MTGP 2009 [Inställt, ny huvudsponsor sökes]

Home Forums SKKF informerar MTGP 2009 [Inställt, ny huvudsponsor sökes]

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • Author
    Posts
  • #733716

    Hopas ni hitt en bra lösning och kanske en ny och bra sponsor så vi kann få en ny tävling…

    #733717

    Attans…..jag som precis dragit igång en 8 månaders stenhård satsning..:|

    #733718

    Felet är väl att man förlitade sig på en huvudsponsor…

    MTGP blir ju inte direkt lockande namn för någon att ta över då det är förknippat med MuscleTech… att döpa en tävling efter ett märke kanske inte är det optimala.

    Varför inte Sweden GP eller något sånt så blir inte SKKF bunda till namnet av ”ett märke” och det blir trevligare för alla.

    #733719
    Nicklas@ON wrote:
    Felet är väl att man förlitade sig på en huvudsponsor…

    MTGP blir ju inte direkt lockande namn för någon att ta över då det är förknippat med MuscleTech… att döpa en tävling efter ett märke kanske inte är det optimala.

    Varför inte Sweden GP eller något sånt så blir inte SKKF bunda till namnet av ”ett märke” och det blir trevligare för alla.

    GP-tävlingar kanske lockar huvudsponsor mer ifall de får döpa dem?
    Det funkade ju faktiskt ok för MuscleTech att ta över GP-tävlingen från Nutrition Outlet – huvudsponsor 2003-2006 (NOGP).

    #733720

    Jaha, vad skall man göra nu då? För man får väl inte köra varken Sandefjord, Oslo eller Loaded om man inte tävlat i sverige innan det året??

    #733721
    Zebaztian wrote:
    Jaha, vad skall man göra nu då? För man får väl inte köra varken Sandefjord, Oslo eller Loaded om man inte tävlat i sverige innan det året??

    Vi får hoppas att regelboken kan lättas upp vid detta extraordinära tillfälle.

    #733722

    Det tycker jag vi lobbar för. Alla som vill se mig på scen får skriva till skkf o säga till på skarpen, hahaha.

    #733723
    Magnus Branzén wrote:
    GP-tävlingar kanske lockar huvudsponsor mer ifall de får döpa dem?
    Det funkade ju faktiskt ok för MuscleTech att ta över GP-tävlingen från Nutrition Outlet – huvudsponsor 2003-2006 (NOGP).

    Ja nu skall vi tänka lite! Hur har det gått för dessa två företag? Jaa just det båda har tyvärr gått omkull….

    Sverige är kanske lite för litet för just den typ i förhållande vilka pengar det ger tillbaka till vad kostnaden är.

    Jag menar mest att fördelen med att inte ha ”en” gör att troligtvis intresse blir lite större för flera utställare mm.

    Vilket ger folk som vill tävla större chans att deltaga på flera tävlingar.

    #733724
    Nicklas@ON wrote:
    Ja nu skall vi tänka lite! Hur har det gått för dessa två företag? Jaa just det båda har tyvärr gått omkull…

    Det går att ”rebranda” GP-tävlingen i sitt märkesnamn och få gemene man att tänka på den som ”MärkesNamn” Grand Prix. Vilket skulle bevisas, då NOGP transformerades till MTGP.

    Kostnaden för sponsorskapet av GP-tävlingen är knappast orsaken till att företagen ifråga fick problem.

    #733725
    Nicklas@ON wrote:
    Ja nu skall vi tänka lite! Hur har det gått för dessa två företag? Jaa just det båda har tyvärr gått omkull….

    Sverige är kanske lite för litet för just den typ i förhållande vilka pengar det ger tillbaka till vad kostnaden är.

    Jag menar mest att fördelen med att inte ha ”en” gör att troligtvis intresse blir lite större för flera utställare mm.

    Vilket ger folk som vill tävla större chans att deltaga på flera tävlingar.

    MT har mig veterligen inte gått i konkurs. Det var SPP som gjorde det. Och som Magnus skrev så har knappast det faktum att dom hade ett GP uppkallat efter sitt företagsnamn något med den saken att göra.
    Vilket ganska lätt går att bevisa.

    Som jag sagt flera gånger tidigare (och helt utan respons), vill du påverka, in i styrelsen. Det kommer att finnas platser lediga vid årsmötet. Ta kontakt med JP som sitter i valberedningen.

    #733726

    Jag snackade lite med Fredrik om detta både i höstas och våras att kanske försöka få med flera företag som delar på kalaset. Faktum kvarstår att det finns inte många drakar som klarar av att bära den kostnaden jag hört för GP:t kostade.

    Så en tävling med mer neutralt namn som kan intressera fler mindre aktörer att vara med på kan vara en bra idé om igen stor drake vill dra hela kalaset själva och då också ”få ha” namnet som GP.

    Kanske kan 4-5 st mindre aktörer ta kalaset som annars en stor ”måste” ta och de som är med också får vara med och bestämma sin exponering ihop med SKKF. SKKF:s tävling men i samförstånd att företag måste synas för att vilja vara med. Vet att Fredrik där har många bra ideer :up:

    Vänl,,,
    Tobbe

    ”VD” Optimum Nutrition Sweden AB

    #733727
    muskelbyggarn wrote:
    Jag snackade lite med Fredrik om detta både i höstas och våras att kanske försöka få med flera företag som delar på kalaset. Faktum kvarstår att det finns inte många drakar som klarar av att bära den kostnaden jag hört för GP:t kostade.

    Så en tävling med mer neutralt namn som kan intressera fler mindre aktörer att vara med på kan vara en bra idé om igen stor drake vill dra hela kalaset själva och då också ”få ha” namnet som GP.

    Kanske kan 4-5 st mindre aktörer ta kalaset som annars en stor ”måste” ta och de som är med också får vara med och bestämma sin exponering ihop med SKKF. SKKF:s tävling men i samförstånd att företag måste synas för att vilja vara med. Vet att Fredrik där har många bra ideer :up:

    Vänl,,,
    Tobbe

    ”VD” Optimum Nutrition Sweden AB

    Idéer i dom banorna har jag också. Problemet är att jag inte har tid att fixa något med det, jag har minst sagt fullt upp med mitt vanliga jobb, övrigt förbundsarbete och mitt liv i övrigt.
    Det är möjligt att jag tjatar, men problemet är inte avsaknaden av idéer, problemet är avsaknaden av folk som orkar och hinner med att förverkliga alla idéer. Har du själv tid att göra det så hade det varit otroligt bra

    Du förstår vad jag menar och det lilla problemet? :)

    #733728
    Jorgen wrote:
    MT har mig veterligen inte gått i konkurs. Det var SPP som gjorde det. Och som Magnus skrev så har knappast det faktum att dom hade ett GP uppkallat efter sitt företagsnamn något med den saken att göra.
    Vilket ganska lätt går att bevisa.

    Som jag sagt flera gånger tidigare (och helt utan respons), vill du påverka, in i styrelsen. Det kommer att finnas platser lediga vid årsmötet. Ta kontakt med JP som sitter i valberedningen.

    varför inte :up: om jag nu kan tillföra något

    #733729
    Jorgen wrote:
    Idéer i dom banorna har jag också. Problemet är att jag inte har tid att fixa något med det, jag har minst sagt fullt upp med mitt vanliga jobb, övrigt förbundsarbete och mitt liv i övrigt.
    Det är möjligt att jag tjatar, men problemet är inte avsaknaden av idéer, problemet är avsaknaden av folk som orkar och hinner med att förverkliga alla idéer. Har du själv tid att göra det så hade det varit otroligt bra

    Du förstår vad jag menar och det lilla problemet? :)

    Jepps, tiden är det eviga bekymret och jag lovar som livegen (man driver eget företag) så är tid något man saknar jämt :)

    Visst skall det gå att kunna sy ihop något i slutändan, kanske till 2009 blir tufft – med tanke på tiden men så mycket brainstorming som möjligt under tiden.

    En spontant tanke jag har haft och förmedlat till några berörda är om verkligen Västerås är rätt stad att vara i. Aros kongresscenter fungerar bra – inget snack om det men för att locka in mer Pengar (dvs. fler företag på plats) så behövs ett större kundunderlag som är villiga att lägga några hårt inarbetade kronor på något intressant kosttillskott :) tyvärr är det lite tunt med folk i Västerås och jag tror det är svårt att bygga upp något stort där.
    Vill poängtera att det inte är något fel på Västerås som så, passar mig perfekt som har 6 mil dit :up: men publikmässigt så bör Göteborg eller Stockholm vara bättre lämpade ställen som redan på lokal nivå är 10ggr större befolkningsmässigt.
    En vettig lokal som inte kostar multum att hyra kanske då är svårt att få tag på i dessa städer?

    Vi får helt enkelt sova på saken och höras i Västerås!

    Tobbe

    ”VD” Optimum Nutrition Sweden AB

    #733730
    muskelbyggarn wrote:
    Vi får helt enkelt sova på saken och höras i Västerås!

    Tobbe

    ”VD” Optimum Nutrition Sweden AB

    Det låter som en bra idé.

    Och dom idéerna du hade där, dom har vi också haft. Och stött på lite div problem, ffa ekonomiska. Men mer om det i Västerås. :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.