”Striae”, ”Hudbristningar”,”stretchmarks”

Home Forums Skador och rehabilitering ”Striae”, ”Hudbristningar”,”stretchmarks”

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 50 total)
  • Author
    Posts
  • #679548

    låter lite småskumt tycker ja ..:)

    #679549

    Kanske jag som ventilerar mina fördomar, men jag har fått för mig att detta är ett problem som nästan uteslutande verkar vara relaterat till bruk av anabola steroider.
    Iallafall så kan jag tycka att i mina erfarenheter så har det mest varit så. =/

    Någon som är ”ren” här som har problem med detta med?

    #679550
    WhiteNinja wrote:
    Kanske jag som ventilerar mina fördomar, men jag har fått för mig att detta är ett problem som nästan uteslutande verkar vara relaterat till bruk av anabola steroider.
    Iallafall så kan jag tycka att i mina erfarenheter så har det mest varit så. =/

    Någon som är ”ren” här som har problem med detta med?

    Javisst

    #679551
    WhiteNinja wrote:
    Kanske jag som ventilerar mina fördomar, men jag har fått för mig att detta är ett problem som nästan uteslutande verkar vara relaterat till bruk av anabola steroider.
    Iallafall så kan jag tycka att i mina erfarenheter så har det mest varit så. =/

    Någon som är ”ren” här som har problem med detta med?

    Ja.

    #679552

    Japp..

    #679553
    WhiteNinja wrote:
    Kanske jag som ventilerar mina fördomar, men jag har fått för mig att detta är ett problem som nästan uteslutande verkar vara relaterat till bruk av anabola steroider.
    Iallafall så kan jag tycka att i mina erfarenheter så har det mest varit så. =/

    Någon som är ”ren” här som har problem med detta med?

    Ja! Jag har jävligt lätt för att få hudbristningar, Och jag har aldrig använt anabola, Kommer aldrig att göra det heller.

    #679554
    WhiteNinja wrote:
    Kanske jag som ventilerar mina fördomar, men jag har fått för mig att detta är ett problem som nästan uteslutande verkar vara relaterat till bruk av anabola steroider.
    Iallafall så kan jag tycka att i mina erfarenheter så har det mest varit så. =/

    Någon som är ”ren” här som har problem med detta med?

    Det är kanske inte omöjligt att strierna är en bivekning på prepp men självklart kan man få dem och vara helt ren.

    Som någon skrev tidigare handlar det om hormoner och det är vanligt att tonåringar får strior. De flesta kvinnor jag känner fick sina första kring höfterna i tonåren som syns allt mindre med åren.

    #679555
    Tommy Karlsson wrote:
    Läst runt lite på forumet, och märkt att det är många som tycker att striae, så kallade hudbristningar/stretchmarks är missprydande och de undrar vad man kan göra för att få dem att inte uppstå/försvinna.

    Så, hur många är det egentligen som har hudbristningar, och då inriktat främst till de som har det runt bröstmusklerna,axlarna och biceps?

    Omröstning :D
    (denna omröstning är inriktad främst till de manliga könet då de verkar ha mer problem med detta än tjejerna? rätta mig om ja har fel)

    (om du endast har en bristning så räknas det in under några enstaka)

    Om du menar till följd av träningen så kan det stämma då det är färre tjejer
    som tränar för att bli ”stora”. Däremot så är det många som får det pga
    graviditet, såklart beroende på gener och hur ”stor” man blir.
    Det finns inte så jättemycket att göra åt det, det säjs att det ska gå och
    smörja osv men skillnaden är nog marginell. Det bästa är nog att undvika
    dramatisk viktuppgång om man har anlag för hudbristningar.

    #679556
    WhiteNinja wrote:
    Kanske jag som ventilerar mina fördomar, men jag har fått för mig att detta är ett problem som nästan uteslutande verkar vara relaterat till bruk av anabola steroider.
    Iallafall så kan jag tycka att i mina erfarenheter så har det mest varit så. =/

    Någon som är ”ren” här som har problem med detta med?

    Relaterat till såtillvida att man lättare får dessa om man ökar i vikt/ omfång
    snabbt vilket man brukar ha som mål när man tar anabola, men det är likadant
    om man drar på en rejäl grisbulk och ökar snabbt i vikt.
    Ungefär lika relevant som att säga:
    -Jag har fått för mig att svår acne ett problem som nästan uteslutande verkar
    vara relaterat till bruk av anabola steroider.
    Ja, tendensen att få acne ökar vid bruk av vissa tillskott, men man kan ju inte
    säja att de som missbrukar anabola är de enda som har acne-besvär.
    Det finns många som har problem med svår acne som inte ens tagit i en hantel,
    precis som det finns många som får striae utan att det har ett dugg med
    anabola eller styrketräning att göra.

    #679557
    kalkborste wrote:
    jag får några gossiga märken på axlarna främst efter front och lat raises. Ser typ ut som nån med galet vassa nagglar rivit från sidan av halsen ner till slutet på axeln. Dock så brukar de försvinna efter ungefär 1 vecka om jag inte tränar axlar. Så de brukar vara borta till nästa gång jag tränar axlar och sen börjar det om :P
    Räknas det som ”stretchmarks”? De kanske ska vara mer permanenta för att klassas som det?

    Nej, det är inte bristningar utan märken efter sömmen på t-shirten el. linnet.
    När du står och trycker axlarna mot en yta åker sömmen in i huden och orsakar blåmärken som försvinner efter några dagar.

    #679558
    *Babe* wrote:
    Om du menar till följd av träningen så kan det stämma då det är färre tjejer
    som tränar för att bli ”stora”. Däremot så är det många som får det pga
    graviditet, såklart beroende på gener och hur ”stor” man blir.

    Ah precis *Babe*. :)

    #679559
    WhiteNinja wrote:
    Kanske jag som ventilerar mina fördomar, men jag har fått för mig att detta är ett problem som nästan uteslutande verkar vara relaterat till bruk av anabola steroider.
    Iallafall så kan jag tycka att i mina erfarenheter så har det mest varit så. =/

    Någon som är ”ren” här som har problem med detta med?

    Visst KAN man få hudbristningar utan anabola, men i de flesta sådana fall är de så små att de knappast syns. Många tjejer har hudbristningar på mage/bål mm. pga snabb tillväxt. Majoriteten av kosmetiskt besvärande hudbristningar
    är orsakade av dopning.

    Tragiskt nog så är det ett ”omedvetet erkännande” hos de flesta som klagar på hudbristningar, att de använder olagliga substanser.

    #679560
    Bashful_Bob wrote:
    Visst KAN man få hudbristningar utan anabola, men i de flesta sådana fall är de så små att de knappast syns. Många tjejer har hudbristningar på mage/bål mm. pga snabb tillväxt. Majoriteten av kosmetiskt besvärande hudbristningar
    är orsakade av dopning.

    Tragiskt nog så är det ett ”omedvetet erkännande” hos de flesta som klagar på hudbristningar, att de använder olagliga substanser.

    100% skitsnack

    #679561
    Aram wrote:
    100% skitsnack

    /agree :up:

    #679562
    Bashful_Bob wrote:
    Visst KAN man få hudbristningar utan anabola, men i de flesta sådana fall är de så små att de knappast syns. Många tjejer har hudbristningar på mage/bål mm. pga snabb tillväxt. Majoriteten av kosmetiskt besvärande hudbristningar
    är orsakade av dopning.

    Tragiskt nog så är det ett ”omedvetet erkännande” hos de flesta som klagar på hudbristningar, att de använder olagliga substanser.

    Nej. De flesta ungdomar får varierande grad av striae under puberteten när de växer som mest och hormonerna påverkar bindväven i huden. Jag själv fick på höfterna och lite på rumpan och det är väldigt vanligt att tjejer får runt höfterna och vid brösten. Jag fick även några rejälare strimmor över bröst/biceps när jag vid 15-16 års ålder hittade till gymmet.

    Att säga att alla med hudbristingar använder olagliga substanser är bullshit.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.