Varför tränar du?

Home Forums Repan Varför tränar du?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #888526

    Ska bli stor och stark så alla tycker att jag är stor och stark :bb:

    Man mår ju jäkligt bra både fysikskt och psykiskt också :emo-thumb

    #888527

    För att bli biff så klart!!!!!!!!!!!

    Men inte ofta att man blir det :

    #888528

    Först tänkte jag att det är för att bli grövre, men har nått mina mål, nu tränar jag för att må bra.

    #888529

    För att det är roligt, för att må bra och för att man inte skall utvecklas till en säl om 5-10 år.

    Även jag tycker att det är avkopplande, gymet har blivit ett ställe där jag känner mig hemma utanför bostaden.

    mvh

    #888530

    Måste ju ha styrkan för att orka ha så mycket sex :P
    Eller så kanske det är för man skapar sig ett intresse, samtidigt mår bra.
    Gör en underbar nytta för diabetikern piru. :)

    #888531

    Jag har tränat de flesta populära träningsformer såsom, fotboll, simning, tennis, basket, innebandy, taekwondo osv.. Fastnade för den här typen av träning för att:

    Det är en individuell sport, du kan träna när du vill och behöver inte tänka att du ”sviker” dina lagkamrater om du inte kommer till träningen. Dessutom är de fascinerande med muskler och styrka.
    Jag såg upp till min farbror när ja var liten, dels för att han var stor och stark =).
    Det är väl lite i en ”manlig” natur också, att vara ”alphahanne” så att säga.

    #888532

    Hälsoskäl, mest: bli starkare, må bättre och förhindra att min stackars försoffade dator- och litteraturnördskropp hinner förfalla till ryggproblem och musarm deluxe innan jag ens har fyllt 30. ;) Kul är det ju också. Och jag har mycket mindre sömnproblem än innan jag började träna. :D Det är nog den allra bästa effekten jag har fått, tror jag. Hata sömnproblem!

    #888533

    Jag tränar för att jag ser bättre ut och mår bra av det.

    #888534

    jag tränar för att det är skööönt! Och för att bli snyggare förstås! (och för att kunna äta mer utan att bli tjock, mat är gott!!!! hihi

    #888535

    För att kunna rättfärdiga mitt hängande här på forumet.

    #888536

    Jag gör det för jag vet inget som är roligare i livet. Är inte särskilt intresserad av hur jag ser ut. Hade det vart orsaken hade jag slutat för längesen.
    Hälsoskäl? Nä, vad ska man med hälsan till när man ändå ska dö sen. Lev livet och ha kul.

    #888537
    Quote:
    Hälsoskäl? Nä, vad ska man med hälsan till när man ändå ska dö sen. Lev livet och ha kul.

    Livet är bäst när man mår bra, både fysiskt och psykiskt. :) Jag vet inte hur det är med dig, men personligen har jag lite svårt att ”leva livet och ha kul” när jag inte har någon energi. ;)

    Håller förresten med dig om det där med utseende. Om utseendet var min främsta motivation hade jag lagt av efter andra träningen, typ. ;) Och jag tror att det är därför som så många som säger ”jag ska börja träna” bara börjar och sedan lägger av igen, för att de vill mest bara träna sig snygga och det är inte tillräcklig motivation för de allra flesta. Man måste få ut något mer av träningen för att fortsätta.

    #888538

    För att jag mår gött av det:)
    Dessutom är det kul att testa sina gränser! Man blir lika glad varenda gång man sätter personbästa i någon övning! Som en god vän beskrev det: ”Det är roligt att gå till gymmet och trotsa tyngdlagen!” :emo-thumb

    Naturligtvis vill man ju bli biff också! :D

    #888539

    Tränar för att bli bland de starkaste och bästa i världen innom SL.

    #888540

    Tränar för att se bra ut och för att det är roligt,eventuellt tävla sen.Finns ingenting som skulle kunna få mig att sluta!:)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.