Varför tränar du?

Home Forums Repan Varför tränar du?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #888512

    God dag alla jag är bara lite nyfiken på varför folk styrketräna?
    Är det för att du ska bli snygg, må bra, för det sociala, för din idrott eller kanske något helt annat?

    Jag undra också om det fins någont som skulle kunna få er att sluta med denna underbara sysselsätning ( typ pojk eller flickvän )

    Själv måste jag träna minst 2 gånger i veckan för att inte må dåligt och få jävligt dåligt sammvete

    #85913
    #888513

    Alltid velat vara ”en stor kille”, folk får säga vad de vill om vem som tycker det är snyggt och inte enligt mig… Det är min kropp, jag bryr mig mer om hur jag trivs med den än hur andra trivs med den. Jag har iallafall för avsikt att växa såpass i den mån jag kan, oavsett om det uppfattas som obehagligt eller inte.

    Dessutom har jag lite funderingar kring tävlande inom sporten, men det finns ett par hinder inom det området som i många fall är knepiga att ta sig förbi. Jag älskar även själva träningen, så oavsett omständigheterna tycker jag att det är kul att träna hårt både utan, men framförallt med, mina vänner!

    #888514

    Jag är ful så jag vill förminska min fulhet med muskler:) dessutom är det coolt

    #888515

    Kan lägga till ett roligt uttalande angående detta som min 20-årige storebror gav ifrån sig i en diskussion om hans egen träning;

    ”Alltså! På krogen går det till så, att antingen så har man pengar, eller så har man muskler. Och är man fattig, så tränar man! Annars är man inte skön helt enkelt.”

    #888516

    Mina skäl framgår bl a av titeln på min journal. :)

    #888517

    Wanna look better, that’s why I like the IRON LOL!!!
    Nah, serius, I dont care what everybody think, I’m myself all night long baby. That’s why I post my pics and trash my shit. I’m just so messed up, but the ironbug has really got a rnc on me.
    And tha bitches like som heavyassmuscle 2 ya know. LOL!!

    #888518

    Jag tränar för att bli snygg, inte stark. Har maskinkort, truck-kort
    samt kran-kort så jag behöver inte vara stark, nöjer mig med snygg.

    #888519

    det e jävligt gött att lyfta vikter å komma ner och träffa folket på gymet, sen att man kan råka bli stor är ett stort plus :P

    #888520

    jag ställer mig den frågan varje gång.. vill inget hellre än att alla i världen skulle vara mindre än mig och att jag helt naturligt varit störst och bäst utan träning.

    men så är ju inte fallet.

    Jag började träna och tränar för att se ut/utstråla en viss stil/attityd. de jag såg upp till när jag var 13 år va lite bitiga och coola tykte man då och man gick naturligt in på samma bana som dom med träning och fina bilar osv.

    #888521

    Mår bra av träning i allmänhet, och just nu är intresset störst för styrketräning.

    Fungerar även som mental avkoppling för min del, skönt när man vill tänka på annat en stund..

    #888522

    Föratt bli biff? :P :bb2:

    #888523

    Började som en absolut nödvändighet för hälsans skull.
    Har med åren också blivit förbenat skoj. Kan inte låta bli….:yahoo:

    #888524

    För att bli bättre på kamp idrotter i stort måste nog ses som det främsta. Men skulle jag sluta med all annan träning är jag rätt säker på att styrketräningen skulle vara kvar, troligen för att den är den ”lättaste” träningsformen.

    Jag får nog använda mig av den svår begripliga uttrycket ”för att blir mer atletisk och vältränad”.

    #888525

    Jag tränar för att bli snygg :bb: + att det är kul och att det har blivit som ett gift.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.