Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,136 through 3,150 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225205
    Eddie Vedder wrote:
    Bilden till vänster ser ut som en frukost skulle kunna göra för mig. I alla fall med något fetare till, typ smör på fisken.

    Angående kvargen och möglet så innebär det faktiskt ganska stora risker med mögelgifter. Jag är den minst hygienonanerande du kan tänka dig vad gäller bäst före-datum, förvaring och sådär men OM mögel syns tydligt äter jag INTE. Du bör gröpa ur den där kvargen med god marginal om du nu inte vill slänga hela.

    okey, ja hade en fet vitlöksdressing på :) gött som fan vars de..

    Jaså vad kan man få för sjukdommar o skit om man käkar mögel då?
    Det knasiga är att den hade bäst före datum 04-01-10. Alltså 4.e januari 2010. Stört att de e mögel i den redan nu.. har haft den i kylskåpet.. Har typ 10 burkar keso till där så ja hoppas inte alla är mögliga..

    #225206
    dilldipparn wrote:
    Självklart.. fast ja fick ju spetsa med fun light så mögelsmaken skulle försvinna lite bättre.

    Hmm, att det är självklart har jag svårt att hålla med om.
    Det som är självklart är att man minst, som Vedder föreslog, tar bort allt mögel.
    Jag hade utan tvekan slängt allt.

    #225207
    dilldipparn wrote:
    Jaså vad kan man få för sjukdommar o skit om man käkar mögel då?

    Här är lite kort och allmänn information och jag rekommenderar starkt att du även läser länkarna till höger där olika mögelformer och konsekvenser beskrivs:

    [http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Mogelgifter/]

    #225208
    dilldipparn wrote:
    Köttfärssås o makaroner & Äppelpaj med vanlijsås, gjorde röd vaniljsås för julstämningens skull :)

    Fan.. jag som först trodde det var ketchup. :(

    #225209
    Eddie Vedder wrote:
    Här är lite kort och allmänn information och jag rekommenderar starkt att du även läser länkarna till höger där olika mögelformer och konsekvenser beskrivs:

    [http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Mogelgifter/]

    Hmm lät ju inte så skoj med levercancer eller njurskador :P

    #225210

    Taco-kryddad nötfärs med extra allt.

    #225211

    Wannabe lasagne, allt e min portion :) Mätt å nöjd
    köttfärsås med nudlar å ost, ätes med keso såklart.

    #225212
    Flessa wrote:
    Ser riktigt aptitligt uta faktiskt, lite keso & grönsaker till så. :up:

    by the way: har du postat en enda post på forumet utan ordet ”keso” i? ;)

    hehe tack, jag slängde ihop något bara, e skit dålig när de gäller matlagning :nono:
    nix, tror inte det. :D i loveeee it! Keso passar till de ”mesta” :pop:

    #225213
    LyftarBruden wrote:
    Wannabe lasagne, allt e min portion :) Mätt å nöjd
    köttfärsås med nudlar å ost, ätes med keso såklart.

    Ser riktigt gott ut! keso med köttfärsås is the shit

    #225214
    Pontik wrote:
    Ser riktigt gott ut! keso med köttfärsås is the shit

    haha trodde folk skulle tycka de såg tråkigt och äckligt ut, så nu blír jag glad & stolt :ike:

    #225215
    Flessa wrote:
    man kan inte vara dålig på matlagning, bara fantasin sätter gränser! :)

    Skojar du, Keso passar inte till det mesta.. det passar fan till ALLT! samma med Kvarg typ. Fast jag gillar faktiskt Minikeson bättre, goare konsistens tycker jag. Men smaken är som baken och förhoppningsvis så är den ju delad, annars vore det inte väl alltså.

    hehe jo, sant.
    Mmh, minikeso e gott. Jag brukar äta 4% ibland, men fan den e inte lika god som mini, mycket gräddigare å hårdare :yikes:

    #225216

    Kvällsmaten. Enkelt, gott och simpelt =)

    [img=http://img46.imageshack.us/img46/4865/sdc10481d.jpg]

    #225217

    Längtar tillbaka till sommarens värme och middag ute på balkongen. :(

    Grillad ryggbiff med tzatziki, rostat bröd och en sallad på bladspenat, jordgubbar och feta.

    #225218

    3 skivor blodpudding, tomater, gurka, keso, lingonsylt, bacon och lite bönor;)

    #225219

    Jag visste inte vad jag var sugen på till middag i lördags, så jag tog lite av varje. Ser ut som kräk men smakade riktigt gott faktiskt.

    Stekte mammascanköttbullar, hela champinjoner på burk, hällde på en burk vita bönor i tomatsås och lite chilisås. Sen kryddade som en idiot med bland annat chilikrydda, kebabkrydda, svartpeppar och BBQ-krydda.
    Till det serverades en majskolv som jag kokat på traditionellt vis.

    Jag kallar det Cowboygegga

    Och nej, det var inte fyllekäk. ;)

Viewing 15 posts - 3,136 through 3,150 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.