Havregrynsgröt, your way?

Home Forums Matlagning och Recept Havregrynsgröt, your way?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 82 total)
  • Author
    Posts
  • #305183

    Japp jag kokar med funlighten i och glömde tillägga ca 2st ägg så blir den extra krämig och god

    #305184

    Kokar upp gröten och blandar sedan i proteinpulver med minimjölk. Fungerar bra.

    #305185

    Ja kör 2dl havre blandat med lite mjölk ingen mikro eller kokning här inte :).

    #305186

    Måste säga detta… Åt precis min frukost.

    En del Havregryn
    ca 5dl mjölk ( gröten skall bli tjock )
    salt
    1 näve typ pumpakärnor & solrosfrön
    ca ½ tsk kardemumma
    1äggvita

    Koka ihop och ätes med något bär/frukt :) Mumssss!!

    #305187
    Stjarnan wrote:
    Jag kontrar med den här :D =

    70g Havre
    5g Solrosfrön
    1 banan
    1tsk sötningsmedel
    1tsk kanel
    15g jordnötssmör
    2,5dl vatten

    Lätt den godaste kombinationen jag ätit efter 2 års strävan att hitta den perfekta gröten :D

    kokar du allt det där eller kokar du vissa saker och sen slänger ner resten när det e klart?

    Tycker det låter gott i alla fall!! :up:

    #305188

    Den perfekta gröten består av:

    Havregrynsgröt
    Mjölk
    Kanel

    Kan äta det i mängder. Det är nästan så jag föredrar det framför en pizza

    #305189

    Fiberhavregryn från Gyllenhammars, ett ägg, 2½ dl vatten, (lite funlight ibland), lite salt och in i micron på ca 2-2½ minut.

    Serveras med massa kanel, lite bär och massa mjölk. (Ibland linfrön, ibland lite mandlar..)

    #305190

    Koka 2dl havregryn, stek 4 ägg. Häll de stekta äggen i gröten och häll på mjölk och låt stå i kylskåpet ca 1-1.5h. Toppa med hallonsylt = megagott

    #305191

    Lyckades precis hitta havregrynsgrötens heliga graal. Detta måste ni prova. Koka havregrynsgröt som vanligt. Ta en vanlig dos protte pulver och tillsätt några droppar mjölk/vatten och rör tills det blir en tjock puddingliknande massa. Det blir som bakdeg om man har för lite vätska och för rinnig med för mycket. Hitta balansen. Häll detta över gröten och njut. Själv körde jag med whey 80 chocklad. A little bit of heaven

    #305192
    dinomog wrote:
    Lyckades precis hitta havregrynsgrötens heliga graal. Detta måste ni prova. Koka havregrynsgröt som vanligt. Ta en vanlig dos protte pulver och tillsätt några droppar mjölk/vatten och rör tills det blir en tjock puddingliknande massa. Det blir som bakdeg om man har för lite vätska och för rinnig med för mycket. Hitta balansen. Häll detta över gröten och njut. Själv körde jag med whey 80 chocklad. A little bit of heaven

    Det där är gott! Allt med proteinpulver över är gott. :D

    Att slänga ihop en portion havregrynsgröt och sen ta en portion Double Pro Banan/Peanut mixad med mjölk som man vispar och ställe i kylen en stund så det blir pudding över, och sen tillsätter en msk JS i, vispar och häller över gröten är oslagbart… ;)

    Ev kan man man ha lite jordgubbssylt och skivad varm banan över gröten innan också för lite mer Elvismackekänsla. :D

    #305193

    Havregryn, rikligt med vatten, keso blandat med funlight, russin och jordgubbar, blåbär och hallon och massvis med kanel.

    #305194

    Min gröt idag såg ut såhär:

    5dl lättmjölk
    80g havregryn
    salt

    koka

    häll på lite kanel.
    Åts tillsammans med 250g kvarg med frysta jordgubbar&hallon, en skvätt fun light wildberrys och liten näve russin/nötter/gojibär.

    #305195

    Havregryn, massor med mjölk, banan, russin, kanel. Det funkar ibland.

    #305196

    2dl havregryn 3dl vatten 1dl funlight (rasperry) 1tsk canderel canakao

    No need milk this owns!!!

    Hög värme + lock ska bli klibbigt och inte rinnande!

    #305197

    Kokar havregryn, kruskakli, linfrön, lite fiberhusk, kanel och flytande sötningsmedel.

    Vispar äggvitor hårt med elvisp.
    Slänger ner den kokande gröten och fortsätter vispa tills allt är blandat.

    Toppar med blåbär, hallon eller jordgubbar samt kanelrostade solrosfrön.

    Äter sen med vanilproteinpulver blandat med vatten som sås.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.