Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,716 through 2,730 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224785
    Alm wrote:
    Hur marinerad och tillagad ?

    Jag improviserade mest faktiskt. Tinade kycklingfiléerna och lät de ligga i en inhandlad marinad i 1-2 timmar. Stekte sen kycklingfiléerna i en wok-panna med lite av marinadvätskan i, för smakens skull. Efter 10-15minuter var kycklingen genomstekt (med massa onödig vätska + marinad i pannan). Hällde ur de mesta av vätskan och tillsatte en fettsnål matlagningsgrädde + citronpeppar o lite annan krydda.

    Blev en uppsats av allt märker jag, men fråga gärna på. Hoppas det blev begripligt nog. :D

    #224786

    Idag testade jag för första gången att göra rostbiff i ugnen. Glömde dock att titta till termometern, så den blev några grader för varm. Men för att vara första gången blev jag nöjd.

    Så till middag blev det en rostbiffsallad med franskdressing. Riktigt gott. Lyxade även till det idag med en alkoholfri öl. Allt avnjöts i solen på balkongen.

    #224787

    Lufttorkad skinka, pärlcouscous, sparris, färska champinjoner, blandsallad, rödlök, pestokeso.

    Supergod middag under semestern

    #224788

    Kycklingsallad med vitlöksmajonäs (hade glömt bort hur gott det var), till frukost.

    Mellanmål blev 1 bit [http://missnenya.wordpress.com/ Nenya’s] ostkaka med blåbärs kesella. Tog även en proteinmuffins och en god kopp espresso. Till middag blir det en rostbiffsallad med keso.

    #224789
    Andreaz Engström wrote:
    Kycklingsallad med vitlöksmajonäs (hade glömt bort hur gott det var), till frukost.

    Mellanmål blev 1 bit [http://missnenya.wordpress.com/ Nenya’s] ostkaka med blåbärs kesella. Tog även en proteinmuffins och en god kopp espresso. Till middag blir det en rostbiffsallad med keso.

    Dina muffins ser mumsiga ut, har du något recept du kör efter?
    Ostkakan ska jag ge mig på senare!

    #224790
    hagsdoom wrote:
    Dina muffins ser mumsiga ut, har du något recept du kör efter?
    Ostkakan ska jag ge mig på senare!

    Ja, receptet finns längre bak i tråden.

    #224791

    ungs grillad Kykling Wokade Grönsaker med Ajvar

    #224792

    Dagens Lunch:

    Grillad kyckling, pärlcouscous, tomat, spenat, soltorkade tomater och oliver.

    Middag:

    Ugnsbakad lax, spenat och körsbärstomatsallad, broccoli, citron, bakad potatis och räkröra. (Potatisen ligger under räkröran ;) )

    #224793
    Flessa wrote:
    Nenya; Verkligen inspirerande bilder du slänger upp! Pärlcouscos ska jag köpa imorgon och käka till kycklingfilén nu bara för det.

    Keep it up! :)

    Tack! Pärlcouscousen gillar jag tokmycket! Jag har inte brytt mig om att kolla näringsberäkningen eller dyl på den – för gott för det. :)

    #224794

    Ser riktigt gott & bra ut Flessa! Gott med lite variation från dinkelpastan och ta potatis istället?

    #224795

    Låter gott! Jag har också kört på antingen dinkelpasta eller råris nu ett bra tag, men jag har inte tröttnat så varför byta?!

    #224796

    Dedär ser bara torrt ut flessa, är du rädd för såser?

    #224797
    FrLi wrote:
    Dedär ser bara torrt ut flessa, är du rädd för såser?

    Frågan har tagits upp tidigare. Jag har själv frågat honom någon gång angående såsen. Nu har han svarat att han inte gillar sås och det får man tycka vad man vill om, men vi behöver inte fråga honom 10 gånger till.

    #224798

    Aha ok ledsen, inte fullt kollat igenom tråden.

    #224799

    Vi tog fram Racletten!

Viewing 15 posts - 2,716 through 2,730 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.