OBS Alla skall läsa!

Home Forums Seriösa träningsjournaler OBS Alla skall läsa!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #754212

    Jag vet om denna regeln sedan innan så det var inte så svårt att följa den :up:

    JP nä denna gamle man är för tjock så han behöver ingen extra efterrätt :D

    #754213

    Väntar på en rensning i många dagböcker. För det verkar vara många som inte tar åt sig av det som skrivs i denna tråd.

    #754214

    Kan tillägga att det blir betydligt lättare för oss att upptäcka ”tveksamma” inlägg om ni hjälper oss genom att rapportera dessa genom att trycka på triangeln precis under avataren som heter ”Rapportera inlägg”. Tyvärr(?) har vi inte tid att gå igenom alla inlägg i alla journaler, utan behöver er hjälp. Det uppskattas väldigt. :)

    #754215

    För att jag ska kunna skriva så bra som möjligt utan några stavfel finns det ngt jag kan använda mig av som hjälper. Nu är det så jag har work på engelska på min dator så det kan jag inte använda mig av .

    #754216
    Vanessa Frykman wrote:
    För att jag ska kunna skriva så bra som möjligt utan några stavfel finns det ngt jag kan använda mig av som hjälper. Nu är det så jag har work på engelska på min dator så det kan jag inte använda mig av .

    I Jörgens inlägg finns det hjälp…

    Edit: [www.petnoga.se], ska undersöka om det finns ett bättre alternativ. Har för mig att det finns en plugin till Firefox.

    [http://webbsnack.wordpress.com/2006/10/09/sa-fixar-du-automatisk-rattstavning-i-firefox-2/]

    #754217
    Jay wrote:
    I Jörgens inlägg finns det hjälp…

    Edit: [www.petnoga.se], ska undersöka om det finns ett bättre alternativ. Har för mig att det finns en plugin till Firefox.

    tack för den har sparat det.

    #754218
    bullis the king wrote:
    Om man är över 18 år så ska man väl inte behöva nåt program för att kunna stava någorlunda hyggligt?

    Något program heter det. Inte nåt program.

    Du är alltså under 18?

    #754219
    bullis the king wrote:
    Om man är över 18 år så ska man väl inte behöva nåt program för att kunna stava någorlunda hyggligt?

    Det kan finnas flera skäl till att man har svårt med stavningen, men det ämnet ska inte behandlas i denna tråd. :up:

    Men starta gärna en tråd i Repan om behovet pockar på.

    #754220

    Det är klart man ska sträva till att både formulera sig väl och använda korrekt stavning. Men man kan ju inte kolla (förlåt, kontrollera) varje ord man skriver – det vore tidslöseri.

    Jag tycker ett visst spammande (hoppsan! Månne det ordet existerar i korrekt språkbruk?) – gärna träningsrelaterat, men iaf (= i alla fall) spammande – ger journalerna en viss charm och personlig prägel. Förstås ska träningspassen vara det viktiga i en journal, men visst är det trevligt med en aning annan text också!

    #754221
    Jorgen wrote:
    Något program heter det. Inte nåt program.

    Du är alltså under 18?

    ahahahahaha

    #754222

    Hoppsan, jag får lov att erkänna att jag missat detta! Jag läste inte reglerna så noga varken innan jag började skriva i andras journaler eller innan jag startade min egen. Jag ber om ursäkt! Men då har jag en fråga: vad kan anses som godkända inlägg i journaler…jag kommenterar ofta i andras journaler med glada tillrop, positiv feedback på bilder och lite allmänt peppande kommentarer och det kan ju knappast anses som särskilt konstruktivt….ska man alltså helst inte göra så? Det är ju just det som jag tycker är så roligt med journaler….inte för mycket såklart, men visst är det roligt att få lite positiv feedback på ett lyckat pass….och jag tycker också, liksom Stahlberg, att det ger journalen charm och en personlig prägel om man skriver lite annat än bara om träningen….men herregud, regler är regler och såklart ska man följa de regler som finns! Men ni kan radera min journal för det kan jag säga med en gång att den innehåller inte bara text om träning…och jag kommer heller inte att kunna skärpa mig ”bara” för att få ha den kvar….det är inte därför jag skriver journal….Jag ber återigen om ursäkt för att jag brutit mot reglerna :up:

    #754223

    Jag har säkerligen vid flera tillfällen också brutit mot reglerna då jag spammat en del. 😮
    Jag skriver också gärna om lite andra saker än bara träning, men det kan jag ha min andra journal till. :D

    Sorry, det ska inte upprepas.

    #754224

    Det handlar inte om enstaka inlägg, det handlar om mönster som en del medlemmar visar upp. Den stora majoriteten utav inläggen i en träningsjournal ska handla om träning. Ett tips till de som vill svara på glada tillrop (ex. :up: , ser bra ut, snyggt etc.) i sina journaler är att man samlar svaren i ett inlägg.

    #754225
    Jay wrote:
    Kan tillägga att det blir betydligt lättare för oss att upptäcka ”tveksamma” inlägg om ni hjälper oss genom att rapportera dessa genom att trycka på triangeln precis under avataren som heter ”Rapportera inlägg”. Tyvärr(?) har vi inte tid att gå igenom alla inlägg i alla journaler, utan behöver er hjälp. Det uppskattas väldigt. :)

    Ett bra tips som gäller alla inlägg i alla trådar. Ser ni några dumheter eller konstigheter, rapportera detta!

    #754226
    Pinglan wrote:
    Hoppsan, jag får lov att erkänna att jag missat detta! Jag läste inte reglerna så noga varken innan jag började skriva i andras journaler eller innan jag startade min egen. Jag ber om ursäkt! Men då har jag en fråga: vad kan anses som godkända inlägg i journaler…jag kommenterar ofta i andras journaler med glada tillrop, positiv feedback på bilder och lite allmänt peppande kommentarer och det kan ju knappast anses som särskilt konstruktivt….ska man alltså helst inte göra så? Det är ju just det som jag tycker är så roligt med journaler….inte för mycket såklart, men visst är det roligt att få lite positiv feedback på ett lyckat pass….och jag tycker också, liksom Stahlberg, att det ger journalen charm och en personlig prägel om man skriver lite annat än bara om träningen….men herregud, regler är regler och såklart ska man följa de regler som finns! Men ni kan radera min journal för det kan jag säga med en gång att den innehåller inte bara text om träning…och jag kommer heller inte att kunna skärpa mig ”bara” för att få ha den kvar….det är inte därför jag skriver journal….Jag ber återigen om ursäkt för att jag brutit mot reglerna :up:

    Säger det samma.
    Menar ju inte att trampa någon på tårna.
    Vår journal betyder inte så mycket, utan det är bara kul att skriva av sig.
    Försöker ha med så mycket träning så möjligt, men för att få allt kopplas samman så kommer det ibland in lite vardag.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.