Strongman – Lars Gustafsson

Home Forums Seriösa träningsjournaler Strongman – Lars Gustafsson

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 561 total)
  • Author
    Posts
  • #55596
    #191527

    Tänkte dubbelblogga ett tag. Den som vill läsa vad jag haft för mig tidigare kan kasta ett getöga på [http://gustafsson.uppsalapower.se http://gustafsson.uppsalapower.se].

    Jag är född 1970, så jag ”passerar ett skarpt hörn” under 2010. Ett lämpligt sätt att fira vore att vara i sitt livs form på SSM 2010!

    Längden är 2 meter och vikten har jag för närvarande trimmat ned till 135 kg.

    #191528

    Välkommen professorn, detta skall följas! Kul med släktingar på forumet. Självklart skall du vara i ditt livs form till SM, hälsa familjen! :up:

    #191529

    Hej!

    Kul att du ska skriva här, det ska följas! Jag ska försöka kvala till SM i sommar, så vi lär ses framöver.

    Kör hårt!

    /Sebastian Davidsson

    #191530

    Efter tisdagens pass i Starkeanders lokaler i Sundsvall (-18’C) så kändes vår lokal ganska ombonad med 2 plusgrader!

    Apollons axel var först ut, men styv och stel som jag var så blev det inga toppresultat, stannade vid 121 kg.
    Oket gick bättre, pers med 371 kg över 20 meter; 27,0 sek!
    Däcket reppade vi mot varandra på varsin sida om däcket, men några vält med 440 kg-däcket blev det innan vi gav oss på korset. Vårt kors väger 184 kg och tyvärr var jag ganska trött i ryggen vid det laget. Lite mer reps där så ska det nog bli bra igen!

    #191531

    …för de vänliga mottagandet!:emo-thumb

    #191532

    Heej!

    Välkommen:)

    Kul att kunna följa din träning du store man.:up:

    #191533

    Igår fick det bli ett snabbpass mellan jobb och styrelsemöte. I vanlig ordning värmde jag upp med komplex och hopprepp och sedan gav jag mig på frivändningar.

    Upp till 140 gick ganska lätt, så jag slängde på 5 kg till även om det inte riktigt var enligt planen. Nu tävlade jag i tyngdlyftning någon gång när Gustaf Vasa var kung så jag trodde att tekniken skulle komma tillbaka ganska snabbt. Tyvärr inte. 4 bommar på 145 och ingen av dem kändes tunga 👿

    Resten av passet höll jag igen lite på vikterna, men upp till 235 i mark och 150 i frontböj blev det innan jag hastade vidare.

    #191534

    Körde överstöt tämligen sent idag. Testade att filma med telefonen och även att redigera lite i datorn. Kvaliteten blev kanske inte så lysande, men håll till godo:
    [youtube=]

    Efter detta körde jag lite mer stötar på 122,5 kg och övergick sedan till superset mellan press och chins, samt senare snedbänk och bänkrodd. Avslutade med kettlebells.

    #191535

    Fin uppfångning av stången, såg så mjukt ut!

    Intressant med strongman, jag skulle vilja prova lite mera på sånt men har inte tillgång till sånt just nu.

    Kämpa på!

    #191536

    ruggigt stark, och snyggt fångat av stången ;)

    #191537

    Härligt stångfång!

    #191538

    Såg riktigt coolt ut när du fånga stången, aldrig sett nånn göra så förrut!

    #191539

    Igår var det grenträning på schemat. I arla morgonstund mötte vi upp, Alex, Mattias och jag. Andreas var hemma och vårdade en ömmande axel.

    Hursomhelst så var det premiärträning med den sprillans nya tolvtums-stocken som Thor har ordnat. Den kändes otroligt tjock jämfört med våra 8-tummare! Höll mig mellan 100 och 110 kg och försökte hitta tekniken. Det ska nog bli mer framöver!

    Farmers walk, upp till 160 kg. Tyvärr tappade jag greppet vid 15 meter, men annars kändes farten ok.

    Stenarna var besvärliga i kylan. Klistret blir stenhårt vilket lustigt nog inte hjälper vid stenlyftande. Reppade på högre höjder, 180 till 150 cm. Efter detta blev det lite bråttom till UTK då jag skulle jobba där. Ett motorstopp och en språngmarsch senare (jodå, vår chaufför fick igång bilen igen) slutfördes passet i gymmet. Eftersom det inte blev någon zerchergång så fick det bli zercherböj. Upp till 200 kg med hyfsat djup gick bra. Till sist körde vi avlyft från ställningen i zercherstil, men då var det slut på gasen så jag fick nöja mig med att se på när Alex slog nya rekord.

    Här är mitt nästa alster:

    [youtube=]

    #191540

    Ser bra ut Lasse. Kommer du ner till Karlstad och hejjar på Thor den 30e? I så fall ses vi där.

    Hälsningar från tunnisen,

    Peter

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 561 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.