Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 300 total)
  • Author
    Posts
  • #1053927

    4 november[/b]

    Så var det dax att summera denna dag. Kommer att rapportera mer om min träning under nästa vecka så idag blottar jag hela mitt kostintag :P tugga för tugga…

    8:30 Frukost =451 kcal[/b]
    Havregrynsgröt (60g fiberhavregryn)
    150g Äpple
    300g Minimjölk
    160g kokt äggvita

    10:00-11:00 Gymmet[/b] :bb2:
    20min spinning som uppvärmning (helt genomvåt av svett)
    40min i gymmet RYGG + BICEPS

    11:15 Proteindrink[/b] (25g protein) + 100g banan =207 kcal

    12:00-13:00 Promenad med voven Atlas[/b]

    13:30 Lunch =607kcal[/b]
    Tonfiskburgare (har hittat receptet här på forumet :emo-thumb Kanon goa!)
    (gjorda på 140g tonfisk + 75g äggvita (2st) + 16g gula (1st) + 60g lök + olivolja till stekningen)
    45g Fullkornsris
    40g Röda linser
    80g Röd paprika

    14:00 Egen nötblandning 50g =307kcal[/b]

    15:00 Mellis =140kcal[/b]
    100g Cottage Cheese
    100g Vaniljyoghurt 0,5%

    17:00-18:00 Spinningpass[/b] (tufft tempo :| )

    18:15 en banan 100g =97kcal[/b]

    19:00-19:45 Promenad med Atlas[/b]

    20:00 Middag =382kcal[/b]
    130g kycklingfilé stekt i olivolja
    45g Fullkornsris
    + stor sallad på isbergssallad (70g), tomat (200g), gurka (150g)

    21:00 ett päron 250g =116kcal[/b]

    22:00 [/b]typ nu är det dax för en proteindrink[/b] (25g protein) + 300g Minimjölk =215kcal[/b]

    DAGENS TOTALA INTAG =2522kcal[/b]
    224g protein =E% 36
    53g fett =E% 19
    280g kolhydrater =E% 45

    Nu tar jag ledigt Lördag och Söndag för att VILA :lazy: och ÄTA

    Trevlig helg på Er! [/b]:emo-thumb

    #1053928

    Hej igen,

    Utl

    #1053929

    Phuuu… :|

    Idag har jag tagit bilder på mig eller rättare sagt fått hjälp att ta bilder.
    Jag har aldrig poserat förrut. Gud så jobbigt :bb3: Jag kommer få träningsvärk av detta. Jag är grymt impad av Er som tävlar :worship:
    Min promenadkombis Atlas fick oxå vara med på bild ;)

    #1053930

    Och så några helbilder…

    #1053931

    Kommentarer till bilderna ovan…

    Efter ett års time out med endast promenader i skogen som träning har jag nu under 12 veckor kört 3ggr i veckan i gymmet (tre-delat program) + lite spinning och step. Från och med måndag blir det tuffare tag i gymmet. Kul att ta lite bilder så att man kan se vad som händer… Min träningsjournal börjar på måndag. Imorgon blir det VILA…:emo-thumb

    PS! Inget vidare på att posera men det får väl duga för denna gång.

    #1053932

    Det verkar vara krut i dig:emo-thumb
    Skynda långsamt och använd den kunskap du får på bästa sätt8)

    #1053933
    FEVER wrote:
    Det verkar vara krut i dig:emo-thumb
    Skynda långsamt och använd den kunskap du får på bästa sätt8)

    Tack Fever!
    Titta gärna förbi och kommentera lite framöver.

    #1053934

    v

    #1053935
    athleticmia wrote:
    välkommen till forumet där du kommer få mycket inspiration!!!
    bra form du är i!!! o sååå lite muskler som du beskriver har du inte på bilderna…
    kör du dubbelpass tycker jag det låter lite med 2500 kcal för att byggamuskler….våga gå upp lite för att lägga på dig muskler!!

    Hello, kul att du tittade förbi :)

    Jag har inte påstått att jag har lite muskler NU (…men allt är ju relativt).

    Tolv veckors hård träning i gymmet har redan gett resultat. Super kul och mer hård träning ska det bli :emo-thumb

    Bra att du kommenterade mitt intag. Jag antar att du syftar på fredagen med styrka 10-11 och spinning 17-18. Du har rätt jag bör nog pilla i mig lite mer mat denna dag.

    #1053936

    sen kan det ju va s

    #1053937

    Du verkar vara v

    #1053938
    NetCurse wrote:
    Du verkar vara väldigt kunnig om kost och hur du ska träna. Och du har utan tvekan fått bra resultat.

    Men jag la märke till att du kör 2-3 konditionspass om dan, ett spinning-pass, 2 långa prommenader med hunden. Räcker dem kalorierna verkligen till att både återhämta och bygga muskler? Ja menar, du äter ju i princip bara 2500 kal om dan.?

    Har aldrig räknat promenaderna med Atlas som träning. Då är det ju han som ska motioneras :)

    Men du har säkert rätt :up: vissa dagar blir det nog minus i energi. Har fått denna kommentar en gång innan på denna tråd.

    Har märkt att jag börjar tappa mer fett på kroppen nu när musklerna börjar växa så jag får nog tänka om och ladda på med mer mat

    Tack för att ni finns där och kommenterar ;)

    #1053939
    LiMi wrote:
    Har aldrig räknat promenaderna med Atlas som träning. Då är det ju han som ska motioneras :)

    Men du har säkert rätt :up: vissa dagar blir det nog minus i energi. Har fått denna kommentar en gång innan på denna tråd.

    Har märkt att jag börjar tappa mer fett på kroppen nu när musklerna börjar växa så jag får nog tänka om och ladda på med mer mat

    Tack för att ni finns där och kommenterar ;)

    Hehe jovisst, det är hans timme. Men du bränner ju också kalorier :D

    Det ser ju dumt att få ett sånt här råd av en som väger på tok för mkt i fett, men som du sa innan, mer mat!

    #1053940

    Ser bra ut LiMi :emo-thumb Som en ”evig axel-fighter” är jag förstås nyfiken på hur du kör dina axlar :D Har du ”alltid” tränat baksida skilt?

    #1053941
    Linda G wrote:
    Ser bra ut LiMi :emo-thumb Som en ”evig axel-fighter” är jag förstås nyfiken på hur du kör dina axlar :D Har du ”alltid” tränat baksida skilt?

    Tack Linda!

    Dax att snacka axlar! :yahoo:
    Jag har nu tränat axlar i 12 veckor efter mitt lilla uppehåll som nämnts tidigare i denna tråd och det är först nu (fr.o.m. i morgon) som jag ska börja köra baksida axel tillsammans med rygg för att kunna lägga lite mer krut på axeln i det nya programmet. Annars går jag igenom alla muskelgrupper under en vecka.

    Axel v.33-38 (tillsammans med rygg):
    Hantelpress 3×8
    Baksida i maskin 3×12
    Hantellyft åt sidan 3×8

    Axel v.39-44 (tillsammans med ben):
    Hantelpress 4×6
    Hantellyft åt sidan 4×6

    Nästa period axel v.45-50:
    Onsdag: Rygg + Baksida axel i maskin 3×8
    Fredag: Bröst + 2 övn. axel som ovan 3×8

    Det som jag ska tänka mest på nu när jag börjar mitt nya program är att få maximal kontakt med muskeln. Det blir att sänka vikter och öva på tekniken de första passen. Det är inte alltid som tyngst är bäst :bb3:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 300 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.