MTGP 2009 [Inställt, ny huvudsponsor sökes]

Home Forums SKKF informerar MTGP 2009 [Inställt, ny huvudsponsor sökes]

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • Author
    Posts
  • #733702

    Jag blev MKT ledsen då jag fick reda på att det inte kommer att bli av. Konkurs, kan man inte försöka få någon annan att ställa upp då.

    Jag som sattsade på den tävlingen och skulle vara med.:(

    #80882
    #733703

    Vart kommer infon från?

    Edit: Kikade på skkf sida… riktigt tråkigt var bra med en tävling på våren.
    Speciellt när MTGP var så bra organiserat för oss tävlande + att man hade en annan tävling förutom Lucia att ställa in sig på.

    #733704
    Sole wrote:
    Jag blev MKT ledsen då jag fick reda på att det inte kommer att bli av. Konkurs, kan man inte försöka få någon annan att ställa upp då.

    Jag som sattsade på den tävlingen och skulle vara med.:(

    Ställer du upp och letar upp en ny huvudsponsor till förbundet så kanske.
    Det är inte direkt så att man kan gå ut och skaka i buskarna för att hitta företag som är villiga att sponsra vår verksamhet. Tyvärr.

    #733705
    marals76 wrote:
    Vart kommer infon från?

    Edit: Kikade på skkf sida… riktigt tråkigt var bra med en tävling på våren.
    Speciellt när MTGP var så bra organiserat för oss tävlande + att man hade en annan tävling förutom Lucia att ställa in sig på.

    Ja, det är tråkigt. Men förhoppningsvis så återkommer tävlingen 2010.

    #733706
    Jorgen wrote:
    Ställer du upp och letar upp en ny huvudsponsor till förbundet så kanske.
    Det är inte direkt så att man kan gå ut och skaka i buskarna för att hitta företag som är villiga att sponsra vår verksamhet. Tyvärr.

    Precis som Jörgen skriver så söker vi efter ny huvudsponsor.

    Kanske just du som läser detta sitter inne på ett bra tips som kan leda till vidare diskussioner om ett givande samarbete för parterna där framförallt våra aktiva tävlande blir de största vinnarna!

    Välkommen att höra av dig till någon i styrelsen.

    Även många bäckar små kan bli en stor å.. :up:

    #733707

    mindre gp som inte kostar lika mycket att driva alternativt försöka få igång vårpokalen och/eller body gp…

    #733708
    Johannez wrote:
    mindre gp som inte kostar lika mycket att driva alternativt försöka få igång vårpokalen och/eller body gp…

    Ja, just do it säger jag.

    Det kommer att behövas nytt folk i styrelsen till nästa år, bara att maila JP som sitter i valberedningen så ordnar han med resten.

    #733709
    Jorgen wrote:
    Ja, just do it säger jag.

    Det kommer att behövas nytt folk i styrelsen till nästa år, bara att maila JP som sitter i valberedningen så ordnar han med resten.

    Vad för bakgrund krävs för att blir aktuell för liknande uppdrag.
    Mvh Marcus

    #733710
    marals76 wrote:
    Vad för bakgrund krävs för att blir aktuell för liknande uppdrag.
    Mvh Marcus

    Ett brinnande intresse. Engagemang. Tid. Villig att arbeta utan ersättning, helt ideellt.
    I övrigt krävs det inte så mycket. Är du intresserad av sporten och har idéer och tankar om hur man kan förbättra och förändra och ffa är villig att arbeta för att nå dom målen så släng iväg ett mail eller PM till JP.

    Det behövs mer folk.

    #733711

    Vad skulle hände om man hade haft en en dagarstävling? Skulle man då spara mycket pengar på hyra eller hur ser priserna ut?

    Känns väldigt tråkigt ifall det inte skulle bli en vår tävling och om man skulle kunna ro i land en en dagarstävling så tror jag ändå att många skulle vara intresserade…

    #733712
    hubas wrote:
    Vad skulle hände om man hade haft en en dagarstävling? Skulle man då spara mycket pengar på hyra eller hur ser priserna ut?

    Känns väldigt tråkigt ifall det inte skulle bli en vår tävling och om man skulle kunna ro i land en en dagarstävling så tror jag ändå att många skulle vara intresserade…

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=26620]

    rösta och skriv idéer och åsikter… behöver inte vara om just SM…

    #733713

    Sorry,radera och la inlägg i rätt tråd.

    #733714
    hubas wrote:
    Vad skulle hände om man hade haft en en dagarstävling? Skulle man då spara mycket pengar på hyra eller hur ser priserna ut?

    Känns väldigt tråkigt ifall det inte skulle bli en vår tävling och om man skulle kunna ro i land en en dagarstävling så tror jag ändå att många skulle vara intresserade…

    Det är just nu som mycket kan avgöras för vår verksamhet…

    Det är ju inte på något vis kört att det kan bli en tävling i vår, men det är inte rättvist mot en till stora delar ny styrelse att lägga ett arrangemang i knät på dom med i runda slängar två månader kvar till första dubbelbicce.

    MEN, någon annan aktör kan mycket väl knåpa ihop ett förslag på hur de skulle vilja köra en tävling. Jag gissar att styrelsen är mycket välvilligt inställd till alla såna försök. Om man inte har alltför stora och högtflygande planer så går det mycket väl att få ihop något bra med sju till nio månaders varsel. Det viktigaste i det här läget är i så fall att snabbt gå ut med info att det blir av, så att de tävlande hinner förbereda sig. Och sen får vi hoppas att just de tävlande inser sin del av ansvaret och ställer sig på scen, så att det verkligen blir en tävling. Och att den åtminstone inte går back.

    #733715
    Quote:
    Citat:
    Ursprungligen postat av Johannez
    mindre gp som inte kostar lika mycket att driva alternativt försöka få igång vårpokalen och/eller body gp…
    Jorgen wrote:
    Ja, just do it säger jag.

    Det kommer att behövas nytt folk i styrelsen till nästa år, bara att maila JP som sitter i valberedningen så ordnar han med resten.

    Vet att det fanns intresse att arrangera vårpokalen igen nästa år! Vet dock inte hur långt dom diskutionerna har kommit, kanske kan någon från förbundet som har bättre insyn i denna fråga svara på det?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.