Alla hjärtans dag närmars sig..

Home Forums Repan Alla hjärtans dag närmars sig..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 86 total)
  • Author
    Posts
  • #911652

    Som sagt alla hjärtans dag börjar närma sig..Vad har ni för erfarenheter av denna dag och vad är era åsikter?!

    För min egen del är det med kluvna tankar som denna dag närmar sig..
    För ganska exakt 1 år sen(på måndag) så bröt jag upp mitt förhållande med min flickvän,, det var prat om förlovning osv,,så vi var ganska lång gångna,, men dagarna innan alla hjärtans dag fick jag ett ultimatum..
    Antingen satsade jag mot min tävling på NOGP eller så hade vi ett förhållande..Svaret dröjde inte så där jättelänge, efter mycket tänkande och moget övervägande kom jag fram till att jag satsar på tävlingen(säkert många som idiot förklarar mig nu),, för det handlar om att jag ska inte behöva välja,, för älskar hon mig så ska jag kunna få både och känna hennes stöttning,,inte sant?Så jag valde friheten,,för kan inte den som älskar än stöttaän i det man brinner och lever för,, är det verkligen något att ha då?I dagens läge anser jag att jag gjorde rätt,, men morgonpromenaderna på dieten,, var ofta med blandade känslor och blev min terapi,, för när det var som tyngst,var det bara att bita ihop och tänka,, om jag inte kämpar så har jag ju gjort bort mig totalt..
    Detta skedde alltså dagarna före alla hjärtans dag som vi sett fram emot ganska länge.
    Men nu är det nytt år och ny alla hjärtans dag,, får se hur det kommer kännas,,för någon ros i år lär man ju inte få av någon i alla fall,så bästa är kanske bara att förska glömma vad det är för dag..Eller vem vet kanske det dyker upp något oväntat,,den som lever får se..

    Kommer inte ihåg knappt hur denna dag känns,, vet bara hur underbar den kan vara när man har någon i sin närhet..Få känna det där pirret.

    #86586
    #911653

    bra skrivet!! håller med dig om att man bör hitta någon att leva med som kan stötta en i det man vill satsa på. oavsett om det är en tävling, en jobb-karriär, resa utomlands eller vad som helst…
    det är ju välidgt speciellt, det vi håller på med inför tävling (och kanske även offseason) och det krävs välidgt mycket av den som ska ”ställa upp” på det. men som du skriver…brinner man för det så gör man!! så hellre ensam o lycklig än i ett förhållande och få avstå från det man älskar…:D

    #911654

    Kan inte se det som att du hade ett val ens en gång?

    Och jag skulle vilja gå så långt som att säga hellre ensam och olycklig – än att leva i ett förhållande som vill begränsa och ställa ultimatum.

    Alla hjärtans dag är som julen – perfekt för några få då och då.
    Ett kommersiellt jippo för alla andra.

    Köp dej själv några rosor. Eller varför inte överraska någon otippad med ett gäng? Det brukar kännas gott att få göra gott.

    #911655

    gavalia-när du vill ovänat besök..av mig får du en ros*tjingeling marabuo*

    hihi^^Puss på dig,ringer sen

    #911656

    Alla hjärtans dag är en rätt meningslös dag enligt mig. Uppvakta sin maka/make, flickvän/pojkvän o sambo går finfint att göra vilken dag som helst. Alla hjärtans dag blir istället något påtvingat!

    Skippa den dagen och uppvakta spontant och ofta istället. :up:

    #911657
    Mats E. wrote:
    Alla hjärtans dag är en rätt meningslös dag enligt mig. Uppvakta sin maka/make, flickvän/pojkvän o sambo går finfint att göra vilken dag som helst. Alla hjärtans dag blir istället något påtvingat!

    Skippa den dagen och uppvakta spontant och ofta istället. :up:

    precis!fattar inte varför folk tycker att det är så speciellt…själv är ja en människa som heldre uppvaktar o är romantisk när som helst eller ah..asså den ja älskar får min uppskattning jämt o inte bara en viss dag extra mycket..

    så va sker själv på alla hjärtans dag sj blir d ett hårt pass på gymemt lite ut o lufsa i snön o njuta av sin ensamhet!:up:

    #911658

    Så sant som alla säger,, visst är det ett jippo,, för att sälja och tjäna pengar..
    Jag föredrar också det spontana och det oväntade, att få eller ge sin kärlek utöver de vanliga när det som mest behövs..Eller överraska någon helt plötsligt och göra någon mysig middag men levande ljus och öppen eld eller liknande..

    Men visst skulle det kännas tomt om ingen hörde av sig på något vis,och visar sin uppskattning,, ni förstår vad jag menar..

    Whatever onsdagen blir morgonpromenad,gymet och jobbet..
    Bara att vissa saker kanske gör sig påminda,,hoppas inte..
    r s
    Men Thess du gillar ju inte ens kaffe:P Men du kan få en chokladkaka om du är duktig o sköter träningen o kosten.

    #911659

    Jättetråkigt det du beskriver 013.. :( Men det är nog en relativt vanlig företeelse detta när man lever i ett förhållande där inte båda lever och andas fitness lr byggning.. Detta är ju trots allt en livsstil med allt vad det innebär på gott och ont!

    Jag bröt upp från ett 4,5 år långt förhållande där vi var förlovade och allt och detta bla pga av min passion för fitness som inte min sambo delade ALLS. Han tränade knappt. Ovanpå detta så hade jag fått allt mer känslor för den killen jag är tillsammans med idag som också lever med denna sporten.
    Uppbrottet från mitt ex var på mitt initiativ, men det gör ju lik förbannat ont. Jag slog i botten hårt där i början av oktober när jag beslutade att vi skulle gå skilda vägar. Mitt ex sa alltid att han hade förståelse för det jag pysslar med och att det kräver mkt tid och engagemang från min sida, men det var ändå aldrig rättvist mot honom. Så om jag jämför mig med din situation så handlade detta inte om några ultimatum, men likväl om kontraster i hur man väljer att leva sitt liv och jag fick inte rum med mitt ex i mitt liv med passionen för fitness, liksom du ansåg dig va tvungen att välja din passion!

    Så för att återgå till ämnet då, alla hjärtans dag så tycker jag iaf att man ska ta sig tiden till den man älskar och visa denne hur mycket han/hon betyder för en och att denne stöttar en i vått å torrt (allra mest under dieten!! :emo-thumb ) Det har man tusenfalt åter!

    Kram på er alla å ha en riktigt fin alla hjärtans dag.. Gud så känslosamt detta blev då.. :D

    #911660
    aix wrote:
    Jättetråkigt det du beskriver 013.. :( Men det är nog en relativt vanlig företeelse detta när man lever i ett förhållande där inte båda lever och andas fitness lr byggning.. Detta är ju trots allt en livsstil med allt vad det innebär på gott och ont!

    Jag bröt upp från ett 4,5 år långt förhållande där vi var förlovade och allt och detta bla pga av min passion för fitness som inte min sambo delade ALLS. Han tränade knappt. Ovanpå detta så hade jag fått allt mer känslor för den killen jag är tillsammans med idag som också lever med denna sporten.
    Uppbrottet från mitt ex var på mitt initiativ, men det gör ju lik förbannat ont. Jag slog i botten hårt där i början av oktober när jag beslutade att vi skulle gå skilda vägar. Mitt ex sa alltid att han hade förståelse för det jag pysslar med och att det kräver mkt tid och engagemang från min sida, men det var ändå aldrig rättvist mot honom. Så om jag jämför mig med din situation så handlade detta inte om några ultimatum, men likväl om kontraster i hur man väljer att leva sitt liv och jag fick inte rum med mitt ex i mitt liv med passionen för fitness, liksom du ansåg dig va tvungen att välja din passion!

    Så för att återgå till ämnet då, alla hjärtans dag så tycker jag iaf att man ska ta sig tiden till den man älskar och visa denne hur mycket han/hon betyder för en och att denne stöttar en i vått å torrt (allra mest under dieten!! :emo-thumb ) Det har man tusenfalt åter!

    Kram på er alla å ha en riktigt fin alla hjärtans dag.. Gud så känslosamt detta blev då.. :D

    Så sant det du skriver:emo-thumb ofta tror jag den ena parten säger att man har förståelse för det man gör,, men egentligen inte har det..Eller rent av tror sig ha förståelse,men sen börjar inse efter ett tag att man inte har det..För håller man inte på själv i dietar,tränar och tävlar, kan man nog aldrig sätta sig in i hur en person mår och fungerar psykiskt i visa perioder..

    Någon dag står nog den personen som förstår än och älskar än för den man är vid dörren,,om inte får man väl söka upp den själv.

    #911661
    013 wrote:
    Så sant det du skriver:emo-thumb ofta tror jag den ena parten säger att man har förståelse för det man gör,, men egentligen inte har det..Eller rent av tror sig ha förståelse,men sen börjar inse efter ett tag att man inte har det..För håller man inte på själv i dietar,tränar och tävlar, kan man nog aldrig sätta sig in i hur en person mår och fungerar psykiskt i visa perioder..

    Någon dag står nog den personen som förstår än och älskar än för den man är vid dörren,,om inte får man väl söka upp den själv.

    Tror jag med.. Rätt som det är så snubblar du över henne som också passionerat pumpar dag ut å dag in på gymmet å älskar det! Ofta är det ju denna kombinationen i par som krävs med den stundtals extrema livsstil vi har.. :) Själv älskar jag att va tillsammans med en kille jag kan träna ihop med där vi kan snacka vid middagsbordet om vilken grym pump vi fick i en viss övning, hur många chins vi lyckades med på dagens pass etc.. Gött!

    #911662

    Trist slut på ditt förhållande 013, men allting har en mening. Hoppas det går bättre nästa gång!

    Alla Hjärtans Dag tycker jag man kan göra något liiitet gulligt iallafall, absolut, frukost på sängen, eller en liten blomma, iaf något som gör den andre glad! Har aldrig gillat kommersiella dagar, och inte brytt mig om 14 feb, men ändrat min inställning till denna dag faktiskt.

    #911663

    Jag förstod det som att trådskaparen tyckte det var svårt med AHD för att han var singel. Inte huruvida han ville fira den eller inte.

    Självklart är det mysigt med små överraskningar o presenter på AHD när man har en partner.
    Men ganska a**s om man inte har det.

    #911664

    Geléhjärtanen är dock jevligt goda:emo-thumb

    #911665
    Paula wrote:
    Alla Hjärtans Dag tycker jag man kan göra något liiitet gulligt iallafall, absolut, frukost på sängen, eller en liten blomma, iaf något som gör den andre glad! Har aldrig gillat kommersiella dagar, och inte brytt mig om 14 feb, men ändrat min inställning till denna dag faktiskt.

    Du kan få en cyberblomma av mig honey ;) Visa uppskattning för sina nära o kära behövs ingen speciell dag till!

    Jag pusselipussar o kramar de jag älskar varje dag ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 86 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.