Varför tränar du?

Home Forums Repan Varför tränar du?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 31 through 32 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #888541
    Mio wrote:
    Livet är bäst när man mår bra, både fysiskt och psykiskt. :) Jag vet inte hur det är med dig, men personligen har jag lite svårt att ”leva livet och ha kul” när jag inte har någon energi. ;)

    Håller förresten med dig om det där med utseende. Om utseendet var min främsta motivation hade jag lagt av efter andra träningen, typ. ;) Och jag tror att det är därför som så många som säger ”jag ska börja träna” bara börjar och sedan lägger av igen, för att de vill mest bara träna sig snygga och det är inte tillräcklig motivation för de allra flesta. Man måste få ut något mer av träningen för att fortsätta.

    Visst är det så. Men problemet är att många blir så fokuserade vid att hela tiden vara så hälsosamma att dem glömmer av hur man njuter.

    #888542

    Enkelt svar: för att må bra. Sedan kan skälen till att man mår bra vara olika för mig, olika dagar. Ibland är det bara för kicken när man tränar och man får upp den där vikten som alltid varit jävligt tung, andra gånger för nöjet att kunna se sig i spegeln och vara ganska nöjd.

    Var 35 år och kände mig jävligt sliten, otränad och klen. Nu 38 och känner mig friskare, starkare och mer motiverad än någonsin.

    Jag hoppas att ingenting kan få mig att sluta. :up:

Viewing 2 posts - 31 through 32 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.