Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

Home Forums Repan Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,522 total)
  • Author
    Posts
  • #57238
    #283681

    Då flera på forumet verkar vara intresserade av fotografering så är det väl på tiden att det startas en tråd där vi kan hjälpas åt att diskutera foto, och hjälpa varandra bli bättre, och att köpa rätt grejer? Så slipper vi trasha Jonas tråd dessutom :)

    Allt om FOTO är välkommet!

    #283682

    Riktigt bra initiativ RFB!

    Vad jobbar du med för kamera och utrustning?

    #283683

    Tack!

    Vad har ni använt för optik / ljus när ni fotat tränande / träningsbilder / på gymmet? Berätta gärna hur ni gjort och visa en bild…

    #283684

    Bara tog en av orginal bilderna på Vanessa. Tagen med min D40 med ett fast 30mm 1.4 (sigma) objektiv.
    Så nöjd med det objektivet.
    Ison är på 200 och det blir ändå en skarp bild. Bländaren på 1,4 och slutar tiden på 1/30sek.

    Tänk på att jag inte rört bilden det minsta, utan bara förminskat den. Det är det här objektivet jag tycker att Jonas ska köpa till sin kamera.

    #283685
    Kung Bruno wrote:
    Har jag missat något eller vad är FOTO förkortning för …? :S

    Touché!

    #283686

    Tro när Marcus hittar hit =)

    #283687
    Andreaz Engström wrote:
    Bara tog en av orginal bilderna på Vanessa. Tagen med min D40 med ett fast 30mm 1.4 (sigma) objektiv.
    Så nöjd med det objektivet.
    Ison är på 200 och det blir ändå en skarp bild. Bländaren på 1,4 och slutar tiden på 1/30sek.

    Tänk på att jag inte rört bilden det minsta, utan bara förminskat den. Det är det här objektivet jag tycker att Jonas ska köpa till sin kamera.

    Ja, det är så skönt med stor bländare, helt annan känsla när man jobbar med porträtt, och det ger så sköna toner och mjuk ”bokeh”, som man kallar´t ;)

    Min favorit är D700an med 50 F1.4D, din 35:a blir ju ca 52mm motsvarande, så jag förstår att du gillar brännvidden…

    Har du fler bilder, lite inspiration med vinklar???

    #283688

    Om jag bara fick lägga upp bilderna som togs på Johan… :(

    #283689
    Marcus Syvertsen wrote:
    Om jag bara fick lägga upp bilderna som togs på Johan… :(

    Ja det önskar jag med.

    Flera vinklar har jag inte direkt på rak arm.. eller inga jag är riktigt nöjda med. Ska fota lite på gymmet på fredag igen. Har en bild i huvudet jag kan lägga upp här…. när jag väl tagit den då :)

    #283690
    Andreaz Engström wrote:
    Ska fota lite på gymmet på fredag igen.

    Möhte sie hilfen? :)

    #283691

    Någon som trodde att dom hade tele? Well, think again.

    Notera att det faktiskt sitter ett kamerahus på. Kikarsikte för att rikta in det, helt underbart.

    #283692
    Vandraren wrote:
    Någon som trodde att dom hade tele? Well, think again.

    Notera att det faktiskt sitter ett kamerahus på. Kikarsikte för att rikta in det, helt underbart.

    Skön närgräns, 120 METER!!!

    #283693

    Tjejen har precis köpt en 400D med orginal optik. Ska försöka sätta mig in i maskinen någon dag då det mest blir autofokus och allt nu.

    Tips på bra objektiv att inhandla uppskattas. Gärna så billigt som möjligt. :D

    #283694
    Gustaf Lindberg wrote:
    Tjejen har precis köpt en D400 med orginal optik. Ska försöka sätta mig in i maskinen någon dag då det mest blir autofokus och allt nu.

    Tips på bra objektiv att inhandla uppskattas. Gärna så billigt som möjligt :D

    Tamron 17-55 F2.8 är ett bra tips om du vill ha bättre optik till bra pengar…eller Canons egen 50mm F1.8.

    Lite tips :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,522 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.