Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,211 through 3,225 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225280
    Niklas Sjöö wrote:
    Upplägget såg aptitligt ut men sen blire säkert gegga av allting och in i käften :D du sitter säkert med kniv och gaffel i högsta hugg när bilden tas! Mumssss

    Haha, indeed! Smetar créme fraîche på mackan, slänger på köttfärs, sedan tomaten och gurkan och sist osten, och precis som du sa, mumssss! :emo-thumb

    #225281
    J.v.K wrote:
    ser riktigt jävla gott ut nic! saknar sådan mat, tack för inspirationen! =) blir något liknande till helgen

    Bra, då framgick smaken i bilden! ;) Varsågod :whistle:

    #225282
    flessa wrote:
    känna änna som om nic nordin börjar få kläm på detta på allvar nu, plus att regnskogarna bara blir större och större för var gång. Bra mannen :d

    :d

    #225283
    J.v.K wrote:
    middagen idag.

    400g alaska pollock
    broccoli
    pepsimax (även mjölk efteråt)
    tabletter

    Alaska pollock är gott! ..och påtal om gott, vad tycker du om smaken Banan Choklad på Whey Fx? Har själv beställt mig en påse, är väldigt sugen på att pröva den!

    #225284

    Var: falafelkungen (sveavägen, sthlm)
    Vad: Kycklingkebabtallrik med ris och läsk +extra kött (5kr)
    Pris: 75kr + 5kr = 80kr

    #225285

    Köttfärssås och proteinpasta! Till detta serverades även ett glas mjölk och 2 knäckemackor. Hamnade ganska exakt på 100g protein på denna lilla portion :pop:

    #225286
    Flessa wrote:
    Jävlar niklas, du äter på bra ser jag :D

    Men Nordin, hur fan lyckas du äta så mycket proteinpasta (ifall det är ”lowcarb”-märket) den är ju inte särskilt aptitlig om man säger så ^^

    Det är då man växer Flessi boi :) Kebaben har nog bidragit till 5 av mina 14 pålagda kilon (resten från julskinka och brieost) :D

    Pasta ger ingen smak när det finns såser. Däremot avgör koktiden pastans konsistens (hård/lös/seg eller ”all dente”) som ger olika smakupplevelser. Samma gällande ris, det suger upp all sås och underlättare ätandet. Fast färsk pasta (typ tagliatelle) är faktiskt gott :) Men absolut ingen smak till skillnad från såserna!

    #225287

    Flessa: Precis som Niklas säger så fungerar det utan problem med någon typ av sås (som vi detta tillfälle), men jag tycker inte pastan smakar annorlunda jämfört med annan pasta heller, bara konsistenten som är lite mer kornig av sig. Men med det näringsinnehållet som det har så är det helt klart värt det :)

    J.v.K:
    Var absolut inte rädd för att pröva köpa en påse, jag finner inga som helst problem med pastan :up:

    #225288

    Nic Nordin: Jag skulle dock aldrig få för mig att köpa sån pasta (ty den är dyr och kornig) :D Men jag hoppas för all del att den smakar!

    #225289
    Niklas Sjöö wrote:
    Nic Nordin: Jag skulle dock aldrig få för mig att köpa sån pasta (ty den är dyr och kornig) :D Men jag hoppas för all del att den smakar!

    Nog är den dyr allt! Jag köpte mest en påse för att pröva smaken innan jag påbörjar min deff i början av april, då just den pastan skulle passa perfekt näringsmässigt :) ..och eftersom jag personligen tycker att pastan smakar bra så blir det till att köpa några påsar till sen :)

    #225290

    Dagens middag:
    450g tacokryddad nötfärs, gurka, körsbärstomater, paprika, gul och röd lök, tacosås, creme fraiche och Uncle Ben’s Oriental Chili-sås, två tortillabröd.
    Drack cola light till.
    Efterrätt blev lite choklad och Gott & Blandat.

    Har 350g färs kvar som jag ska äta till På Spåret. Måste bara iväg och köpa en till burk creme fraiche.

    Rätt dålig bild som inte gör maten rättvisa.

    #225291

    Nu är jag så fruktansvärt mätt. Första middagen (ett par inlägg tillbaka) åts kl 18:00. Andra middagen åts 20:30. Tror inte jag kommer äta nåt mer idag. Kanske lite choklad bara.

    #225292

    Gårdagens kvällsmål; Kycklingfilé, stekt morot och lök, gurka, créme fraîche och tortillabröd :) Blev 2st sådana här.

    #225293
    Flessa wrote:
    Lookin good Nic, :pop:

    It tasted good ;)

    #225294
    Flessa wrote:
    det kan jag tänka mig, :emo-thumb

    Har du smakat ett tortillabröd någon gång eller gissar du bara hur det smakar?

Viewing 15 posts - 3,211 through 3,225 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.