Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,101 through 2,115 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224170

    Ris + kyckling + wokgrönt + bröd = GÖTT..

    #224171
    pieceofme wrote:
    Ris + kyckling + wokgrönt + bröd = GÖTT..

    Ser riktigt gott ut.
    Jag gillar att kunna se vad det är man stoppar i sig, vilket du verkligen lyckats med. :up:

    #224172

    Typ en tallrik gröt med kvarg och orientalisk kycklinggryta med bulgur toppat med ruccola!

    Grytan blev übergod :ike:

    #224173
    Flessa wrote:
    jag kör alltid med 4 äggvitor i gröten, eller varm mini keso på.. men det där med kvarg på ser gott ut tillsammans med kanel, när lägger du på kvargen oscv, hur gör du? ^^

    Jag kokar gröten och under tiden blandar jag 250g kvarg med 3-4st kapslar funlight i en bunke. Sen när gröten är klar, låter jag den svalna i 1 min, öser ned kanel och sen klickar jag på all kvarg ovanpå. Äts med glädje till en kopp nybryggt kaffe

    #224174
    Flessa wrote:
    Ska provas imorn! :)

    Hur mycket kvarg lägger du i och hur mycket gryn kokar du? kanelen, den blandar du i, eller lägger bara på toppen?

    Jag tar 2 rågade dl havregryn med 4,5 dl vatten, en nypa salt och sen in i mikrovågsugnen på 750W i 3min 30sek. Sen tar jag ut gröten och rör runt med sked och kokar den ytterligare 30-40s. Inte förens gröten är färdig toppar jag och täcker hela ytan med kanel (d.v.s, inget i under själva tillagningen). Jag föredrar ett tunt lager kanel som jag får mellan kvarg och gröt när jag äter. Blir lite som en ”paj” med olika lager :)

    Hoppas det smakar!

    #224175

    Det var en kanondag och smakade mycket gott

    #224176

    Fina bilder :)

    #224177

    [:|:D:up:

    #224178

    jag har sjukt bra fantasi

    [img=http://img360.imageshack.us/img360/6708/dsc00320dg6.jpg]

    #224179

    Dagens lunch:
    2 st Äntligen! Subs med skinka, krossade tomater, keso och sallad. :pop:

    #224180
    Rasmus Andersson wrote:
    Dagens lunch:
    2 st Äntligen! Subs med skinka, krossade tomater, keso och sallad. :pop:

    Kcal?

    #224181
    Rasmus Andersson wrote:
    Dagens lunch:
    2 st Äntligen! Subs med skinka, krossade tomater, keso och sallad. :pop:

    Fan va dom där subsen ser förbaskat smarriga ut! Har gått å spanat på dom i butiken ett bra tag nu. Får allt bli ett rejält intag av diverse sub-varianter efter lucia

    #224182
    Rasmus Andersson wrote:
    Dagens lunch:
    2 st Äntligen! Subs med skinka, krossade tomater, keso och sallad. :pop:

    De ser snuskigt goda ut

    #224183

    Fläskfilégryta med kryddkorv, champinjoner och syltlök med kokt potatis och bön- & grönsallad.

    #224184
    Jon Larsson wrote:
    Kcal?

    Det är aningen förvånande, men exkl. salladen och grönsakerna blev det bara 625 kcal. :emo-thumb
    Dom är verkligen goda, som gjorda för att proppa fulla med diverse pålägg. :P

Viewing 15 posts - 2,101 through 2,115 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.