Captains of Crush – Vad klarar ni?

Home Forums Styrkehörnan Captains of Crush – Vad klarar ni?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 188 total)
  • Author
    Posts
  • #290105

    fick i hop 2.an här om dagen = )

    /om man lyckats ta 3.an som tonåring hur certifierar man sig

    #290106

    kan man inte köpa någon bra gripper i någon affär, typ stadium? måste man beställa från nätet om man vill ha en bra?

    #290107
    Spader wrote:
    kan man inte köpa någon bra gripper i någon affär, typ stadium? måste man beställa från nätet om man vill ha en bra?

    Man kan köpa grippers på budo fitness, dock inte CoC.

    #290108

    Hur många cm måste man släppa ut grippern ur handen för att det ska räknas som rep?

    #290109
    Fredrik.J wrote:
    Hur många cm måste man släppa ut grippern ur handen för att det ska räknas som rep?

    what, jag släpper ut den helt och stänger den helt igen och räknar det som 1

    #290110

    1an ggr 13 2an ggr 5 och halva 3an.:o Ska köra in dom riktigt med. Nått mer bra tips på hur man stänger dom 50-100 ggr? Känns jobbigt att stänga 3an så mycket mellan knäna.;)

    #290111
    Påven wrote:
    1an ggr 13 2an ggr 5 och halva 3an.:o Ska köra in dom riktigt med. Nått mer bra tips på hur man stänger dom 50-100 ggr? Känns jobbigt att stänga 3an så mycket mellan knäna.;)

    Kan du stänga 2an 5 gånger, men bara 13 på 1an? :S

    #290112

    mm tydligen. ville inte köra ut mig helt heller för jag skulle ju testa tvåan också.:p

    #290113

    jag har nääääästan stängt 2an, typ 1cm ifrån… tränade med grippers rätt mycket i sommras men nu blir de inte så ofta :)

    #290114
    granstr0m wrote:
    jag har nääääästan stängt 2an, typ 1cm ifrån… tränade med grippers rätt mycket i sommras men nu blir de inte så ofta :)

    Örrödu, 1 cm är rätt långt ifrån :) när du är 1-3 mm ifrån så stänger du den ”näääääästan” :P Jag stängde 2an idag för första gången för övrigt :D

    #290115

    hehe jo så sant :), de e dom sista centimetrarna som är jobbiga :D

    #290116
    granstr0m wrote:
    hehe jo så sant :), de e dom sista centimetrarna som är jobbiga :D

    Om du vill ha tips på hur man tränar det sista så tycker jag att holds är väldigt bra, dvs att du trycker ihop grippern och håller den stängd i.. en stund, typ 2-3 set. Sen stänger du 2an in no time! :emo-thumb

    #290117

    Okej ;) brukar nuförtiden köra mer barhold på ryggpassen för å få bättre grepp och de går som på räls!
    Började med 200kg för nåra veckor sen och höll i 10 sek, förra vekcan höll jag 222,5kg i 10sekunder. Tar jävligt bra!:D

    #290118

    En fråga, har aldrig prövat rolling thunder men ja har prövat enhands marklyft och ja klara 90kg rätt lätt, är det mkt svårare med rolling thunder?, man behöver ju inte lyfta lika långt men de e ju grovare hantag än en vanlig SL-stång.

    #290119

    Tja när jag testade en RT, så klarade jag 67.5kg och då klarade jag 110kg i enhandsmarklyft. Så ja det är skillnad.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 188 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.