OBS Alla skall läsa!

Home Forums Seriösa träningsjournaler OBS Alla skall läsa!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #754227
    Mats E. wrote:
    Nja.. vill man läsa om träning är de mycket jobbigt och enerverande att behövs scrolla sida upp och sida ner för att hitta ett litet inlägg om ett träningspass någonstans..

    Alltför många oseriösa träningsjournaler som funnits senaste tiden tar död på hela den delen av forumet. Finns ju Repan där man kan skriva om annat. :up:

    Typ så här;)

    Quote:
    Ja då var det här året snart slut, supernöjd med året som helhet och det har definitivt varit mitt livs bästa år.

    1. Haft ett kanonår på jobbet, har verkligen hittat rätt i arbetslivet med både utvecklande och utmanande uppgifter. Varav en jobbresa ledde upp till ett besök på kinesika muren, så mäktigt att helt ensam stå uppe på toppen helt ensam en tidig morgon.
    2. Flyttat till ny lägenhet, här kommer jag och Linda trivas så jäkla bra.
    3. Ledde det svenska damlandslaget på EM och VM. Satte tidigt i våras upp en vision om 2 medaljer totalt under året. Ett högt mål som ifrågasattes av vissa. Sedan infriades det med 2 silver under VM, varav min fru tog ett… SÅ GRYMT!
    4. Tog själv min första pallplats på ett Svenskt Mästerskap, 2:a i Classic Bodybuilding +178cm.
    5. Till slut höjdpunkten på året som jag inte kan sluta tänka på, mitt och Lindas bröllop i Augusti, tar det sist då det är det bästa jag varit med om i mitt liv. Bifogar texten som vi tog fram själva och som lästes upp av vigselförrättaren.

    Vigselceremoni

    Idag ska Linda och Mats gifta sig. Vi har alla samlats här för att tillsammans med dem dela denna viktiga stund i deras liv. Låt mig tala om varför de har valt att bli man och hustru.

    Linda och Mats har kommit hit för att inför oss alla, familj och vänner, öppet tillkännage sin kärlek till varandra och sitt val att leva och växa tillsammans. Detta gör de med önskan att vi alla ska ta del av deras beslut, respektera det och stödja det, nu och i framtiden, så att det på så vis må bli än kraftfullare.

    De har alltså inte kommit hit idag för att högtidligen avlägga heliga löften, ty de anser att löften alltför lätt kan brytas.

    Linda och Mats har bett mig att berätta vad det innebär för dem att ingå äktenskap.

    Ni gifter er inte för att äga varandra eller för att skapa en känsla av trygghet. Er övertygelse är att ingen kan äga någon annan och sann trygghet kan bara komma inifrån en själv.

    Ni vill inte heller i ert äktenskap begränsa, kontrollera eller på något annat sätt hindra varandra från att uttrycka er själva eller från att leva på det sätt som era hjärtan önskar.

    Ni har även sagt att ni i äktenskapet inte kräver eller förväntar er, inte ens hoppas, att allt det som ni kommer att behöva i livet ska givas utav den andre.

    Ni har talat om för varandra att ni gifter er i full vetskap om att allt det som ni behöver, all kärlek, all visdom, all styrka och all kraft, finns inom er själva. Därför vill ni inte leva tillsammans i hopp om att få dessa gåvor, utan med förhoppningen att kunna ge dem så att den andre kan ha dem i än större överflöd.

    Slutligen är ni överens om att ni därför ser äktenskapet som ett sätt att skapa möjligheter snarare än skyldigheter. Möjligheter för att växa, att skapa ett liv tillsammans, ett liv som inte är möjligt att skapa var för sig, att hjälpa varandra att genomskåda alla falska tankar och idéer som ni någonsin haft om er själva. Äktenskapet gör det möjligt att gå genom livet med någon som man älskar och är jämbördig med samt att under denna resa dela såväl den sorg som den glädje som kommer på livets stig.

    Stämmer detta som jag har sagt?

    Som ett tecken på er kärlek och er förening skall ni utbyta ringar. Ringen är sedan urminnes tider en symbol för evighet och frid, för trohet och kärlek, för det som varken har början eller slut.

    Mats, tag nu den ring som du vill ge till Linda och säg efter mig.

    Jag, Mats, ber dig, Linda, att vara min älskade, min vän och min hustru. Jag säger till dig idag att min önskan är att ge dig min djupaste kärlek och min ärligaste vänskap, både när du är lycklig och när du är fylld av sorg, både när du handlar av kärlek och när du handlar utan kärlek, både när du minns vem du verkligen är och när du glömt det. Det är min vilja och önskan att vara hos dig tills livet skiljer oss åt.

    Linda, väljer du att uppfylla Mats önskan och bli hans hustru?

    Linda, tag nu den ring som du vill ge Mats och säg efter mig. (Upprepning av ovanstående).

    Jag förklarar er nu för man och hustru!!



    Nu gäller det annars att komma igång med träningen igen, knappt rört mig alls på drygt 1 månad, men en välbehövlig vila har det varit.

    Ikväll har vi bjudit över några goda vänner på middag och ska fira in det nya året.

    #754228

    Väldans vad ni drar på stortrissan då. Håller man sig till ämnet någotsånär så är det väl inga problem. Tror ni att vi har superkrafter? Fever, det där var väl under lågvattenmärket?

    Känns lite som den sedvanliga svenska moralpaniken. Chill!!!!!!!!!!!

    #754229
    Janpeter Sangborn wrote:
    Väldans vad ni drar på stortrissan då. Håller man sig till ämnet någotsånär så är det väl inga problem. Tror ni att vi har superkrafter? Fever, det där var väl under lågvattenmärket?

    Känns lite som den sedvanliga svenska moralpaniken. Chill!!!!!!!!!!!

    ;) Har för mig att det var ett humormärke av något slag.

    Jag personligen stör ju inte av det, men de som gör det bör ju då veta vad de skriver.
    Men det är skönt att ni kan tänja på era regler;)

    #754230
    Pinglan wrote:
    Hoppsan, jag får lov att erkänna att jag missat detta! Jag läste inte reglerna så noga varken innan jag började skriva i andras journaler eller innan jag startade min egen. Jag ber om ursäkt! Men då har jag en fråga: vad kan anses som godkända inlägg i journaler…jag kommenterar ofta i andras journaler med glada tillrop, positiv feedback på bilder och lite allmänt peppande kommentarer och det kan ju knappast anses som särskilt konstruktivt….ska man alltså helst inte göra så? Det är ju just det som jag tycker är så roligt med journaler….inte för mycket såklart, men visst är det roligt att få lite positiv feedback på ett lyckat pass….och jag tycker också, liksom Stahlberg, att det ger journalen charm och en personlig prägel om man skriver lite annat än bara om träningen….men herregud, regler är regler och såklart ska man följa de regler som finns! Men ni kan radera min journal för det kan jag säga med en gång att den innehåller inte bara text om träning…och jag kommer heller inte att kunna skärpa mig ”bara” för att få ha den kvar….det är inte därför jag skriver journal….Jag ber återigen om ursäkt för att jag brutit mot reglerna :up:

    Reagerade precis som Pinglan, men jag om jag förstår JP rätt så tar vi påpekandet om reglerna för allvarligt. Bra, för vad är det för vits med att köra en journal inför öppen ridå om vi inte får peppa varandra?

    #754231
    FEVER wrote:
    Typ så här;)

    :up: :up: :up:

    #754232

    Hörnini! Använd the so called sunda förnuft. Att vi agerar beror ju på något. Detta något är att det blivit lite väl mycket alltochinget och väldigt mycket mindre TRÄNINGSJOURNALER i TRÄNINGSJOURNALSFORUMET. Om alla sköter sig och ger katten i att använda journalen som chat, posta en massa bilder på sitt nya badrum, sin nya vandrande pinne eller sitt nya skitsnygga nitbälte eller beskriva den fantastiskt spännande bussresan imorse så har vi inga saker vi behöver bli oense om. En och annan töjning av reglerna är inget problem (ni fattar nog inte vilka som moddar detta forum), men när det blir för hög procent nonsens så är det klart vi reagerar! Och än en gång: Don´t shoot the messenger! Vi är löjligt överens i modsteamet om vad som ska gälla. Men å andra sidan säger inte jag nej till en schysst fight…

    #754233
    FEVER wrote:
    Typ så här;)

    Men herregud Georg.. hur många sådana inlägg hittar du i mina journaler?? Städa upp hos dig själv först.. ;)

    #754234

    Ni som reagerar starkast är ju Ni som har bland de mest träningsrelaterade journalerna. Det verkar ju nästan som Ni vill missförstå :| . Läser Ni en journal som inte är okey kommer Ni se en markant skillnad.

    Keep on the good work och fortsätt med Era personliga och motiverande träningsjournaler.

    /Linda

    #754235
    Mats E. wrote:
    Men herregud Georg.. hur många sådana inlägg hittar du i mina journaler?? Städa upp hos dig själv först.. ;)

    Åter igen Mats, jag personligen bry mig inte .
    Det var ju trots allt du som beklagade dig över det (och har gjort innan).
    Jag tycker det är kul, när man skriver lite om det privata.
    Då kan man skilja på journalerna och välja det man vill läsa.
    Annars blir det som att läsa i telefonkatalog, bara en massa siffror.

    Mitt tips är sluta läsa om det som stör dig, varför utsätta dig för något tråkigt?
    Jag hinner tyvärr inte läsa några journaler, men de jag lustläst rekommenderar jag starkt.

    Palles & Fridas zone
    Dags för debut Johan Ederer
    Samir
    HAr du några tips?

    Ps efter giftmål kommer barn:nod

    #754236

    Tråkigt att det ska behöva bli såhär.
    Men förstår oxå samtidigt hur ni menar/ tänker.
    Min journal är nog mera åt ”telefonboks” hållet som Fever säger.
    Med några mindre inlägg av hur mitt ”övriga” liv och min omgivning påverkar träningen. Kanske inte så jätteintressant men viktig för mej och det är alltid kul att få en kommenar om träningen då och då.
    Det är väl därför vi gör dessa journaler, just för att få lite support?
    Faktum är väl att några av dom mest livliga journalerna oxå är dom som man läser mest i. Dom som kanske innehåller lite mera än bara träning.
    Lagom är bäst (oftast)
    / Cave

    #754237
    FEVER wrote:
    Åter igen Mats, jag personligen bry mig inte .
    Det var ju trots allt du som beklagade dig över det (och har gjort innan).
    Jag tycker det är kul, när man skriver lite om det privata.
    Då kan man skilja på journalerna och välja det man vill läsa.
    Annars blir det som att läsa i telefonkatalog, bara en massa siffror.

    Mitt tips är sluta läsa om det som stör dig, varför utsätta dig för något tråkigt?
    Jag hinner tyvärr inte läsa några journaler, men de jag lustläst rekommenderar jag starkt.

    Palles & Fridas zone
    Dags för debut Johan Ederer
    Samir
    HAr du några tips?

    Ps efter giftmål kommer barn:nod

    Vi är nog rörande överrens Georg om vad vi menar. Men dumt att ta upp mitt inlägg som ett exempel.

    Det jag mest reagerar på är när det är sida upp och sida ner med

    ”Puss Gumman”
    ”Vi ses imorgon, va det klockan 19.00 vi skulle fika med Bettan?”
    ”Du rockar”
    ”Oh vilka fina skor du har”
    ”Oh säger du det, nä du är snyggast”
    ”Nä du… kolla in ditt hår, tänk om jag hade sånt hår”

    Så kan det fortsätta upp några sidor innan det kommer ett träningspass. Visst slutar jag läsa de trådarna, men då det ”chattas” så friskt i de trådarna försvinner oftast de seriösa i mängden!

    Det är som modsen skriver, en träningsjournal ska i huvudsak handla om träning.

    #754238

    Så man får inte skriva hur man mår kroppsmässigt då?
    Jag menar om det har inverkan på träningen, eller är det bara övningar och siffror som gäller? 😮

    #754239

    Jag tror alla är överrens om vad som gäller här nu. Så jag låser denna tråden[/b]:D

    #754240
    Mats E. wrote:
    Vi är nog rörande överrens Georg om vad vi menar. Men dumt att ta upp mitt inlägg som ett exempel.

    Det jag mest reagerar på är när det är sida upp och sida ner med

    ”Puss Gumman”
    ”Vi ses imorgon, va det klockan 19.00 vi skulle fika med Bettan?”
    ”Du rockar”
    ”Oh vilka fina skor du har”
    ”Oh säger du det, nä du är snyggast”
    ”Nä du… kolla in ditt hår, tänk om jag hade sånt hår”

    Så kan det fortsätta upp några sidor innan det kommer ett träningspass. Visst slutar jag läsa de trådarna, men då det ”chattas” så friskt i de trådarna försvinner oftast de seriösa i mängden!

    Det är som modsen skriver, en träningsjournal ska i huvudsak handla om träning.

    Vadå finns det trådar som ser ut så ;)

    Haha jag förstår vad du menar Mats och håller med :nod men sedan så skadar det inte med LITE annan text(betoning på lite).

    #754241

    Min åsikt är..

    Träningsjournalerna här våra egna… vi borde för f*siken få skriva om vad vi vill i VÅRA journaler utan att någon ska klaga…
    E det jobbigt att läsa pga för mkt tjatter…. läs inte då! ;)

    Jag gillar att följa Fevers journal…. han lägger ofta upp bilder när han står med en rolig min och häller upp mjölk eller sover i en soffa liksom… detta har inget med träningen att göra… Men han har ju ändå en av de populäraste journalerna här..
    Samma med Palles å Fridas journal…. mkt hund å kattbilder å lite tjöt… So? Om det e någon som mår illa av det så kan man väl läsa nåt annat.

    Om alla inläggen handlar om set, reps och vikt, 3×10 x blablabla… hade det ju varit väldigt kul i längden, att läsa om det… Kan ju säga att populariteten här hade minskat ganska så kraftigt.

    Spänn av lite mina kära mods… Förstår att det kan vara frustrerande när det knappt handlar om träning alls längre…. Då kan ni väl påvisa detta till personen ifråga via pm, ist för att ha stenhårda gestaporegler för vad för slags bilder och inlägg man får ha i sin EGEN journal….

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.