Havregrynsgröt, your way?

Home Forums Matlagning och Recept Havregrynsgröt, your way?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 82 total)
  • Author
    Posts
  • #305213

    Jag kokar havregrynen på spisen och äter gröten med sojamjölk, banan, blåbär och bruten chocklad. Gott!

    #305214
    Ryan wrote:
    Hur länge kör ni den i micron?

    Beror på hur mycket vatten jag tar i iaf. Mäter inga mängder, utan tar ut
    gröten och tar mig en titt i halvtid så att den inte sticker iväg och blir torr.

    #305215

    lagar den LIKE A BOSS!

    nä men alvarligt. I micron och äter med kanel på :)

    #305216

    Till alla grötälskare (havregrynälskare*) som letar efter lite variation.
    [http://chocolatecoveredkatie.com/chocolate-covered-recipes/all-things-oatmeal/]

    #305217

    Skit gott, verkligen!

    Havregyn
    Mjölk
    Torkad frukt
    Skivad banan
    1-2ägg (beror på grötstorleken)
    Keso (beror på gröt storleken).

    Koka upp allt, häll upp i en skål så de tjocknar å svalnar. ÄT med kardemumma och lite till keso, ev lite saftsoppa/blåbärssoppa!

    #305218

    Bra att få lite tips om hur mna kan göra havregrynsgröten godare, är inte min favorit precis. Oftast växer det i munnen när jag äter den med banan eller bär.

    #305219

    gröt e som smörgåsar, går att variera i all oändlighet. Men kall gröt e de godaste jag vet, tjock ska det vara med å gärna med kanel/kardemumma och bär + torkad frukt.

    #305220

    Ska testa kall gröt, kan gå…=)

    #305221

    Stekt gröt…mumsfilibabba!

    Koka havregrynsgröt med banan och nektarin…balnda i ett ägg och låt det sedan kallna. Toppas med mycket kanel och kardemumma Jag brukar äta halva portionen kall och andra halvan steker jag i stekpannan likt en pannkaka. MUMMA! Till det äts proteinfluff och banan grädde (banan och keso mixad med stavmixer).

    #305222

    Min standardfrukost:
    1 dl havregryn
    lite drygt 2 dl vatten
    Kanel
    Kardemumma
    In i micron på full effekt i 2,5 minuter
    Rör i 1 äggvita och nån matsked keso

    Äts med russin, gojibär och/eller frukt ovanpå.

    Mums!! :)

    #305223

    Jag kör 2-3dl havregryn och 4-6dl vatten. In i micron 3-4minuter beroende på hur kallt vattnet i kranen är. När gröten har svalnat lite så häller jag på mjölk och ibland lingonsylt.

    Jag har bränt mig några gånger (startat för tidigt) och undrar hur det skulle vara med kall ”gröt”.
    – Är det någon som kör i shakern och äter havren kall på något sätt?
    – Blir det inte lite väl grynigt då?

    #305224
    simsalabim wrote:
    Jag kör 2-3dl havregryn och 4-6dl vatten. In i micron 3-4minuter beroende på hur kallt vattnet i kranen är. När gröten har svalnat lite så häller jag på mjölk och ibland lingonsylt.

    Jag har bränt mig några gånger (startat för tidigt) och undrar hur det skulle vara med kall ”gröt”.
    – Är det någon som kör i shakern och äter havren kall på något sätt?
    – Blir det inte lite väl grynigt då?

    100gr och koka ihog med 50gr hasselnöt/chokolad protein blir mumma :P

    men på dieten dricker jag 70-80gr havregryn med 40gr protein och stoppar det i en shake, går fint att dricka om man inte låter det stå.

    sen om du vill äta den kall rekomenderar jag att du låter den stå och…..svalna;)

    #305225
    Henrik Lindh wrote:
    100gr och koka ihog med 50gr hasselnöt/chokolad protein blir mumma :P

    men på dieten dricker jag 70-80gr havregryn med 40gr protein och stoppar det i en shake, går fint att dricka om man inte låter det stå.

    sen om du vill äta den kall rekomenderar jag att du låter den stå och…..svalna;)

    Ibland är planeringen dålig på morgonen men jag vill fortfarande få i mig bra med mat.

    Tack, jag ska prova kall i morgon. Jag antar att du har vatten i shaken också?

    #305226

    Jag kör på en vispad äggvita (så den går att vända upp och ner) i en skål. Kokar gröt på 1dl Havregryn, 1dl Mjölk, 1dl Vatten och kanel. Vänder ihop allt i skålen och slänger på en klick äppelmos! Perf.

    #305227

    Gyllenhammars havregryn
    Vatten
    Banan i små bitar
    Hackade mandlar
    Kanel
    Body Science casein chocolate almond

    Välj mängd av allt själv, koka på spis till en tjock, krämig gröt och servera med ett lager keso, mer kanel, hallonsylt och mjölk! :)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.