Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,026 through 2,040 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224095
    Niklas Sjöö wrote:
    Snyggt Rasmus! Det ser übergott ut alltihopp :)

    Då var det min tur,
    Dagens byggarkäk: Pasta med Köttfärsås

    Riktigt najs! Det där skulle kunna vara en av mina portioner, pasta med köttfärssås och pizzasallad + bönor upp till. Helt klart optimalt :)

    #224096

    Kvällens måltid efter ett löppass.:up: En riktigt god vegetarisk anrättning bestående av ca 240g sojabönor (en hel burk Zetas sojabönor), ca 125g fullkornsris (en hel ”boil-in-bag” med Uncle Ben’s fullkornsris) samt en rejäl laddning ajvar och kryddor på det.

    #224097
    Eddie Vedder wrote:
    Kvällens måltid efter ett löppass.:up: En riktigt god vegetarisk anrättning bestående av ca 240g sojabönor (en hel burk Zetas sojabönor), ca 125g fullkornsris (en hel ”boil-in-bag” med Uncle Ben’s fullkornsris) samt en rejäl laddning ajvar och kryddor på det.

    Mycket aptitretande Eddie!

    #224098
    Eddie Vedder wrote:
    Kvällens måltid efter ett löppass.:up: En riktigt god vegetarisk anrättning bestående av ca 240g sojabönor (en hel burk Zetas sojabönor), ca 125g fullkornsris (en hel ”boil-in-bag” med Uncle Ben’s fullkornsris) samt en rejäl laddning ajvar och kryddor på det.

    Oh nej! Trodde inte att du gått på skiten med boil in bag.

    #224099
    Salus wrote:
    Oh nej! Trodde inte att du gått på skiten med boil in bag.

    Och vad skulle vara skillnaden mellan det och ”vanligt” ris? ;)

    #224100
    Rasmus Andersson wrote:
    Mycket aptitretande Eddie!

    Smaken är som baken! :p

    #224101
    Salus wrote:
    Oh nej! Trodde inte att du gått på skiten med boil in bag.

    Vaddå ”gått på”? Vad pratar du om? Är det någon världskonspiration som gått mig förbi eller vad menar du?

    #224102

    Fruwkost – bra start på dagen!

    100g havregryn och rikligt med kanel
    100g kvarg + 100g keso med 3-4 msk funlight wild berries iblandat (toppat med kanel).
    Fullkornsbröd med messmör, 2 skivor skinka och 2 gurkskivor.
    Ett glas c-vitamin brustablett och en kopp kaffe!

    685 kcal
    48g protein
    12g fett
    94g kolhydrater

    #224103
    Niklas Sjöö wrote:
    Fruwkost

    100g havregryn och rikligt med kanel
    100g kvarg + 100g keso med 3-4 msk funlight wild berries iblandat (toppat med kanel).
    Fullkornsbröd med messmör, 2 skivor skinka och 2 gurkskivor.
    Ett glas c-vitamin brustablett och en kopp kaffe!

    700 kcal
    48g protein
    12g fett
    94g kolhydrater

    :P
    Gröt, bröd, messmör, kanel imo alla ingredienser för en drömfrukost!
    :up:

    #224104

    Givetvis Ralle! Det blir en likadan imorgon, och dagen därpå, samt lördag (fast här festar vi nog till det lite vah, helgdag och allt) och hela vägen till kistan :)

    #224105
    Niklas Sjöö wrote:
    Givetvis Ralle! Det blir en likadan imorgon, och dagen därpå, samt lördag (fast här festar vi nog till det lite vah, helgdag och allt) och hela vägen till kistan :)

    Låter som en utmärkt idé! :)
    För mig blir det fler mackor med messmör och mer gröt på lördagsmorgonen.

    #224106
    Eddie Vedder wrote:
    Kvällens måltid efter ett löppass.:up: En riktigt god vegetarisk anrättning bestående av ca 240g sojabönor (en hel burk Zetas sojabönor), ca 125g fullkornsris (en hel ”boil-in-bag” med Uncle Ben’s fullkornsris) samt en rejäl laddning ajvar och kryddor på det.

    give me

    #224107

    Idag var det längesedan jag käkade tonfisk, så det fick bli en variant på det.

    [img=http://farm4.static.flickr.com/3174/2967766248_88514bbd43_o.jpg]Potatis, palsternacka, rotselleri och morot.
    Sås på röd lök, röda linser och krossad tomat med basilika.
    Biffar på tonfisk och ägg.

    Grymt mätt blev jag för en gångs skull

    #224108

    Lövbiffswrap!

    Jag vräkte på med isbergsallad och ytterligare sås innan jag wrappad ihop allt. Svingott!

    #224109

    Gårdagens lunch:
    Råris, apelsin, keso & kanel. (Det är möjligt att det inte låter så gott kanske men det var det).

Viewing 15 posts - 2,026 through 2,040 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.