Captains of Crush – Vad klarar ni?

Home Forums Styrkehörnan Captains of Crush – Vad klarar ni?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 188 total)
  • Author
    Posts
  • #290090

    Har nu oljat in fjädrarna på mina grippers, vilket jag läste här på tråden att man ska göra. Blev betydligt jämnare motstånd, och inget ”knirk” Har nu klämt 6 reps på nr 2 med högern. :)
    Vad exakt innebär ”sättning”, den som vet?

    #290091
    Johnny P wrote:
    Har nu oljat in fjädrarna på mina grippers, vilket jag läste här på tråden att man ska göra. Blev betydligt jämnare motstånd, och inget ”knirk” Har nu klämt 6 reps på nr 2 med högern. :)
    Vad exakt innebär ”sättning”, den som vet?

    Jag brukar altid ”köra in grippern” genom att trycka i hop fullständig 50 – 100 ggr för att fjädern skall stabilisera sig. Lättast är att placera den mellan knäna. Därefter oljar man den.
    Sätta grippern innebär att man har rätt att med hjälp av andra handen trycka ihop gripper till en viss gräns och plcera den rätt i handen. På grepptävningar brukar man använda sk parallell sättning av handtagen. Numera när man certar sig på CoC#3 så gäller ”kreditkortssättning” dvs ca 2″ (50,8 mm) mellan handtagen.

    #290092
    Arne Persson wrote:
    Jag brukar altid ”köra in grippern” genom att trycka i hop fullständig 50 – 100 ggr för att fjädern skall stabilisera sig. Lättast är att placera den mellan knäna. Därefter oljar man den.
    Sätta grippern innebär att man har rätt att med hjälp av andra handen trycka ihop gripper till en viss gräns och plcera den rätt i handen. På grepptävningar brukar man använda sk parallell sättning av handtagen. Numera när man certar sig på CoC#3 så gäller ”kreditkortssättning” dvs ca 2″ (50,8 mm) mellan handtagen.

    Jag har gjort det du sa, dvs trycka ihop den typ 100 ggr, och sen oljat in. Känns mkt bättre nu! Nu förstår jag vad sättning innebär också, tack! Själv rättar jag bara till den med vänsterhanden innan jag klämmer, börjar alltså trycket med helt öppen gripper.
    Vidare med nr 2.5 nu, inte riktigt där än :)

    #290093
    olle wrote:
    Captains of Crush hittar du på ironmind.com. Köp en åt gången så du slipper tullens avgifter.

    2 funkar med. Blir billigar emed frakt då

    #290094

    Damir om du tagit 2,5. Borde du lätt klara 3:an med lite träning. Certifierar du dig på den som tonåring så får Jesse Marundes barn 500 dollar till sin utbildnings fond.

    #290095
    jan_ros wrote:
    Damir om du tagit 2,5. Borde du lätt klara 3:an med lite träning. Certifierar du dig på den som tonåring så får Jesse Marundes barn 500 dollar till sin utbildnings fond.

    Vad sa du nu :D PENGAR:D..

    Tills vilken ålder? kanske ska be att få låna 1, 2. 2,5 och 3 av charlie :D sedan pressa som fan :D

    ..

    eller vad fan sa du, får någon anan pengaR????????????? USCH

    #290096

    Ja usch Damir att Jesses två barn skulle få hjälp med sin utbildning nu när deras pappa har avlidit 27 år gammal. Om du inte gillar att andra får pengar så går dessa pengarna till två småbarn iaf. Tror en är 9 år och den andra runt ett halvt år.

    Det skulle ju vara hemsk om du gjorde så att de fick det lättare här i livet nu när deras pappa är borta… Eller?

    #290097
    rinse wrote:
    Ja usch Damir att Jesses två barn skulle få hjälp med sin utbildning nu när deras pappa har avlidit 27 år gammal. Om du inte gillar att andra får pengar så går dessa pengarna till två småbarn iaf. Tror en är 9 år och den andra runt ett halvt år.

    Det skulle ju vara hemsk om du gjorde så att de fick det lättare här i livet nu när deras pappa är borta… Eller?

    Oj :what::(.

    Hade faktist ingen aning om det där… Då fattar jag. Aj då :(

    Ursäka mig!…

    #290098

    Hmm kanske dax igen att köra lite grippers :p
    Kanske jag skulle kunna låna min gamla leksak?
    399 :)

    #290099

    eller va tycker du Arne ? :)

    #290100

    Sitter här och blir sugen på att köpa. Vad ska man sattsa på för styrka? Är 18 och ganska stark skulle jag påstå 80 kg fördelade på 1.90 m. Räcker 1 o 2:an eller ska man köpa 3 också? Kanske blir för kaxig.

    #290101
    Ceasar wrote:
    Sitter här och blir sugen på att köpa. Vad ska man sattsa på för styrka? Är 18 och ganska stark skulle jag påstå 80 kg fördelade på 1.90 m. Räcker 1 o 2:an eller ska man köpa 3 också? Kanske blir för kaxig.

    Kommer ta ett bra tag innan du kan stänga 3:an. Du kommer med allra största sannolikhet inte kunna stänga 2:an nu heller.

    #290102
    Jocke CoC3 wrote:
    eller va tycker du Arne ? :)

    Jocke…. Du är ju ett greppmonster……:)

    #290103
    Ceasar wrote:
    Sitter här och blir sugen på att köpa. Vad ska man sattsa på för styrka? Är 18 och ganska stark skulle jag påstå 80 kg fördelade på 1.90 m. Räcker 1 o 2:an eller ska man köpa 3 också? Kanske blir för kaxig.

    Är också 18, 2 meter 92 kg vältränad. Kunde precis styänga coc 1 när jag fick dem. Så köp trainern, 1 och 2.

    #290104
    rinse wrote:
    Ja usch Damir att Jesses två barn skulle få hjälp med sin utbildning nu när deras pappa har avlidit 27 år gammal. Om du inte gillar att andra får pengar så går dessa pengarna till två småbarn iaf. Tror en är 9 år och den andra runt ett halvt år.

    Det skulle ju vara hemsk om du gjorde så att de fick det lättare här i livet nu när deras pappa är borta… Eller?

    Stämmer bra. Han dog precis efter att hans dotter fötts.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 188 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.