Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,146 through 2,160 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224215

    Mmm svårt att tro att något kan vara kalorifritt, kolhydratsfritt är inte så svårt men helt kalorifritt betvivlar jag starkt!

    #224216
    meeper wrote:
    Dessa har diskuterats här tidigare och konstaterats vara fejk. Antingen innehåller de inte vad det står att de innehåller eller så är de inte kalorifria.

    Jag gissar på det senare.

    Hur har ni konstaterat att det är fejk? Låter märkligt att det innehåller något som inte står med i innehållsförteckningen…detta är ju olagligt. Har du skickat dem på analys då eller?

    Flessa wrote:
    är du säker på att produkterna kan vara HELT fria från kalorier i huvudtaget?

    låter för mig väldigt konstigt

    Har beställt och får dem på onsdag så då kan jag rapportera. Dem innehåller säkerligen 5-10kalorier max per portion men det är ju försumbart. Jag antar att dem innehåller så kallade polychain stärkelser som kroppen inte kan bryta ner och ta upp och därav blir det kalorifritt. Smaken fås säkerligen via essenser och det är i så fall dessa som ger några få kalorier.

    För er som inte dietar så kan ni ju gnälla hur mycket som helst om att det är fejk eftersom det innehåller lite kalorier men för oss som dietar så är det en gåva från himlen :emo-thumb

    Vi får se hur det blir på onsdag…jag lovar att rapportera.

    #224217
    Nico2 wrote:
    Hur har ni konstaterat att det är fejk? Låter märkligt att det innehåller något som inte står med i innehållsförteckningen…detta är ju olagligt. Har du skickat dem på analys då eller?

    Har beställt och får dem på onsdag så då kan jag rapportera. Dem innehåller säkerligen 5-10kalorier max per portion men det är ju försumbart. Jag antar att dem innehåller så kallade polychain stärkelser som kroppen inte kan bryta ner och ta upp och därav blir det kalorifritt. Smaken fås säkerligen via essenser och det är i så fall dessa som ger några få kalorier.

    För er som inte dietar så kan ni ju gnälla hur mycket som helst om att det är fejk eftersom det innehåller lite kalorier men för oss som dietar så är det en gåva från himlen :emo-thumb

    Vi får se hur det blir på onsdag…jag lovar att rapportera.

    Låter bra det!:emo-thumb

    #224218

    Dagens lunch:
    Kokt och stekt potatis med quornburgare, sallad och keso.

    #224219

    Makaroner med Red Hot Chorizo :)

    #224220
    koffe wrote:
    jag har sjukt bra fantasi

    [img=http://img360.imageshack.us/img360/6708/dsc00320dg6.jpg]

    Min dotter som är sju år äter mer på en måltid;)

    Har jag verkligen tagit tillräckligt?

    #224221
    Tobbe K wrote:
    Se där ja:), det var tider det. Long time no seen:(

    Vi ses väl sikkert på FF, men vore ju trevligt om vi kunde stråla samman under lite mer cosy förutsättningar inom årets ram.
    Ska genast lämna in en motion om detta:emo-thumb

    Har ju exprimenterat fram en lemon-cheesecake som är (low fat, no sugar, high protein) so fukkin unbelieveble great tastin that it just tells you to grab another bite before you even tasted the first one;)

    Krama på familjen vetja!

    Har väntat lääänge på denna inbjudan:P
    Jag och Åsa har haft många erotiska drömmar efter den natten:pop:

    När man springer VM i 24-h löpning får man äta vad man vill eller:what:

    #224222

    Väldigt sant om maten.
    Gillar din ide.
    Tror jag ska börja lite med det.
    Kul grej.
    Grattis till barnet. Det är livet. Kommer följa dig i dina bloggar

    #224223
    Nico2 wrote:
    Hur har ni konstaterat att det är fejk? Låter märkligt att det innehåller något som inte står med i innehållsförteckningen…detta är ju olagligt. Har du skickat dem på analys då eller?

    Har beställt och får dem på onsdag så då kan jag rapportera. Dem innehåller säkerligen 5-10kalorier max per portion men det är ju försumbart. Jag antar att dem innehåller så kallade polychain stärkelser som kroppen inte kan bryta ner och ta upp och därav blir det kalorifritt. Smaken fås säkerligen via essenser och det är i så fall dessa som ger några få kalorier.

    För er som inte dietar så kan ni ju gnälla hur mycket som helst om att det är fejk eftersom det innehåller lite kalorier men för oss som dietar så är det en gåva från himlen :emo-thumb

    Vi får se hur det blir på onsdag…jag lovar att rapportera.

    Visst att de sannolikt innehåller minder kalorier än vanliga produkter, men knappst så att de är kalorifria. Även om man accepterar innehållsförteckningarna så kommer de att innehålla energi. Maltodextrin står exempelvis med.

    Men kör på du om du vill, finns inget fel med det. Hade själv gärna provat en flaska om de nu inte var så oförskämt dyra.

    #224224
    BIGBOSS wrote:
    Helgens ”Happyburgers” :).
    Varje helg unnar jag mig en liten godismåltid så här i deitperioden är det ett viktigt socialt inslag om ni förstår :).

    Mina happyburgers bestod av:
    Ekologiskt rågbröd.
    Isbergssallad.
    American Dressing.
    Rödlok.
    Nötburgare.
    Stark chunkysalsa.
    Cheddar ost.

    Jag tror jag svänger förbi dig nästa helg när jag blir hungrig, deal?

    #224225

    BIGBOSS, de ser så smarriga ut *mums*

    #224226
    Flessa wrote:
    Lite bilder som jag hittade på datorn. :) Mat som jag brukar äta/ göra.

    Och en bild på massor tomma kesella/keso och Ehrmanns fettfria kvargburkar och lite kosttillskott. :nerd:

    Vart köper du ehrmanns kvarg?

    #224227
    Flessa wrote:
    Finns på Willys, kostar endast 6 spänn per burk (250 Gram)

    Näringsvärde per 100 Gram:

    K: 4,1

    F:0,2

    P: 9,8

    Kcal; 57

    :up:

    You had me at 6 spänn per burk :)

    #224228
    Flessa wrote:
    Finns på Willys, kostar endast 6 spänn per burk 250 Gram

    Fy fan, Arlas Kesella som är det enda som finns att välja på på Gotland kostar typ 9,90-14,90 kr/burk.

    #224229
    Flessa wrote:
    de smakar faktiskt sjukt bra med :up:

    Det blir nog en tur till Willys i helgen skulle jag tro :D

Viewing 15 posts - 2,146 through 2,160 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.