Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 300 total)
  • Author
    Posts
  • #1054182
    FEVER wrote:
    Duracell det är du det:)

    Gärna för mig…:D Han verkar ha trevligt den där kaninen :emo-thumb

    #1054183
    Lisan wrote:
    Imponerande aktivitetsnivå:worship:

    Eller hur?

    För er som inte visste det så har jag och Linda splittat på ett träningsschema ..

    Hon tränar och jag sköter vilan! :D

    Rocka på vännen.Vi är med dej.

    #1054184
    SheeBa wrote:
    Eller hur?

    För er som inte visste det så har jag och Linda splittat på ett träningsschema ..

    Hon tränar och jag sköter vilan! :D

    Rocka på vännen.Vi är med dej.

    Kul att jag har fått en träningspartner :emo-thumb eller vilopartner kanske de va :D Du är ju bara helskön SheeBa ;)

    På tal om träningspartner så saknar jag verkligen det ibland. Nån som skriker på mig när de sista repsen ska pressas fram och som passar när jag varit lite övermodig med vikterna :up: Men, men… jag kanske hittar nån en dag som har samma inställning som jag till träning och byggande :bb2: Duracell :D

    #1054185
    Lisan wrote:
    Imponerande aktivitetsnivå:worship:

    Tack Lisan,

    Kul att du är läser min tråd. Jag tycker det verkar vara rätt bra fart i din tråd oxå :emo-thumb

    #1054186

    Lördag 17 dec-05[/b]

    Idag säger planen att det är vilodag så det blir väl till att lyda även som det spritter lite i kroppen. Brukar vara rätt sliten på vilodagen men inte idag. Full energi som en Duracell kanin :D

    Imorgon är det sista träningspasset på denna 6-veckorsperiod. Jag har legat i hårdträning i 18 veckor och nu blir det två veckor med lite lugnare tempo.

    #1054187

    MAT[/b]

    Det är många som har ifrågasatt att jag följer kostprogram när jag inte tävlar. När frågorna blir många är det lätt att börja tvivla på om man gör rätt. Jag har hållt upp i några veckor nu med att skriva program och att väga maten men jag trivs inte alls med detta.

    Mitt höga tempo i kombination med en lat personlighet gör att det inte fungerar att äta ”fritt” för mig. Målen blir färre och jag äter för lite protein och för mycket kolisar av ren bekvämlighet.

    Jag skulle aldrig drömma om att träna utan ett program och jag måste ha samma inställning till maten nu när jag tränar 10 tuffa pass i veckan. Jag är rädd att jag skadar mig eller blir sjuk om jag slarvar med maten.

    Så nu har jag suttit ner och funderat på hur jag ska skriva ett kost-schema som jag kan känna mig någolunda flexiber med.

    När mitt nya träningsprogram startar vecka 1 ska jag sköta min kost perfekt med mitt nyskrivna kostprogram som innehåller 4-6 förslag på rätter till varje mål. 6-8 mål om dagen. 2400-3000 kcal per dag.

    Men först är det jul och nyår med massvis av god mat som väntar

    #1054188

    Det låter jätte bra, då kan man få lite tips på vad
    och hur mycket man ska äta.:p
    Det svåra är att veta hur mycket man ska stoppa i sig
    eller egentligen inte men jag e så lat och orkar inte räkna.:whistle:
    Så nu tänker jag kolla dig:emo-thumb

    #1054189
    Ammi wrote:
    Det låter jätte bra, då kan man få lite tips på vad
    och hur mycket man ska äta.:p
    Det svåra är att veta hur mycket man ska stoppa i sig
    eller egentligen inte men jag e så lat och orkar inte räkna.:whistle:
    Så nu tänker jag kolla dig:emo-thumb

    Vilket förtroende :D

    Hur bli det med Stockholm Marathon? Har du anmält dig? och i så fall hur går det med träningen? Kanske får bli ett träningsläger på skaraslätten till våren :D

    #1054190

    Varför skulle det inte var okey att följa ett kostprogram – när man har ett träningsprogram??
    Ju stressigare vardag, desto mera behöver man organisera.En fastställd meny betyder ju inte att du inte kan ändra allteftersom – men det ger en betydligt större chans att man inte faller för lathet och ’glömmer’ att köpa hem/tillaga bra mat.

    Planera på du,och låt oss lata människor få åka snålskjuts på dej .. :emo-thumb

    #1054191

    Och här flyter allt på som det ska :emo-thumb

    #1054192
    SheeBa wrote:
    Varför skulle det inte var okey att följa ett kostprogram – när man har ett träningsprogram??
    Ju stressigare vardag, desto mera behöver man organisera.En fastställd meny betyder ju inte att du inte kan ändra allteftersom – men det ger en betydligt större chans att man inte faller för lathet och ’glömmer’ att köpa hem/tillaga bra mat.

    Planera på du,och låt oss lata människor få åka snålskjuts på dej .. :emo-thumb

    Mat är ju ett så känligt ämne men man ska inte lyssna så mycket på va alla tycker. Jag vill vara lyhörd och lyssna in andras åsikter men ibland kan det bli lite mycket och man blir mer vilsen än klok. Nu kör jag min stil vad det gäller mat och hoppas att jag mår bra och når mina mål.

    Det kommer göra min överlycklig om du och alla ni andra kan få ut någonting av mitt nya upplägg för 2006. Jag ska delge er så mycket jag bara kan, hinner och orkar :D

    #1054193
    Linn wrote:
    Och här flyter allt på som det ska :emo-thumb

    Yes :D Träningsmotivationen är på top och 18 tuffa veckor är till ända. Nu väntar två veckor med lite mjukare stil sedan kör jag tuffare än någonsin när det nya året börjar :emo-thumb

    #1054194

    Yes, det h

    #1054195

    Söndag 18 dec-05[/b]

    Idag är det på tok för kallt för min smak 👿 Det blev inget löp-pass ute som planerat för jag va sååå frusen så det blev gymmet istället:

    Cross Trainer 60min program: Mountain ;) tungt som tusan :D

    Jag vägrar att träna ute när det är så här kallt. Det är ju som att springa i en frys. Noll-gradigt och någon minus grad är helt ok men inte kallare. Men man kanske får bita ihop, palta på sig och bara göra det om kylan fortsätter…

    #1054196

    Hur bli det med Stockholm Marathon? Har du anmält dig? och i så fall hur går det med träningen? Kanske får bli ett träningsläger på skaraslätten till våren :D[/QUOTE]

    Det blir nog Stockholm Marathon.;)
    Träningen går sådär, det blir två löp pass i veckan och lite styrketräning.
    Jag kommer att ta tag i allt när storhelgerna
    är över, sen blir det andra bullar.
    Helt klart kan vi ta ett träningsläger till våren.:up:

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 300 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.