Strongman – Lars Gustafsson

Home Forums Seriösa träningsjournaler Strongman – Lars Gustafsson

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 561 total)
  • Author
    Posts
  • #191541

    Coolt, ska följas :emo-thumb

    #191542

    En skribent i MILO använde begreppet ”punch the clock workout” om lätta pass och det var ett sådant jag körde idag. Upp till 70-75%, några set med teknikfokus och sedan var det bra med det. Frivändningar till 105 kg, mark på190 och några frontböjar på 110. Körde tre set kettlebells och stack hem. Denna typ av träningspass är ganska trista, men nödvändiga för återhämtningen. Lätt vecka nu alltså.

    #191543

    Hann med ett snabbt presspass igår mellan olika jobb och förskoleaktiviteter. Körde lite lätta överstötar och supersettade press/chins samt snedbänk/rodd. På söndag blir det medleys!

    Kommer förresten förmodligen inte till -105 SM:(

    #191544

    Idag var vi 5 st som körde! Jag, Andreas, Alex och det nya förmågorna Mattias och Rasmus. Rasmus är son till en gammal lagkamrat som jag spelade ihop med under tiden i Nordic Vikings. Jag börjar nog bli gammal :

    Vi inledde med Rolling Thunder (OBS!Nya handtaget) och det slutade med lika på 83 kg för mig och Andreas.

    Hursomhelst var det, precis som överskriften antyder, lätt vecka med med medleyn. Första grenen var modellerad efter pressmedleyt i SSM 09. Jag och Andreas gick upp till 75 % av vikterna, vilket gav 112,5 kg på den sista stocken. Stång, Apollons axel, 8-tumsstock, 12-tumsstock var ordningen och på sista setet började vi på 82 kg med stången. 46 sekunder tog det sista varvet. Kul!

    Ok+farmersmedley. Samma stil här, vi stegrade vikterna upp till 80% av vikterna i medleyt i SSM 08. 306 kg ok i 15 meter plus 120 kg farmers i 15 meter gick på 21,8 sekunder!

    Nästa vecka blir det hårdkörning med betydligt mindre blyga vikter!

    #191545
    Peter Rundberg wrote:
    Ser bra ut Lasse. Kommer du ner till Karlstad och hejjar på Thor den 30e? I så fall ses vi där.

    Hälsningar från tunnisen,

    Peter

    Glöm inte att den numera mycket lätta tjockisen Elgh är med också :=)

    #191546

    Pga schemat den här veckan blev det sen träning onsdag-torsdag. Trodde faktiskt att jag skulle känna mig pigg i kroppen, men mycket jobb och lite sömn var inte receptet för storvikter i vändning. Det kändes ganska kvickt att klippet saknades. Stannade efter 130 och körde hängvändningar. Marklyftet var ännu värre. Bara att köra lite ben och gå hem.

    #191547

    Igår kväll (började passet 20.30…) var det fokus på överstöt. Efter onsdagens övningar hade jag inte några större förhoppningar. 125 kg kändes tungt, så jag sänkte och satsade på att få maximal fart med 3:or på 100. Efter några set kändes det rikigt bra så jag höjde till 102,5, sedan 110 och till sist 120. Satte en bra 3:a på det med. Konstigt pass! Supersettade chins och press, körde lite kettlebells och gick hem.

    #191548

    Vi organiserade oss lite mer genomtänkt idag, och hade inte mindre än tre presstationer igång. Andreas och jag körde apollons axel och de övriga körde stock. Nu gick det oväntat lätt. 76, 86, 96, 106, 116…och fortfarande kändes det som om allt var gjort i balsaträ…126, 136 (tangerat pers!) och till sist lade jag på 141. Första försöket var nära..och andra låste jag ut, men tappade balansen på! Närmare kan man nog inte vara utan att klara! Formen kanske inte är så dålig ändå:)

    Efter detta körde vi ok. 351 kg var toppvikten för dagen och det flöt på riktigt bra. 16,8 sekunder över 20 m. Nästa muntration var däckvält, men eftersom vi inte riktigt har plats att välta fick det bli tre halva vält i taget i en slags suspekt stafett. Roligt dock! Till sist gav vi oss mangrannt på korset. Vid det laget var dock ryggen ganska trött så det blev inget att skriva hem om. Det krävs nog några pass till innan det blir vettiga resultat där.

    #191549

    Ännu ett ”nattpass”, börjar bli en dålig vana…

    Frivändningar var huvudattraktionen idag, men det gick inget vidare. Vikterna kändes väldigt lätta, men hamnade på framkant hela tiden. Fick stanna vid ynka 130 kg. Istället körde jag hängvändningar upp till 120. Lite lätta mark upp till 220 och lite tyngre i frontböj upp till 150 kg. Både frontböjen och marken tar en del stryk av många vändningar först i programmet, men det blir snart mer fokus på marken igen.

    #191550

    :yikes:

    #191551

    Ena halvan av onsdagen och större delen av torsdagen var jag utslagen av magsjuka. Jag sov nog nära ett dygn i sträck och var ändå helt slut när jag vaknade till liv till torsdag lunch. Kvicknade till något så när under lördagen och kände mig helt ok imorse, men det skulle visa sig att krafterna inte var tillbaka på före-magsjukan-nivå.

    Första grenen var stock och givetvis med 12-tummaren. Den ville inte samarbeta, och det fanns inget tryck i kroppen så efter 110 kg gick med för att köra 5×2 på 100. ”Live to fight another day” antar jag…

    Farmers var nästa rätt på menyn och 130 kg över 20 meter kändes tungt. Tiden var 12,8 så helt illa var det kanske inte. 150 kg, samma sträcka, tog 15,8 s. Lyfte 170 kg på väskorna innan vi gick vidare.

    Efter några set sten så började ryggen kännas på ett obehagligt sätt i topplägena, så jag lade ner och gick bort till korset. Senast gick det inte strålande och jag hade inga större förhoppningar, men plötsligt hittade jag läget och knallade 15 meter innan jag satte ned. Långt ifrån toppformen, men ett stort steg framåt!

    Med nya gästtränande var vi 6 man idag, så Uppsala Power Team växer!

    #191552

    Tja Lasse! Jag skall vara med och tävla i tidaholm den 27 februari. jag bor i stockholm men har inte fått fram mina strongman grejjer under snön. jag undrar om jag kan få komma till uppsala och köra lite grenar med dig ett pass för att få grenarna i kroppen ba? Hade vart super sjysst! MVH Peter Eriksson du får gärna skicka ett mail på [mailto:bondanger_pet@hotmail.com]

    #191553

    Visst kan du det! Jag kontaktar via mail.

    #191554

    I onsdags skulle jag köra underkroppspasset, men det blev bara till hälften. Efter att ha kört frivändningar, som inte stämde alls, körde jag styrkevändningar från hängande. Det gick mycket bättre! 125 var ganska lätt. Mer taggad gick jag över till mark och började lasta på stången. Då fick jag migränkänningar, fläckar började skymma synfältet och snart var jag halvblind. Det var bara att ta några treo, lägga sig på en matta och vänta på att det skulle gå över. Efter runt en timme funkade synen igen och övergick till huvudvärk, men det kan man köra bil med så jag åkte hem. I torsdags var det en viss kvarvarande huvudvärk, och jag jobbade så sent att det inte blev någon träning. Det får bli nya tag på söndag istället.

    #191555

    Oj lasse du får kämpa nu ser jag… bra jobbat.:)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 561 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.