Ny gren testas 2008

Home Forums SKKF informerar Ny gren testas 2008

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #819463

    Hmmm…. det jag har sett av detta har varit rätt gay….skrämmande gay…. men man kanske kan fixa till nåt program som e mer…ogay :) Att göra nåt som skiljer sig helt från andra.

    Isf finns intresse. :)

    #819464
    Quote:
    7. Ingen del av dräkten får tas av under rutinen

    Och jag som tänkte bjuda på show..:(

    #819465

    Fitness för damer finns ju redan.

    Tini

    #819466

    finns det kvar -08 är jag sugen! :)

    #819467
    Kleine wrote:
    Och jag som tänkte bjuda på show..:(

    Exakt samma tanke ploppade upp :D

    #819468
    Degpekka wrote:
    finns det kvar -08 är jag sugen! :)

    Det är just 2008, under vårens GP tävling i Västerås som det skall testas.

    Så det är bara att köra.

    #819469
    Jorgen wrote:
    Det är just 2008, under vårens GP tävling i Västerås som det skall testas.

    Så det är bara att köra.

    :frust: haha! trög man är!
    Men hur ligger det till då? det testat på våren och om det blir lyckat kommer det finnas med under hösten? vilken/vilka tävlingar under hösten isåfall?
    Hoppas det flyter på bra då! för så grön som jag e vågar jag nog inte hoppa upp redan i vår! 😮

    Tack för att du redde ut lite saker! :up:

    #819470
    Degpekka wrote:
    Men hur ligger det till då? det testat på våren och om det blir lyckat kommer det finnas med under hösten? vilken/vilka tävlingar under hösten isåfall?

    Tack för att du redde ut lite saker! :up:

    Det är något som får utvärderas efter vårens GP.

    NP.

    #819471
    Jorgen wrote:
    Det är just 2008, under vårens GP tävling i Västerås som det skall testas.

    Så det är bara att köra.

    Citat från sidan

    ”Fitness för killar!
    Skrivet av Janpeter Sangborn
    2007-06-11
    IFBB har sedan något år tillbaks Fitness för killar på sitt program. SKKF tänkte testa av intresset här i landet genom att redan nu annonsera att grenen kan finnas på programmet redan vid vårens Grand Prix i Västerås, första helgen i april.

    Det planeras för en öppen klass där även utländska gäster bjuds in.

    För information om regler etc går du in på [www.ifbb.com/rules] ”

    Det går inte att gå in på länken.. När ska man anmäla sig? hur? Går det bra att vara nybörjare? Om jag förstått rätt så finns inte chins, dips o rodd med utan lite gymnastiska övningar med musik i 2min då eller?
    tacksam för svar :)

    #819472
    christofer79 wrote:
    Det går inte att gå in på länken.. När ska man anmäla sig? hur? Går det bra att vara nybörjare? Om jag förstått rätt så finns inte chins, dips o rodd med utan lite gymnastiska övningar med musik i 2min då eller?
    tacksam för svar :)

    Hade du klickat på regelverk på skkf.org har du hittat denna länken: [http://www.skkf.org/images/dokument/regelverk_2006/IFBBRulebook_2006Edition.pdf]

    Man skall anmäla sig när inbjudan kommit ut. Eftersom det aldrig har varit någon fitness för herrar i Sverige så går det bra att vara nybörjare. :) Vilka moment som iingår står i reglerna.

    #819473
    Jorgen wrote:
    Hade du klickat på regelverk på skkf.org har du hittat denna länken: [http://www.skkf.org/images/dokument/regelverk_2006/IFBBRulebook_2006Edition.pdf]

    Man skall anmäla sig när inbjudan kommit ut. Eftersom det aldrig har varit någon fitness för herrar i Sverige så går det bra att vara nybörjare. :) Vilka moment som iingår står i reglerna.

    THX

    #819474

    Blir det fitness för damer i vår också?

    #819475

    Finns det några tankar på att utveckla Classic Bodybuilding för damer måntro? Jag väntar och hoppas :)

    #819476
    Pia Jansson wrote:
    Finns det några tankar på att utveckla Classic Bodybuilding för damer måntro? Jag väntar och hoppas :)

    Tankar finns, ja. Det gäller dock att hitta ett sätt att få till det så det funkar. I herrarnas lättare bb-klasser kan många utan problem platsa i CBB, vilket kan anses som ett ”problem” och bland damerna är det än svårare att hitta nån ”magisk formel” som fungerar. SKKF mäter och väger alla damtävlande under hösten för att få underlag till att utveckla nån sorts CBB för damer. Efter FF har vi fått ihop mätvärden som förhoppningsvis kan utvecklas till ”tjej-CBB”. Vi lär återkomma med mer info i frågan under nästa år.

    #819477

    Varför svarar ingen på min fråga:(: fitness för damer i vår???

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.