Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 721 through 735 (of 744 total)
  • Author
    Posts
  • #206858

    17/5 Pass 1 Backintervaller

    Ja, då var intervallerna från helvetet tillbaka då igen, 2 ggr samma vecka. Not cool

    Men men, det ska göras det också

    Backintervaller
    5 min uppvärmning ca 10km/h 0% lutning
    15*2 min 10,5km/h 6% lutning
    15*1 min 10,5km/h 0% lutning

    Satan i gatan vad jobbigt det var idag. Ungefär 1 min in i varje varv började kroppen säga till att den var trött och det blev bara värre och värre för varje varv. Men jag klarade genom det och känner mig rätt nöjd med det.
    Dock är vänster vad helt kaos, så får se hur det går till kvällen.
    Nu försöker jag äta upp mig som faan inför kvällens kickpass, får se hur det går

    #206859

    17/5 Pass 2 Kickboxning

    Med en värkande vad och trött kropp tog jag mig iväg till träningen.

    Del 1: Uppvärmning med skuggboxning med fokus på förflyttningar hela tiden

    Del 2: Teknik med fokus på förflyttning igen. Vi jobbade med enkla serier där vi hela tiden skulle försöka få till alternativa vinklar att angripa motståndaren med. Vi gick sedan vidare till att motståndaren även försöker negera våra försök, samt att de skulle försöka ta sig in i korta avstånd. Riktigt bra teknisk träning

    Del 3: Situationssparring, där både hårdhet och snabbhet skulle vara kraftigt kontrollerade. Fokus på förflyttning även här

    Del 4: Ett flertal kortare ronder där fighter a endast slår raka slag o krokar och fighter b endast ska försöka att förflytta sig, skydda sig och byta vinklar. Riktigt bra träning och ovärderligt att få med i sin vanliga sparring

    Del 5: Nedvarvning och stretch. Då det är gradering för flera på lördag var tempot lite lägre och man valde att inte köra slut på oss

    Nu kommer jag inte gradera på lördag, då jag nyss graderade till blått bälte, men jag kommer vara på klubben och slå på de som ska ;)

    #206860

    18/5 Pass 1 Distanspass

    Jag och mitt jävla lokalsinne alltså. Det skulle bli en smidig 8km runda med start och stopp på samma ställe, blev ett sabla rännande fram och tillbaka.

    Distanspass
    Tid: Ca 45 min
    Distans: Ca 9km.

    Krampande vader efter 2km, håll efter 4km och ett dåligt lokalsinne bidrog väl inte direkt till det bästa passet jag gjort

    Jag tar med mig att jag orkade kämpa, att km nr 3 var en av de bästa jag gjort på länge och att jag gjort 9 av mina 10 pass den här veckan.

    Resten av dagen bjuder på slappande, Diablo 3 och bio med goda vänner

    #206861

    19/5 pass 1 Styrketräning

    Då det blev en lugn fredagkväll, var jag rätt pigg när jag vaknade i morse. Valde att dra till gymmet och pumpa lite armar

    Chins
    Kroppsvikt*5*5*5
    bara för att väcka kroppen lite

    Bicepscurl – curlstång
    10kg*8
    20kg*8
    30kg*8
    35kg*8
    40kg*6*6*6

    Preachercurl – stående – hantlar
    8kg per sida*8
    11kg per sida*8
    13,5kg per sida*6*6*6

    Liggande tricepspress – rak stång
    26kg*8
    31kg*8
    36kg*6*6*6

    Tricepspress – rep
    36kg*8
    42kg*8
    48kg*8
    54kg*6*6*6

    Bicepscurl – hantlar
    2 st 11kg*12*12*12
    pumpa ut sista

    Tricepspress – en arm
    12kg per sida*12*12*12

    Precis lagom, nu ladda för att få sparras med folket som ska gradera idag

    #206862

    19/5 Pass 2 Kickboxning

    Idag var det då dags för avancerade graderingen för terminen. Jag valde att inte försöka för brunt bälte, något jag ångrar lite smått nu faktiskt. jaja

    Jag var iallafall med och hjälpte till på graderingen. Först var det teknikdel, där alla får visa upp slag och sparkserier. Inga konstigheter.
    Sen var det 3*3 min mitssparring.
    Och så var det då dags för sparringen.
    10 ronder, 20 ronder och 30 ronder för de olika bälten
    Kör med så många olika jag kunde och i ett tempo som de skulle orka med. Satan att man har fått bra kondis nu, kände aldrig att jag tog slut

    Riktigt rolig träning och en bra träningsdag. Nu är det mat och fest som gäller

    #206863

    20/5 Inga pass

    Ja det var som fan, även jag har vilodagar och även om lördagen försvann, får jag se till att njuta av en träningsfri söndag

    Tog lite formbilder imorse och börjar sakta men säkert bli rätt nöjd

    Första bilden är i ”avslappnat” läge och det är i det läget jag vill vara så deffad att man ser rutorna även utan att spänna dem

    #206864

    21/5 Pass 1 Styrketräning

    Fick bli ett riktigt kortpass, då jag var lite väl trött i morse :)

    Chins
    Kroppsvikt*5*5*5
    Bara för att väcka kroppen lite

    Komplex skivstångsövning – Marklyft/frivändning/frontböj/axelpress/overheadsquat
    20kg*5*5*5
    Fick snabbt kritik från en crosstrainer-instruktör på klubben att jag genomför sista delen helt fel, är för framåtroterad i axlarna så övningen blir galen. Han rekommenderade att jag inte skulle göra den alls… hm.

    Iallfall, tappade lite motivation där och gick åt rätt mycket tid att lyssna på honom

    Jagade vidare med
    Lutande hantelpress
    2st 26kg*8*10*8

    Bicepscurl – hantlar – rehab
    2st 9kg*25
    2st 10kg*20*10

    Avslutade med upphopp-chins*5 och drog sen snabbt vidare till skolan

    Hoppas på ett rejält flåspass på klubben istället så jag får använda helgens energi lite

    #206865

    21/5 Pass 2 Kickboxning

    Veckans första kickboxningspass, lite småsliten efter lördagens 3h pass dock :)

    Del 1 – Egen uppvärming ca 30 min. Ut och sprang i ca 15 min, sen in och höll mig varm med skuggboxning.

    Del 2 – Gemensam uppvärmning där vi jobbade 2 min ronder med 30 sek ”vila”. 2 rejäla tempohöjningar, en hel del pingpongsparring och skuggboxning.

    Del 3 – Stationstekniker. 2 min arbete i varje, 30 sek aktiv vila där alla kör burpees.
    1. 2 raka slag, 1 främre krok och en bakre rundspark
    2. 2 tunga rundsparkar per ben
    3. Bakre kroppslag, främre kroppslag, bakre hög rundspark
    4. Främre pushkick, bakre hög rundspark

    Riktigt bra tempo och flås på alla närvarande.

    Del 4 – Valde att lägga till 2 ronder till där vi arbetade med 2 raka slag, sway, rullning, främre krok och bakre raka slag. Mellan ronderna körde vi situps som vila

    Riktigt bra pass, där alla kändes pigga och höll bra tempo hela passet.

    Avslutade med ca 5-10 min stretch

    #206866

    22/5 Pass 1 Styrketräning

    Arbetskapacitet på schemat

    20 min
    5 chins
    10 dips
    15 knäböj
    20 armhävningar

    Fokuserade på att verkligen köra med full r.o.m så länge jag kunde iallafall. Det här gjorde att tempot sjönk rejält, men att kontakten blev desto bättre.
    16 varv han jag och var lika trött o utpumpad som om jag kört 22, så fuskade verkligen inte i arbetet

    Sen var det att stressa iväg till skolan för sista presentation, så nu är det bara hemtentor kvar på kursen.
    Mat och soft fram till kvällens kickboxningspass som vanligt

    #206867

    22/5 Pass 2 Kickboxning

    Med värkande vader och en sjukt varm lokal var det bara kötta igång med träning igen

    Del 1: Egen uppvärmning i ca 15 min, där jag körde en del skuggboxning och jobbade med lite tempohöjningar

    Del 2: 3 ronder med pingpongsparring. Ingen hårdhet men rätt högt tempo

    Del 3: 3-4 ronder sparring, endast boxning

    Del 4: Resterande ronder kickboxning, samt lite K1. Gick helt okej och fortsätter arbeta på att inte swaya för hårt när jag slår. Samt att även jobba med hur hårt jag slår, så det blir light, speciellt när vi ska träna på det

    Helt okej pass, rätt slött på slutet, känns att alla lagt ned på tempot lite. En och en halv vecka till, sen är det vilomånad som gäller

    #206868

    23/5 Pass 1 Styrketräning

    Skulle egentligen kört back-intervaller, men vaderna är helt paj, så körde lite extra på gymmet

    Stående axelpress – hantlar
    2st 11kg*8
    2st 13,5*8
    2st 16kg*8*8*9
    Tog en del belastning i ländryggen, men kändes bättre i axlarna

    Shrugs – hantlar
    2st 36kg*15*15*15
    Får riktigt bra kontakt på den här nivån

    Stående rodd – cable
    36kg*20*20*20
    Rehab, viss smärta i axlarna

    Latsdrag i maskin
    92,5kg*8*8*8

    Rotatorcuff – rehab
    6kg per sida*25*25*25

    Skivstångsrodd – smith
    37,5kg*12
    47,5kg*12*12*12

    Rätt lagom pass. Smått omotiverad, känns att man taggad av lite nu inför sommaren med massa sol o annat. Men nu ska jag ut o njuta av sommaren lite o tagga för kvällens pass

    #206869

    23/5 Pass 2 Kickboxning

    Terminens sista battlegroup och det är 25grader ute och inne typ :)

    Vi var iallafall 4 tappra fighters som dök upp

    Del 1: Egen uppvärmning, rätt sliten så sprang en del i korridorerna för att vakna till liv

    Del 2: Direkt igång med 3 längre ronder där vi körde slagserier och lowkicks. Kändes riktigt bra och hade bra tryck i slagen, speciellt bakre raka slaget sitter riktigt bra! Självklart körde båda personer så gissar på att det gick åt ca 20 min till det

    Del 3: Sparring. Då vi bara var 3 st, körde man 2 ronder och vilade 1. Det blev inte så mycket sparring, men 4 ronder körde vi iallafall. Lyckades fokusera på min guard och att röra mycket på mig

    Del 4: Lite extra egen träning. 100 Situps och 50 rundsparkar per ben

    Go träning och var riktigt pigg o fräsh efteråt. Kändes skönt. Nu är jag smått bränd i kroppen efter dagens solande, men annars så ;)

    #206870

    24/5 Pass 1 Styrketräning

    Då säsongen egentligen är slut, frångår jag schemat lite och kört sådant jag tycker är skoj på gymmet. Idag fick det bli Bröst/triceps och lite mage

    Bänkpress – hantlar
    2st 31kg*8*8*8
    Höj nästa gång, men får se upp lite, då jag helst inte vill ha en hantel i ansiktet.

    Lutande bänkpress – smith
    27,5kg*8
    47,5kg*8
    57,5kg*8*8*8
    Var åratal sedan jag körde denna i smith, fick känna på vikterna lite. La vikten rätt högt uppe på bröstet, kändes att det tog.

    Cableflyes – låg trissa
    18kg per sida*10*10*10
    Bara jobba kontakt och att endast bröst jobbar.

    Tricepspress – rep
    48kg*8*8*8
    Inga problem, bra kontakt. Vill helst inte gå för högt här då jag upplever att jag tappar känslan i triceps då

    Liggande tricepspress – rak stång
    31kg*8*8*8
    Gick mycket lättare idag. Testade även att ha benen i luften. Aktiverade magen mycket mer och kände att jag fick bra spänn hela kroppen

    Tricepspress – enarm
    15kg per sida*8*10*10
    Endast till för att trycka ut det sista, ger bra pump

    Magrullningar – hjul
    Kroppsvikt, på tå*6*6*6
    Kroppsvikt på knän*6
    Gick medvetet till fail och ramlade genom på flera set, för att försöka få till bra spänn i slutläget.

    Gick verkligen inte fullt idag, men lite svettig och go i kroppen blev jag allt.

    Ikväll väntar sedan terminens sista riktiga pass på klubben. Från och med måndag kommer det vara mer sporadisk och inte med samma upplägg. Med tanke på hur det känns nu, kommer vilomånaden passande, även om jag tänker hålla igång hela juni, fast inte lika hårt :)

    #206871

    24/5 Pass 2 Kickboxning

    Damn vad svettigt det är i den där lokalen på sommaren. Även om ac:n fungerade lite bättre igår var det fortfarande rätt segt att gå in i den där lokalen.

    Del 1: Uppvärmning, pingpongsparring, max 5 min

    Del 2: Olika tekniker som körs direkt på/mot motståndaren, ingen mits alltså.
    Ganska basic tekniker med raka slag och lowkicks. Gick riktigt bra och den jag körde med hade bra tempo

    Del 3: Sparring. 5 min ronder. Första ronden körde vi endast sparkar, sen körde vi på som vanligt

    Del 4: Fys. En enkel Tabatta-burpees, sen fick vi gå hem. Jag körde även 50 situps extra och så stretchade jag lite.

    Smällde knät i sista ronden, samma ställe som jag smällde i lördags. Har rätt ont där idag, får se hur det går med joggingrundan idag

    #206872

    25/5 Pass 1 Styrketräning

    Skulle iväg till Norrköping för att hjälpa min kära mor att flytta, men ett gympass skulle hinnas med innan

    Rotatorcuff – cable – rehab
    6kg per sida*25*25*25

    Stående rotering i cable – mage
    24kg per sida*25*25*25

    Superset
    Stående axelpress med hantlar – bicepscurl
    22kg*8 – 22kg*8
    27,5kg*8 – 27,5kg*8
    32kg*8*8*9 – 32kg*8*8*8
    Rätt bra pump när man körde båda övningarna

    Shrugs – viktplatta
    2st 25kg*20*25*25

    Sidolyft – axlar – hantlar
    2 st 8kg*15*15*15

    Superset
    Armhävningar – situps – knäböj
    10 set med 10 rep i varje. utan vila.

    Sen fick jag som vanligt bråttom, fick skynda iväg till bussen.

Viewing 15 posts - 721 through 735 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.