Osannolika bänkresultat för en 93:a!

Home Forums Styrkehörnan Osannolika bänkresultat för en 93:a!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 50 total)
  • Author
    Posts
  • #426814

    Han kan ju vara tacksam iaf, vissa får ju kämpa med vikterna i måånga år!

    #426815
    Reyky wrote:
    jag tränade för många år sedan ihop med en kille som heter Rickard Oxholm. han var 18 när vi började träna ihop om jag inte missminner mig helt.
    första gången han testade mark drog han 140, tre månader senare drog han 240.
    vi började träna på slottsskogsvallen/gbg och Kenneth Mattson (någon som inte vet vem han är, skäms på er!) fick upp ögonen för denne unge talang. behöver jag säga att Rickard förbättrade sig i alla SL-moment när han fick lite teknikträning och tips från en sådan legend.

    Rickard innehade senare svenska juniorrekordet i bänk på 225,5 (tror jag det var).

    det finns människor som trotsar naturlagarna och är osannolikt starka redan vid unga år.

    kommer ihåg att han frågade mig om det var bra att äta lite extra protein, haha.

    Var och tränade med Rickard idag, jag berättade att jag läst det här inlägget i tråden. Så han skickar en liten videohälsning.

    [youtube=RyDOovX3qUw]

    #426816
    Fidde_Mannen wrote:
    Spelar ingen roll 245kg i bänk vid 17år är helt sjukt. Men sen om jag tror på detta är en annan femma.

    De e ju inte så sjukt om du inte tror på det…eller hur?
    För då har det ju aldrig hänt…enligt dig.

    Läs va du skrev igen..ganska kul…:D

    #426817

    Låter inte särskilt troligt, ens med armveck, rumpa och armhålor som en schweizerost.

    Kommer ihåg ett tag sedan då en 93:a som tydligen ska ha tagit 175 RAW på 90-95kg kroppsvikt länkades på kolo. Länkar en film här nedan. Detta är en kompis, kompis, kompis, så jag vet att han är från Uddevalla, och vad jag har förstått så är han en väldigt blyg kille.
    När vi ändå var inne på 93or med fantastiska bänkpressar.

    Vad är det som är så imponerande med en vad, 19 åring, som böjer 200? Grymt bra bänk, helt sjukt med den långa smala kroppen, men ingen bra knäböj.

    [youtube=XplnW1wrr7Q]

    #426818
    Gift Jr wrote:

    Vad är det som är så imponerande med en vad, 19 åring, som böjer 200? Grymt bra bänk, helt sjukt med den långa smala kroppen, men ingen bra knäböj.

    Jo.

    Mycket bättre än vad 99,9% av alla 19 åringar i världen klarar av, och mycket bättre än majoriteten på detta forum likaså. Inte är det några fula böjar heller precis.

    #426819
    nible wrote:
    Jo.

    Mycket bättre än vad 99,9% av alla 19 åringar i världen klarar av, och mycket bättre än majoriteten på detta forum likaså. Inte är det några fula böjar heller precis.

    99,9% av alla 19-åringar i världen var lite att ta i. Jättefina och bra böjar absolut! Men inget som får en att tappa hakan direkt. Jag hade gärna sett honom böja utan knälindor då dessa kan ge massor med kilon.

    Vad väger killen?

    #426820
    jmkdavid wrote:
    99,9% av alla 19-åringar i världen var lite att ta i. Jättefina och bra böjar absolut! Men inget som får en att tappa hakan direkt. Jag hade gärna sett honom böja utan knälindor då dessa kan ge massor med kilon.

    Vad väger killen?

    Jag antar att ni skriver om Rickard nu. Han är inte 19år och videon är inte för att visa någonting med styrka. Vi gjorde den bara för att jag läste att någon skrev om Rickard i tråden, som en kul grej bara. Det är inga vikter att tala om alls. Han väntar på knäoperation och han måste ha lindor för att hålla ihop knäna vare sig det är 60kg eller 200kg på stången. Som sagt, det var ingen styrkedemontration utan en videohälsning till hans gamla träningskompis. Sorry om jag använde tråden fel.

    #426821
    jmkdavid wrote:
    99,9% av alla 19-åringar i världen var lite att ta i. Jättefina och bra böjar absolut! Men inget som får en att tappa hakan direkt. Jag hade gärna sett honom böja utan knälindor då dessa kan ge massor med kilon.

    Vad väger killen?

    Ok, kanske var en liten överdrift. Bättre än majoriteten är det helt klart, utan tvekan också. Men nu var han ju tydligen inte 19 år så det spelar ingen roll längre mer än att det var fina böjar, tycker jag.

    #426822
    MrGbg wrote:
    Jag antar att ni skriver om Rickard nu. Han är inte 19år och videon är inte för att visa någonting med styrka. Vi gjorde den bara för att jag läste att någon skrev om Rickard i tråden, som en kul grej bara. Det är inga vikter att tala om alls. Han väntar på knäoperation och han måste ha lindor för att hålla ihop knäna vare sig det är 60kg eller 200kg på stången. Som sagt, det var ingen styrkedemontration utan en videohälsning till hans gamla träningskompis. Sorry om jag använde tråden fel.

    Tyckte om den ”lilla” killen bakom som fick Rickard att se ut som en Hobbit =P

    #426823
    jmkdavid;1062248 wrote:
    99,9% av alla 19-åringar i världen var lite att ta i. QUOTE]

    Att 1 av 1000 nittonåringar böjjer 200kg är väl ganska logisk om inte en extremt underdrift?

    Tänk bara på hur många av världens nittonåringar som tränar seriöst över huvud taget.

    Om vi ska ta med alla näringsfattiga länder så får man nog en siffra som x antal gånger lägre än de 99,9 procenten som du anmärkte på.

    Tänk efter lite!:p

    #426824
    Lind-Wall wrote:
    jmkdavid;1062248 wrote:
    99,9% av alla 19-åringar i världen var lite att ta i. QUOTE]

    Att 1 av 1000 nittonåringar böjjer 200kg är väl ganska logisk om inte en extremt underdrift?

    Tänk bara på hur många av världens nittonåringar som tränar seriöst över huvud taget.

    Om vi ska ta med alla näringsfattiga länder så får man nog en siffra som x antal gånger lägre än de 99,9 procenten som du anmärkte på.

    Tänk efter lite!:p

    Tänkte samma sak. Knappast en överdrift. Snarare det motsatta.

    #426825
    MrGbg wrote:
    Jag antar att ni skriver om Rickard nu. Han är inte 19år och videon är inte för att visa någonting med styrka. Vi gjorde den bara för att jag läste att någon skrev om Rickard i tråden, som en kul grej bara. Det är inga vikter att tala om alls. Han väntar på knäoperation och han måste ha lindor för att hålla ihop knäna vare sig det är 60kg eller 200kg på stången. Som sagt, det var ingen styrkedemontration utan en videohälsning till hans gamla träningskompis. Sorry om jag använde tråden fel.

    Du får gärna hälsa Rickard från mig! Vi delade rum under UNM 2004! :)

    #426826
    Mart|n wrote:
    Du får gärna hälsa Rickard från mig! Vi delade rum under UNM 2004! :)

    Ja, det ska jag göra. Vi tränar imorn igen. Om du bor i närheten av Gbg får du gärna hänga med och träna nån gång. =)

    /Stefan Waltersson

    #426827
    Lind-Wall wrote:
    jmkdavid;1062248 wrote:
    99,9% av alla 19-åringar i världen var lite att ta i. QUOTE]

    Att 1 av 1000 nittonåringar böjjer 200kg är väl ganska logisk om inte en extremt underdrift?

    Tänk bara på hur många av världens nittonåringar som tränar seriöst över huvud taget.

    Om vi ska ta med alla näringsfattiga länder så får man nog en siffra som x antal gånger lägre än de 99,9 procenten som du anmärkte på.

    Tänk efter lite!:p

    Jag försökte räkna lite mer på siffrorna men la ner ganska fort eftersom jag tyckte det var rätt ointressant att jämföra en tränande atlet (som jag inte vet åldern på, bara att han inte är 19, och inte vikten på) med icke-tränande 19-åriga undernärda pojkar från ”näringsfattiga länder”.

    Vi har ju redan fått veta att syftet med videon inte var att visa någonting med styrka (även fast den gjorde det, det var bra böjar!) så vad var syftet med ditt inlägg?

    #426828
    jmkdavid wrote:
    Lind-Wall;1062601 wrote:

    Jag försökte räkna lite mer på siffrorna men la ner ganska fort eftersom jag tyckte det var rätt ointressant att jämföra en tränande atlet (som jag inte vet åldern på, bara att han inte är 19, och inte vikten på) med icke-tränande 19-åriga undernärda pojkar från ”näringsfattiga länder”.

    Vi har ju redan fått veta att syftet med videon inte var att visa någonting med styrka (även fast den gjorde det, det var bra böjar!) så vad var syftet med ditt inlägg?

    Tycker också att det hela är helt ointressant men att du kommenterade att 99,9% var ”att ta i” var jag ju bara tvungen att anmärka på:p
    ”Räkna lite mer på siffrorna” – varför ens börja räkna på siffrorna när du tycker att det är ointressant och varför ens räkna ändå då till och med en 12åring skulle förstå att 99,9% är en riktigt stor underdrift.

    Men skit samma, inte det här som tråden ska handla om:emo-thumb

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.