Fotoförbud på Sweden GP!

Home Forums Tävlingar och Events Fotoförbud på Sweden GP!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 31 through 42 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • #658988
    peter.k wrote:
    Om man har blå text på sitt namn i sin avatar så bör man föregå med gott exempel

    Varför då? Vi är samma människor som ni är. Vi håller oss från att bryta mot reglerna uppenbart, men samtidigt låter vi er härja rätt bra före dammvippan åker fram och då är det inte mer än rättvist att även vi får dela ut en hurring med jämna mellanrum om någon förtjänat det.

    Att Jörgen är less på klagomål rörande SKKF som egentligen inte har med SKKF att göra är väl ingen överraskning egentligen, när man sliter ideellt för att gynna sporten och bara får höra en massa skit från oinsatta som dessutom inte ens gjort hemläxan ordentligt före de börjar vräka ur sig strunt och trams på forumet. I hans kläder hade jag varit betydligt mer svårhanterad än han är, och många av oss andra också antagligen.

    Jag ber folk fara åt helvete med olika formuleringar på nästan daglig basis, jag ”bloggar” öppet i min dagbok och skriver om saker som händer i min vardag vilka man kanske ibland inte skulle prata så högt om, och jag är inte mindre mån om forumets bästa för det. Tvärt om.

    Det vi ska göra däremot, är tillgodose medlemmars önskemål och försöka hålla diskussioner sakliga och rättvisa i rimlig mån. Inte sitta och lyssna på påhittade klagomål från oinsatta fiskmåsar med romantiska auktoritetsproblem.

    Följande off topic raderas och belönas med varning.

    #658989
    peter.k wrote:
    Självklart skall man tillrättavisa mm , men det går att framföra sin åsikter på olika sätt. Man kan visst be folk dra åt …… men om du lyckas med det och samtidigt får människan ifråga att känna sig glad och nöjd DÅ är du en bit på vägen.

    Syftet med att be någon hoppa och skita är sällan att göra dem glada, så jag vill nog hävda tvärt om, att man misslyckats ganska duktigt.

    #658990
    Jonas Lundberg wrote:
    Det man inte förstår det ska man inte lägga sig i och vem skulle ta betalt för bilder?
    Om någon ville att jag skulle fixa bilder billigt till dom personligen, så hade jag gjort det.
    Hade 2st som var intresserade på förhand…
    Tar annars bara bilder på dom bästa för att publicera.
    Dom 500 bilderna jag la upp ifrån FF, tror du jag gjorde det för pengar.
    När man gör något för att sprida intresset osv. så får man bara skit för det.
    Jag tycker det är roligt med bilder och att visa bilderna för så många som möjligt, tror fan man blir sur när man sedan inte får fotografera på tävlingen med sin kamera…för att folk tror man gör det för pengar.
    Som vanligt så tror folk en massa skit och fotograferna har förmodligen sagt ifrån, för dom tror att deras business är hotad.
    Jag skulle inte fotografera för att tjäna pengar, ville endast vara snäll och ta bilder på någon om dom ville det…skulle endast tagit på dom jag känner + dom bästa!
    Folk tror alltid en massa skit, ta reda på fakta innan ni dömmer!

    Jag förstår Lundbergs kritik här, jag tror vi biter oss själva i svansen om vi begränsar spridning, publicitet, bilder. På fler och fler tävlingar så har man live webcast osv. Jag förstår inte varför Lundberg inte skulle få fota med sin kamera ifrån sin stol om han inte stör nån. Sporten behöver all publicitet den kan få, och de tävlande blir bara glada ju fler bilder det finns, eller har jag fel…

    mvh

    #658991

    Ni vet vart jag står i detta. Jag jobbar som fotograf och har haft fotopass/presskort och vad fan det nu heter på ett par tävlingar, och vet också hur trött man blir på att folk gärna får sitta där nere med leksakskameror, men folk på läktaren inte får plåta även om de har bra utrustning. Jag tycker att fotoförbudet är dynga, oavsett hur nyanserat det är. Visst, det är puckat att sitta med en 1200mm:ers ubåt till objektiv mitt på läktaren och svinga denna rakt åt sidorna så att tre personer missar vad som händer på scenen. Men det värsta jag sett hittils i publiken i utrustningsväg var väl typ när Jonas Lundberg satt på FF, och då snackade vi en sammanlagd rigg som inte var större än en normal vattenflaska.

    Det som borde vara viktigt för folk är att bra material tar sig ut och belyser den lilla sporten med uppmärksamhet, så att det som publiceras inte är källarlikt skräp. Och de av oss som sitter där med bättre grejer har inte alltid råd att bjuda på kalaset, eftersom att vi lever på det. Försök övertala Michael Jönsson om att köra en hel tävling av välgörenhetsskäl, så kan vi ha vadslagning om hur många minuter det tar före hans göteborska hånskratt får slut på batterier.

    De flesta av oss har säkert suttit på tävlingar både långt fram och långt bak, och kan då intyga att det inte skulle vara någon skillnad om personen framför satt med en kompaktkamera eller en D40. Det är knappast själva kameran som gör att man skymmer sikten, om man som sagt inte sitter med superzoomar för 50k, och hittils har jag inte sett en enda på någon tävling för att de inte gör någon nytta där.

    När folk som Jonas, med åtminstone hyggliga grejer med sig, god inställning och energi att bidra, är villiga att hjälpa till billigt och främja sporten, och framförallt hjälpa BYGGARNA som är det viktigaste i hela sammanhanget – varför ta bort möjligheten med sånt här trams? Dedikera de tre första raderna i mittsektionen åt fotografer istället, eller ännu mer. Och höj priset för dessa med en hundring per dag istället för att sparka upp priset till dubbla för ett 15-tal platser som ryker på några dagar. Ni tjänar samma pengar, och de får mer bildmaterial. Win-win.

    #658992
    Marcus Syvertsen wrote:
    Ni vet vart jag står i detta. Jag jobbar som fotograf och har haft fotopass/presskort och vad fan det nu heter på ett par tävlingar, och vet också hur trött man blir på att folk gärna får sitta där nere med leksakskameror, men folk på läktaren inte får plåta även om de har bra utrustning. Jag tycker att fotoförbudet är dynga, oavsett hur nyanserat det är. Visst, det är puckat att sitta med en 1200mm:ers ubåt till objektiv mitt på läktaren och svinga denna rakt åt sidorna så att tre personer missar vad som händer på scenen. Men det värsta jag sett hittils i publiken i utrustningsväg var väl typ när Jonas Lundberg satt på FF, och då snackade vi en sammanlagd rigg som inte var större än en normal vattenflaska.

    Det som borde vara viktigt för folk är att bra material tar sig ut och belyser den lilla sporten med uppmärksamhet, så att det som publiceras inte är källarlikt skräp. Och de av oss som sitter där med bättre grejer har inte alltid råd att bjuda på kalaset, eftersom att vi lever på det. Försök övertala Michael Jönsson om att köra en hel tävling av välgörenhetsskäl, så kan vi ha vadslagning om hur många minuter det tar före hans göteborska hånskratt får slut på batterier.

    De flesta av oss har säkert suttit på tävlingar både långt fram och långt bak, och kan då intyga att det inte skulle vara någon skillnad om personen framför satt med en kompaktkamera eller en D40. Det är knappast själva kameran som gör att man skymmer sikten, om man som sagt inte sitter med superzoomar för 50k, och hittils har jag inte sett en enda på någon tävling för att de inte gör någon nytta där.

    När folk som Jonas, med åtminstone hyggliga grejer med sig, god inställning och energi att bidra, är villiga att hjälpa till billigt och främja sporten, och framförallt hjälpa BYGGARNA som är det viktigaste i hela sammanhanget – varför ta bort möjligheten med sånt här trams? Dedikera de tre första raderna i mittsektionen åt fotografer istället, eller ännu mer. Och höj priset för dessa med en hundring per dag istället för att sparka upp priset till dubbla för ett 15-tal platser som ryker på några dagar. Ni tjänar samma pengar, och de får mer bildmaterial. Win-win.

    Det han sa!:)

    #658993
    Marcus Syvertsen wrote:
    Ni vet vart jag står i detta. Jag jobbar som fotograf och har haft fotopass/presskort och vad fan det nu heter på ett par tävlingar, och vet också hur trött man blir på att folk gärna får sitta där nere med leksakskameror, men folk på läktaren inte får plåta även om de har bra utrustning. Jag tycker att fotoförbudet är dynga, oavsett hur nyanserat det är. Visst, det är puckat att sitta med en 1200mm:ers ubåt till objektiv mitt på läktaren och svinga denna rakt åt sidorna så att tre personer missar vad som händer på scenen. Men det värsta jag sett hittils i publiken i utrustningsväg var väl typ när Jonas Lundberg satt på FF, och då snackade vi en sammanlagd rigg som inte var större än en normal vattenflaska.

    Det som borde vara viktigt för folk är att bra material tar sig ut och belyser den lilla sporten med uppmärksamhet, så att det som publiceras inte är källarlikt skräp. Och de av oss som sitter där med bättre grejer har inte alltid råd att bjuda på kalaset, eftersom att vi lever på det. Försök övertala Michael Jönsson om att köra en hel tävling av välgörenhetsskäl, så kan vi ha vadslagning om hur många minuter det tar före hans göteborska hånskratt får slut på batterier.

    De flesta av oss har säkert suttit på tävlingar både långt fram och långt bak, och kan då intyga att det inte skulle vara någon skillnad om personen framför satt med en kompaktkamera eller en D40. Det är knappast själva kameran som gör att man skymmer sikten, om man som sagt inte sitter med superzoomar för 50k, och hittils har jag inte sett en enda på någon tävling för att de inte gör någon nytta där.

    När folk som Jonas, med åtminstone hyggliga grejer med sig, god inställning och energi att bidra, är villiga att hjälpa till billigt och främja sporten, och framförallt hjälpa BYGGARNA som är det viktigaste i hela sammanhanget – varför ta bort möjligheten med sånt här trams? Dedikera de tre första raderna i mittsektionen åt fotografer istället, eller ännu mer. Och höj priset för dessa med en hundring per dag istället för att sparka upp priset till dubbla för ett 15-tal platser som ryker på några dagar. Ni tjänar samma pengar, och de får mer bildmaterial. Win-win.

    Där har vi lösningen :up:

    #658994

    Tack Marcus!

    Jag skiter i att fofografera, eller jag får ju ändå inte…med min D40…+ 150mm objektiv.

    Men när man 5 dagar innan tävlingen hör att en liten kamera är okej, men har man en liten systemkamera och eventuellt kommer att sälja några bilder för en hundring…då hotar man tydligen fofograferna på 1:a raden som säljer bilder för mångdubbelt mer.

    Och jag är inte ute efter att sälja bilder!
    Efter FF la jag ner en veckas arbetstid på att lägga upp mängder med bilder ifrån tävlingen…GRATIS!
    Tror ingen annan skulle lägga ner den tiden och jag har gett bort bilder på CD.
    Tog 1000 bilder på FF, har inte fått en krona för någon bild och vill någon ha orginalbilder nu, säg bara till!

    När det skapas regler för sådana som mig, för att man tror att jag ska hota deras business…

    Sedan är ju all reklam om försäljning förbjudet på forumet, så vill ni sälja bilder, sköt det utanför detta forum…

    Har fått så mycket skit av folk genom åren på forum mm, precis som att det skulle vara legalt att säga vad som helst till mig…nu är det ju mest Kalle Anka kommentarer av någon stackare bakom sin skärm…

    Ibland så tycker man vissa saker är lite väl uppenbara och då reagerar man.

    Allt handlar om pengar och alla vill tjäna…men att ge är glädje!

    Ska titta på tävlingen i lugn och ro och det kommer att bli skit häftigt. :emo-thumb

    #658995
    Marcus Syvertsen wrote:
    Ni vet vart jag står i detta. Jag jobbar som fotograf och har haft fotopass/presskort och vad fan det nu heter på ett par tävlingar, och vet också hur trött man blir på att folk gärna får sitta där nere med leksakskameror, men folk på läktaren inte får plåta även om de har bra utrustning. Jag tycker att fotoförbudet är dynga, oavsett hur nyanserat det är. Visst, det är puckat att sitta med en 1200mm:ers ubåt till objektiv mitt på läktaren och svinga denna rakt åt sidorna så att tre personer missar vad som händer på scenen. Men det värsta jag sett hittils i publiken i utrustningsväg var väl typ när Jonas Lundberg satt på FF, och då snackade vi en sammanlagd rigg som inte var större än en normal vattenflaska.

    Det som borde vara viktigt för folk är att bra material tar sig ut och belyser den lilla sporten med uppmärksamhet, så att det som publiceras inte är källarlikt skräp. Och de av oss som sitter där med bättre grejer har inte alltid råd att bjuda på kalaset, eftersom att vi lever på det. Försök övertala Michael Jönsson om att köra en hel tävling av välgörenhetsskäl, så kan vi ha vadslagning om hur många minuter det tar före hans göteborska hånskratt får slut på batterier.

    De flesta av oss har säkert suttit på tävlingar både långt fram och långt bak, och kan då intyga att det inte skulle vara någon skillnad om personen framför satt med en kompaktkamera eller en D40. Det är knappast själva kameran som gör att man skymmer sikten, om man som sagt inte sitter med superzoomar för 50k, och hittils har jag inte sett en enda på någon tävling för att de inte gör någon nytta där.

    När folk som Jonas, med åtminstone hyggliga grejer med sig, god inställning och energi att bidra, är villiga att hjälpa till billigt och främja sporten, och framförallt hjälpa BYGGARNA som är det viktigaste i hela sammanhanget – varför ta bort möjligheten med sånt här trams? Dedikera de tre första raderna i mittsektionen åt fotografer istället, eller ännu mer. Och höj priset för dessa med en hundring per dag istället för att sparka upp priset till dubbla för ett 15-tal platser som ryker på några dagar. Ni tjänar samma pengar, och de får mer bildmaterial. Win-win.

    Bra sagt.:up:

    #658996
    Jonas Lundberg wrote:
    Tack Marcus!

    Jag skiter i att fofografera, eller jag får ju ändå inte…med min D40…+ 150mm objektiv.

    D40 är skit liten ju:p.jag har D80 och D90 att tillgå med ALLA tillbehör, hahaha !
    Tur att man inte skall dit.

    #658997
    Peter Singer wrote:
    D40 är skit liten ju:p.jag har D80 och D90 att tillgå med ALLA tillbehör, hahaha !
    Tur att man inte skall dit.

    Sedan vad du menar med alla tillbehör…ett bra objektiv för ändamålet är ju ändå det viktigaste.

    Blev ganska bra bilder sist!

    Jag tycker det är roligt att ge brasan lite ved och retas lite, även om jag tyckte detta var tråkigt, säger inte mer än så… :D

    #658998
    Jonas Lundberg wrote:
    Sedan vad du menar med alla tillbehör

    Tyckte också att den var ganska söt. Det lät som två stycken högstadiemytomaner som sitter på bussen och helt orealistiskt försöker bräda varadra i vem som har bäst instegsmodell haha.

    ”Du ska se fi faaaan asså, jag har alllaaaa till behör.” :D

    #658999
    Marcus Syvertsen wrote:
    Tyckte också att den var ganska söt. Det lät som två stycken högstadiemytomaner som sitter på bussen och helt orealistiskt försöker bräda varadra i vem som har bäst instegsmodell haha.

    ”Du ska se fi faaaan asså, jag har alllaaaa till behör.” :D

    Det var ju det som var tanken, hahaha

Viewing 12 posts - 31 through 42 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.