Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,701 through 2,715 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224770
    Flessa wrote:
    Ser riktigt gott ut ju. Ska fan dra och handla Youghurt nu direkt :D
    Vilken sorts Youghurt är det du använder? Fetthalt & Märke tänkte jag då på främst, fast det kanske inte spelar så stor roll?

    Jag gjorde den i glassmaskin.. det kanske jag glömde skriva.
    Jag tog tjejens yoghurt (hon var inte hemma). Är väl Arlas 2% mild vanilj yoghurt.

    #224771
    Andreaz Engström wrote:
    Idag testade jag att göra glass på:

    2dl mild vaniljyoghurt
    3dl mellan mjölk
    1dl Sloow protein Vanilj
    Hade lite sötningsmedel i också.. fråga mig inte varför

    Blev mäkta imponerad, då jag tycker att det är otroligt gott med yoghurtglass.
    Så ni kan ju fortsätta att gå runt med era shakes.. så äter jag mitt proteinpulver i glass istället

    Men vafan Andy nu måste jag köpa en maskin ju :P
    drar till gymet med min shake :(

    #224772
    Vanessa Frykman wrote:
    Men vafan Andy nu måste jag köpa en maskin ju :P
    drar till gymet med min shake :(

    Nästa gång blir det alltså en frysbox med glass? :

    #224773
    Muppen wrote:
    Nästa gång blir det alltså en frysbox med glass? :

    Hon menar att hon måste köpa en glassmaskin :)

    #224774
    Andreaz Engström wrote:
    Hon menar att hon måste köpa en glassmaskin :)

    Ja, precis. sen byta shakern mot glass :)

    #224775
    faran wrote:
    En ostkaka vars recept jag har modifierat efter mina smaklökar.
    Det brukar bli ungefär 3 såna här i veckan för mig.

    Recept ifall att nån är sugen på att prova:

    Ingredienser:

    * 500 gr miniKeso
    * 3 ägg
    * 1,5 kapsyler flytande sötningsmedel (Sukketter)
    * 1/2 dl vetemjöl
    * 3 dl mjölk
    * 2 tsk vaniljsocker

    Gör såhär:

    Sätt ugnen på 175 grader.

    Vispa ägg och sötningsmedel så det blir riktigt pösigt. Blanda i mjöl, vaniljsocker, mjölk och keso.

    Häll smeten i en vid ugnssäker form, typ pajform. Grädda i mitten av ugnen ca 1 timme eller tills den fått bra färg.

    Om ni vill kan ni skiva ner äpple i smeten och strö över mandelspån innan ni kör in den i ugnen. De senaste gångerna har jag även klickat i lite jordnötssmör för att variera det lite.

    Servera kakan tillsammans med sylt eller bär. Vispgrädde också för den som inte deffar. :)

    Mitt tips är att inte äta kakan på en gång, utan att ställa in den i kylen efter att den svalnat och äta den kall dagen efter.

    Testade denna igår, böt ut mjölet mot bakepro. Hade dock inga mandelflarn hemma, hade nog varit gott till.

    Hur som helst, helt underbart gott! Serverade med vaniljkesella och bär till. Gjorde den på eftermiddagen och hade den i kylen till 23 tiden då gästerna anlände. Åt upp resterande till frukost imorse :up:

    #224776

    fan vad folk kan laga mat + få det att se både gott och fresh ut

    #224777

    2-300g kycklingfilé med rotfrukter, broccoli och hemmagjord tsatsiki

    250g lax med rotfrukter, broccoli och hemmagjord tsatsiki

    #224778
    Grenen wrote:
    Testade denna igår, böt ut mjölet mot bakepro. Hade dock inga mandelflarn hemma, hade nog varit gott till.

    Hur som helst, helt underbart gott! Serverade med vaniljkesella och bär till. Gjorde den på eftermiddagen och hade den i kylen till 23 tiden då gästerna anlände. Åt upp resterande till frukost imorse :up:

    Kul att du gillar den! :up:
    Även jag åt ostkakan med vaniljkesella till frukost idag, men jag har gjort en sommarvariant då jag blandar i blåbär och björnbär i smeten. Riktigt gott!

    #224779
    faran wrote:
    Kul att du gillar den! :up:
    Även jag åt ostkakan med vaniljkesella till frukost idag, men jag har gjort en sommarvariant då jag blandar i blåbär och björnbär i smeten. Riktigt gott!

    Kommer bli många fler framöver, ska testa denna. Hur stor form använder du? Min blev ca 1.5cm tjock när den var klar och kyld. Hittat något optimalt?

    Lyrisk, inte tänkt att den kan vara så lätt att göra själv :p Frödinge ostkaka är ett återkommande inköp för mig.

    #224780
    Grenen wrote:
    Kommer bli många fler framöver, ska testa denna. Hur stor form använder du? Min blev ca 1.5cm tjock när den var klar och kyld. Hittat något optimalt?

    Lyrisk, inte tänkt att den kan vara så lätt att göra själv :p Frödinge ostkaka är ett återkommande inköp för mig.

    Härligt! :emo-thumb
    Min form är 27 cm i diameter. Kakan blir väl ungefär 1,5-2 cm tjock, och det tycker jag är perfekt. Tror inte man ska göra den för tjock, för då blir det nog för mycket vätska kvar i den.

    Ikväll blir det en ny. Den här gången med hallon, blåbär och cocos.

    #224781

    Marinerad kycklingfilé med kokt ris. Till det, en ruccola-sallad med bla rödlök, tärnad salladsost, paprika och en skvätt salladsdressing. Givetvis mjölk till detta! :)

    #224782

    Marenerad kycklingfile:P

    #224783
    Flessa wrote:
    RIktigt bra & fin mat det där. Det gör inte saken sämre heller att du tar bra bilder, :emo-thumb

    Tack tack! Gott var det också! :) Man kanske ska fortsätta knäppa några fler matbilder i framtiden..

    #224784
    Jocef wrote:
    Marinerad kycklingfilé med kokt ris. Till det, en ruccola-sallad med bla rödlök, tärnad salladsost, paprika och en skvätt salladsdressing. Givetvis mjölk till detta! :)

    Hur marinerad och tillagad ?

Viewing 15 posts - 2,701 through 2,715 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.