Punka på lungan och taskigt hjärta

Home Forums Skador och rehabilitering Punka på lungan och taskigt hjärta

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #537007

    [/QUOTE] herregud… i övrigt håller jag med zone! du fixar det här![/QUOTE]

    Det är tungt, så jävla sugen på att bara göra 50 armhävningar och situps tills jag spyr.
    Måste hejda mej själv hela tiden för att inte råka:whistle: åka till gymmet, eller gå ut och springa som en idiot:p
    Men men.
    Bara att vänta på klartecken från läkaren. Ingen ide att sabba hjärta och lungor för resten av livet.
    Hoppas jag är fit fort fight igen snart.
    Tänkte bulka upp mej några pannor under tiden jag inte kan träna nu.

    #537008

    Det är tungt, så jävla sugen på att bara göra 50 armhävningar och situps tills jag spyr.
    Måste hejda mej själv hela tiden för att inte råka:whistle: åka till gymmet, eller gå ut och springa som en idiot:p
    Men men.
    Bara att vänta på klartecken från läkaren. Ingen ide att sabba hjärta och lungor för resten av livet.
    Hoppas jag är fit fort fight igen snart.
    Tänkte bulka upp mej några pannor under tiden jag inte kan träna nu.[/QUOTE]

    Sin hälsa är ju det viktigaste man har, utan den vad har man då kvar?

    Förstår att det är tungt att inte kunna träna, jag själv bryter nästan ihop om man skulle tvingas va borta från träning 1-2 veckor :(

    #537009

    bara njut lite av ledigheten. Du är ju bara 17 år, du har hela livet framför dig att växa och bli grov, om det nu är det du vill.

    Visst, drygt när man väl är där men många har varit i din sits. Jag har gått nästan två år totalt träningslös pga operation av ljumskar i omgångar, men nu är jag igång och kickar så hårt det går. Man får se framåt, det är viktigare att vara hel än få något gram extra muskler under tiden man vilar…

    #537010

    Jag beklagar det som har hänt och hoppas verkligen du kryar på dig. Lyssna på läkarna de vet i regel vad de talar om.

    #537011

    Bro..theres SO much more to life than this game!
    Jag vägde 56kg tills jag blev 20…Du hinner träna upp dig…bli frisk nu!

    ZONE

    #537012

    Gör fortfarande ont, kan ha med att det ligger lite luft kvar utanför lungan.
    Samtidigt vill jag inte käka alvedon 4 ggr dag p.g.a. att levervärdena är kassa.

    När jag kollade mej själv i spegeln igår så vart jag lite chockad, har blivit rätt fyllig av att bara vila och äta.

    Nästa kontroll om 1 vecka, med hjärtprover, leverprover och sen ska jag be om att få göra en lungröntgen samtidigt.
    Inte normalt att jag har samma symptom på pneumothorax 2 veckor efter att jag blivit utskriven.
    Vill inte ha ett till dränage i bröstet.

    Mycke skit nu, men jag får väl glädja mej åt att jag har fått ett ballt ärr på sidan av bröstet:emo-thumb

    #537013

    Jag känner igen det där med läkere och sjukdom.
    De första man får höra är man går till läkaren med problem är att sluta träna (Lätt att skylla på)

    Tror inte de har med träning att göra. Men jag är ingen läkare heller hehe.

    Krya på dig.
    Eddie.

    #537014

    Hj allihopa.
    En till pneumothorx!
    kom hem för permis nu.. ska tillbaka måndag för nytt drän

    Äter oxynorm nu så jag är morfinpumpad. skriver mer när jag är lite mer okej i huvudet.

    #537015

    om det är så att hjärtat har svårt att pumpa runt blodet kan det vara så att du samlar på dig vätska, bla i lungorna. Det kan leda till att du ”sväller” upp. Att hjärtat slår extra slag är normalt inget farligt i sig. Det gör mitt också. Men om det är så att läkarna uträtt det och hittat samband är det ju klart att det inte är bra.

    I vilket fall är det nog bäst att du tar det lilla lugna. Bra att de har bytt ut ditt smärtstillande mot något mer levervänligt.

    Lycka till!

    #537016
    Valkyria wrote:
    om det är så att hjärtat har svårt att pumpa runt blodet kan det vara så att du samlar på dig vätska, bla i lungorna. Det kan leda till att du ”sväller” upp. Att hjärtat slår extra slag är normalt inget farligt i sig. Det gör mitt också. Men om det är så att läkarna uträtt det och hittat samband är det ju klart att det inte är bra.

    I vilket fall är det nog bäst att du tar det lilla lugna. Bra att de har bytt ut ditt smärtstillande mot något mer levervänligt.

    Lycka till!

    Hjärtat kan slå ungefär 2 dubbelslag, eller hoppa över 2 slag per dygn, sa läkarna till mig.
    På mitt ekg så slog hjärtat flera dubbelslag, och dom kan omöjlig har prickat precis dom dagarnas dubbelslag/hoppa över slag under de 10 minuter som man ligger inkopplad. det är de jag är lite orolig för, läkarna också.

    Har skippat smärtstillande idag, gör ont har gått på oxynorm i 5 dagar nu.
    vad sänkt man blir när man slutar.. kunde tydligen vara beroendeframkallande.
    Vill inte bli beroende av såna grejer.
    Imorron ska jag tillbaka igen.

    Hoppas verkligen jag slipper ett till drän.
    Tar hellre 10 pungsparkar och en bruten näsa än det där dränet, gör så j*vla ont.

    Skriver mer när jag vet mer:)

    #537017

    Mina hjärtslag slår dubbelslag varje gång enligt EKG. Och alla de hjärtläkare jag pratat med säger att det vanligtvis inte är någonting onormalt. Däremot KAN det ju vara det och iochmed dina andra problem är det uppenbarligen ett problem i ditt fall.

    Trots att du inte vill ta oxynorm finns det ju icke beroendeframklallande smärtstillande mediciner dina läkare borde ordinerat. De brukar vara försiktiga med att skicka hem en patient med enbart beroendeframkallande läkemedel, utan hänvisa till annan smärtstillande. Kombinationspraparat som tex. citodon eller alvedon/dexofen.

    Har du tränat trots att du varit sjuk?

    lycka till i vilket fall..

    /valkyria

    #537018
    Valkyria wrote:
    Mina hjärtslag slår dubbelslag varje gång enligt EKG. Och alla de hjärtläkare jag pratat med säger att det vanligtvis inte är någonting onormalt. Däremot KAN det ju vara det och iochmed dina andra problem är det uppenbarligen ett problem i ditt fall.

    Trots att du inte vill ta oxynorm finns det ju icke beroendeframklallande smärtstillande mediciner dina läkare borde ordinerat. De brukar vara försiktiga med att skicka hem en patient med enbart beroendeframkallande läkemedel, utan hänvisa till annan smärtstillande. Kombinationspraparat som tex. citodon eller alvedon/dexofen.

    Har du tränat trots att du varit sjuk?

    lycka till i vilket fall..

    /valkyria

    Inte tränat något än.
    Jag var på sjukhuset igår och tog en ny lungröntgen. Pneumothoraxen hade blivit mindre, 2,5 mm är den nu.

    Jag hoppas att den läker ut av sig själv, men som läkaren förklarade det så var risken överhängande att jag kommer få tillbaka en ny pneumothorax:|
    Så nu har dom börjat jiddra om en operation där dom syr ihop lungblåsorna som inte är okej.
    Ska tillbaka på fredag för ett nytt ekg och en lungröntgen till.

    Börjar bli riktigt trist att inte kunna träna:P
    Har blivit rätt fyllig då jag äter som en gris och sitter/ligger still hela dagarna.

    Kondotionen existerar inte längre, blir anfådd av att knata ut till taxin som ställer sig 20 m ifrån huset.

    Aja, nån ska ju få känna på det också:whistle:

    #537019

    Hårt för dig. Är ett år äldre o lika träningsgalen fattar verkligen hur det måste kännas.

    Strenght and honor friends! Hoppas det fixar sig.

    #537020

    att du blir anfådd är ju för att lungan inte funkar som den ska just nu.

    Deppa inte ihop helt nu , när farbror doktor lagat dig och du är friskförklarad kommer du igen rätt snabbt tror jag..

    lycka till..

    #537021

    Ja, du har det tufft du. 2,5 cm är gränsfall för dränbehandling. Försök att inte bli besviken om det blir operation. Kanske lika bra eftersom detta inte ger sig. Då brukar man göra en operation som heter partiell pleurektomi. Dvs man tar bort den delen av pleura/lungsäcken där dessa emfysemliknanade blåsorna sitter, som går sönder och orsakar pneumothoraxerna. 5-6 dagar på sjukhus med drän om allt går som det ska. Du kommer med stor säkerhet inte behöva ha ont eftersom man brukar lägga TEDA (thorakal epidural kateter). Den har du så länge du har drän. Ryggmärgbedövning som det brukar heter i folkmun…
    Håller tummarna för dig grabben ;-)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.