap.

    Just därför plockas ju inläggen bort som sagt. Den här gången skippade jag dock att rapportera och komenterade istället. Det är synd med tanke på att Arne är en guldgruva av kunskap gällande träningen och anatomin.

    #513061
    Eddie Vedder wrote:
    Ta inte Arne på allvar. Han trollar i ALLA trådar som handlar om lågkolhydratkost. Dock plockas hans försök till att skapa offtopictjafs bort av moderatorerna eftersom jag alltid rapporterar hans larvande.

    Jag vet, men jag blir irriterad när okunnigt folk klankar ner på något de ej själva har erfarenhet av…speciellt då dieten i viss mån ligger mig själv rätt varmt om hjärtat

    #513062
    Arne Persson wrote:
    Bah! För en övertygad LCHF-troende finns inga cancerrisker med bacon et. al nyttigheter. Bara att köra på mao!:up:

    [http://paleonu.com/get-started] — vad sägs om den?

Viewing 12 posts - 31 through 42 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.