”Striae”, ”Hudbristningar”,”stretchmarks”

Home Forums Skador och rehabilitering ”Striae”, ”Hudbristningar”,”stretchmarks”

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 50 total)
  • Author
    Posts
  • #679563
    Peter Storhannus wrote:
    Nej. De flesta ungdomar får varierande grad av striae under puberteten när de växer som mest och hormonerna påverkar bindväven i huden. Jag själv fick på höfterna och lite på rumpan och det är väldigt vanligt att tjejer får runt höfterna och vid brösten. Jag fick även några rejälare strimmor över bröst/biceps när jag vid 15-16 års ålder hittade till gymmet.

    Att säga att alla med hudbristingar använder olagliga substanser är bullshit.

    Vilket jag aldrig sagt, vänligen läs om mitt förra inlägg.

    Däremot sådana hudbristningar som är kraftigt kosmetiskt besvärande – de är inte naturliga, ser inte naturliga ut heller (”tigerränder kring armhålan”). Svårt att ha sådana bristningar utan steroidmissbruk.

    Intressanta reaktioner för övrigt på ett inlägg som inte är ett dugg kontroversiellt…

    #679564

    Kontroversiellt som i att du har jävligt fel, ungefär som att säga att alla som heter ”Bashful_Bob” på träningsforan är våldtäktsmän.

    #679565
    primo wrote:
    Kontroversiellt som i att du har jävligt fel, ungefär som att säga att alla som heter ”Bashful_Bob” på träningsforan är våldtäktsmän.

    Men kan du läsa mina inlägg innan du börjar svamla? Jag påstår alltså INTE att det INTE är möjligt att få hudbristningar utan steroider. Jag påstår INTE att alla som har hudbristningar dopar sig. Men faktum kvarstår. Hudbristningar är en vanlig biverkning vid steroidmissbruk! De hudbristningar de flesta får under uppväxten syns så lite att de sällan blir kosmetiska problem!

    Var har jag jävligt fel någonstans?

    #679566
    Bashful_Bob wrote:
    Men kan du läsa mina inlägg innan du börjar svamla? Jag påstår alltså INTE att det INTE är möjligt att få hudbristningar utan steroider. Jag påstår INTE att alla som har hudbristningar dopar sig. Men faktum kvarstår. Hudbristningar är en vanlig biverkning vid steroidmissbruk! De hudbristningar de flesta får under uppväxten syns så lite att de sällan blir kosmetiska problem!

    Var har jag jävligt fel någonstans?

    Jag har läst dom och jag påstår fortfarande att du är en våldtäktsman. Förbannat dumt att sitta och anklaga seriöst tränande för steroidbruk, fortsätt att spela fickpingis eller vad det är för aktiviteter du ägnar dig åt.

    #679567
    Bashful_Bob wrote:
    Vilket jag aldrig sagt, vänligen läs om mitt förra inlägg.

    Däremot sådana hudbristningar som är kraftigt kosmetiskt besvärande – de är inte naturliga, ser inte naturliga ut heller (”tigerränder kring armhålan”). Svårt att ha sådana bristningar utan steroidmissbruk.

    Intressanta reaktioner för övrigt på ett inlägg som inte är ett dugg kontroversiellt…

    Jag har Stora bristningar kring armhålorna, CA 1 cm tjocka och säkert 5cm långa och jag har INTE tagit några steroider. Så kan du vara snäll och sluta snacka massa jävla skitsnack?

    #679568

    svarade ”några enstaka stora bristningar” sitter på vardera bröst samt några på ryggen

    #679569
    primo wrote:
    Jag har läst dom och jag påstår fortfarande att du är en våldtäktsman. Förbannat dumt att sitta och anklaga seriöst tränande för steroidbruk, fortsätt att spela fickpingis eller vad det är för aktiviteter du ägnar dig åt.

    Jorå fickpingisen går bra. Jag har däremot inte våldtagit så många den senaste veckan.

    Som sagt, jag anklagar ingen. Var har jag anklagad någon alls? Och var ligger mina faktafel? Jag konstaterar helt enkelt att hudbristningar är en vanligt förekommande biverkning, men att det är möjligt att få dem utan olagligheter (även om det är osannolikt). Den som vill känna sig träffad, kan väl få göra det. Har man rent mjöl i påsen så har man. Varför så heta känslor?

    #679570
    Bashful_Bob wrote:
    Jorå fickpingisen går bra. Jag har däremot inte våldtagit så många den senaste veckan.

    Som sagt, jag anklagar ingen. Var har jag anklagad någon alls? Och var ligger mina faktafel? Jag konstaterar helt enkelt att hudbristningar är en vanligt förekommande biverkning, men att det är möjligt att få dem utan olagligheter (även om det är osannolikt). Den som vill känna sig träffad, kan väl få göra det. Har man rent mjöl i påsen så har man. Varför så heta känslor?

    För att du sitter och snackar skit såklart. Var du anklagar någon? Ungefär där du skriver att det är OSANNOLIKT att få striae/bristningar på grund av ren träning. Du har ju förfan svalt dopingjourens propaganda med hull och hår.

    Jävligt tröttsamt med prettobögar som du som sitter och spyr ur sig dynga dagarna i ända

    #679571
    primo wrote:
    För att du sitter och snackar skit såklart. Var du anklagar någon? Ungefär där du skriver att det är OSANNOLIKT att få striae/bristningar på grund av ren träning. Du har ju förfan svalt dopingjourens propaganda med hull och hår.

    Jävligt tröttsamt med prettobögar som du som sitter och spyr ur sig dynga dagarna i ända

    Vårda språket, tack. Annars kommer nog någon moderator och tar dej i örat. Jo, men låt mej då förtydliga mig själv. Det förekommer visst att ”rena” tränande får hudbristningar, vilket jag upprepat ett antal gånger nu. Dessa bristningar brukar, obs brukar, däremot inte se ut som grova steroidbristningar. Du kan ju googla på striae och se exempel på sådana bristningar.

    Dopingjourens propaganda? Jag har svårt att förstå vilka syften de skulle vilja uppnå genom denna ”propaganda”. Jag skulle vilja kalla det information i stället. Som med all information kan det finnas fel eller missuppfattningar. Dopingjouren sprider definitivt inte medvetet vandringsmyter eller lögner. Det skulle ta bort all trovärdighet.

    #679572

    Ja dopingjouren har knappt någon trovärdighet så det stämmer ganska bra att dom sprider lögner. Jag vet hur striae ser ut så jag anser inte att jag behöver googla på det, fortsätt sprid din propaganda du! Tack och hej

    #679573
    Muddler wrote:
    svarade ”några enstaka stora bristningar” sitter på vardera bröst samt några på ryggen

    Okej, är det något som du tänker särskilt mycket på ?

    #679574
    Tommy Karlsson wrote:
    Okej, är det något som du tänker särskilt mycket på ?

    jag tycker faktiskt det ser ganska coolt ut!

    #679575
    Muddler wrote:
    jag tycker faktiskt det ser ganska coolt ut!

    Man ser ju ut som en tiger8)

    #679576
    Muddler wrote:
    jag tycker faktiskt det ser ganska coolt ut!
    Chrille_ wrote:
    Man ser ju ut som en tiger8)

    Lust o lägga upp en bild på det? :emo-thumb

    #679577
    Tommy Karlsson wrote:
    Lust o lägga upp en bild på det? :emo-thumb

    Visst
    [http://img218.imageshack.us/my.php?image=bristningaruj8.png [img=http://img218.imageshack.us/img218/4943/bristningaruj8.th.png]]

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.