Tips om greppträning?

Home Forums Styrkehörnan Tips om greppträning?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 46 through 54 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #703865

    Marklyft, kronlyft är ju bra för greppet. jag kör även Barhold, när man lasssar på vikt och håller bara i stången i typ 10 sek.

    Sen kan du ”flippa” 25kgs kakorna så många ggr du kan på en minut. det blir jobbit, mitt rekord är 26 flip på en minut :)

    #703866
    Damir_T wrote:
    Ta tag i två st 50 kgs kakor, och håll dem ….

    Jag tränar inte greppet så mycket nu, då vi I JSK kom fram till att jag typ hade bäst grepp i klubben :)

    Så om man har bäst grepp så bör man inte träna det?

    #703867
    Damir_T wrote:
    Jag tränar inte greppet så mycket nu, då vi I JSK kom fram till att jag typ hade bäst grepp i klubben :)

    I klubben ja :) skön inställning :) slutar du att träna bänk så mkt om du blir bäst i klubben på det med ?:pop:

    #703868

    ett tips till alla er som tränar med grippers: sätt på en slangklämma och skruva till så att du kan sluta grippern. skruva tillbaka klämman allteftersom du lyckas. till slut behöver du ingen klämma. detta momentet kallas för ett s.k ”chok-hold”

    #703869

    Jag är själv intresserad av underamrsträning, har tidigare inte fokuserat alls på det.
    Men ni föreslår alla möjliga typer av curlingar med stänger och hantlar? Och sedan att försöka hålla i tunga föremål? Och framför allt nöta en massa grippers?
    Jag har en grippers här hemma, men börjar fundera på om den inte är tillräckligt tung nog.
    Kan trycka ihop den runt 100ggr första gången, sedan 50ggr efter det typ.
    Så vilken grippers föreslår ni då? Inte för tung eller för lätt. Vilken är en bra att börja med för en relativ nybörjare?
    Har tränat i gym i 1år seriöst.

    #703870

    Ja jävlar kan du klämma din gripper 100 ggr är den knappast något att ha. Köp CoC #1 och #2

    #703871

    marklyft … marklyft med en hand …

    #703872
    OLDBOY-55 wrote:
    marklyft … marklyft med en hand …

    då ska du fan ha en bra balans! :D

    #703873
    warclown wrote:
    då ska du fan ha en bra balans! :D

    Inte behöver man ha någon enastående balans.:up:

Viewing 9 posts - 46 through 54 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.